Webáruház

Webáruház jelentése:

Webáruház más néven webshop vagy e-shop egy olyan weboldal, ami termékeket vagy szolgáltatásokat értékesít. Általában online bevásárló kosár is tartozik hozzá, amelybe virtuálisan pakolhatjuk bele a megvásárolni kívánt terméket. Az internet gyors elterjedésével, az online kereskedelem nagyon ideálissá vált a kereskedők számára. A hagyományos bolttulajdonosok észrevették az új üzleti lehetőségeket az e-kereskedelemben és ez a webáruházak elterjedéséhez vezetett.

Webáruház főbb jellemzői

  • Termékeket vagy szolgáltatásokat értékesítenek – Az is lehetséges, hogy egy webáruház csak információs weboldal a tradicionális kiskereskedelmi üzlet termékeiről vagy szolgáltatásairól, de általában az a jellemző, hogy a webáruházban tényleges termék vagy szolgáltatás értékesítése is folyik.
  • Virtuális bevásárlókosár – A legtöbb webáruháznak az a célja, hogy vásárlóik megvegyék a termékeiket. Ezekben az áruházakban általában található egy virtuális bevásárló kosár melybe a vásárlók összegyűjthetik a megvásárolni kívánt árut. Miután a vásárló a termékeket összegyűjtötte, a virtuális pénztárnál megadhatja fizetési adatait melynek segítségével a fizetési tranzakció létrejön.
  • Piaci szegmentálás – A legtöbb webáruház az egy speciális piaci részesedést céloz meg a teljes piaci szegmensből, de természetesen vannak kivételek is mint pl. az Amazon.com melynek a sikerét az adta, hogy szinte minden megtalálható rajta.
  • Földrajzilag kötetlen – A mai kor egyik nagy előnye hogy egy webáruház nincs egy városhoz vagy egy országhoz lekorlátozva. Ha egy magyar nyelvű webshopot nyitunk a föld minden pontján élő magyarul beszélő ember a vásárlónk lehet. Amennyiben termék értékesítésével foglalkozunk fontos  a vevőnk számára megfelelő szállítási feltételt kínálni.

További online marketing fogalmak