Miért nem eredményes az Ads hirdetés? És miért NE legyen ingyenes honlapod?
Szakmai barbárság netovábbja, egy példa arra, milyen az, mikor az Ads hirdetéskezelő nem foglalkozik a honlappal.
Egy ügyfél megkeresett azzal, hogy a szolgáltatását hirdetni kellene a Google-ben. Ez még eddig nem is volna meglepő. A meglepetés ezután következett: eddig is volt már hirdetése, nagyon sok pénzt fizetett érte, jöttek is a kattintások, de a telefon nem csörgött. Hitegették, hogy még várni kell, türelem…a pénz meg csak ment, ahogy az idő is.
Végső elkeseredésében megkeresett engem. Beírta a Google-be, hogy Adwords hirdetéskezelőt keres, és rám talált. 🙃
Mielőtt belevágtunk volna a munkába, megnéztem a honlapját is. És hogy ott mit láttam????
Elrettentő példáját annak, hogy miért NE vegyél igénybe ingyenes honlapot, ha bevételt szeretnél.
Ingyen honlap??? Ingyen domain-nal? Kinek jó ez?
Az ingyenes honlapok ingyenes domain-nal Neked (aki pénzt akar keresni) nem jó választás. Hogy miért? Azért, mert megengedik a Google-nek, hogy más cégek hirdetései is megjelenjenek ott, a Te „honlapodon”. Azért az idézőjel, mivel igazából nem is a tied, mivel nem vetted meg. Tehát a szolgáltató azt csinálhat vele, amit akar. Ez történt az ügyfelemmel is, akinek a honlapján ott figyeltek más ugyanolyan (!) szolgáltatást nyújtó cégek hirdetései is.
Ilyen ingyenes honlapot ígérő honlapok többen is vannak, nem szeretném egyiket sem reklámozni, nehogy Te is beleess ebbe a hibába, amiről ez a cikk is szól. Az ingyenességük lényege pont abban van, hogy nem lesz reklámmentes az általad elkészített honlap. Ha azt szeretnéd, hogy ne legyen rajta reklám, akkor annak már díja van.
Na, de ebből mi következik? Az, hogy a Google több irányból is beszedte a pénzt. Egyrészt a hirdető ügyfelemtől, akinek a honlapján megjelent más hirdetése, másrészt attól a konkurenciától, akinek a hirdetését megjelenítette az ügyfelem honlapján. Jól járt még az ingyenes honlapkezelő is, mivel engedte a Google-nek, hogy más hirdetését megjelenítse. A nyertes az a cég lett, akinek a képes (bekeretezett) hirdetése telefonszámmal megjelent az ügyfelem honlapján. A telefonok ugyanis nála csörögtek.
Abszolút vesztes sajnos az ügyfelem lett, mivel ő csak szórta bele a hirdetésbe a pénzt, de a telefonok már nem nála csörögtek.
Hiába bízott meg korábban az ügyfelem egy Adwords hirdetéskezelőt, aki beállította és kezelte a hirdetéseit, az eredmény nem jött.
Kérdem én: ezt egy Ads hirdetéssel foglalkozó szakember miért nem vette észre?
Vagy miért nem szólt, hogy így felesleges pénzkidobás az egész? Vagy neki csak a pénz számított, amit ő zsebre tesz a szolgáltatásáért cserébe? Azt nem nézte, hogy az ügyfél ebből nem fog profitálni?
Az Ads fiók felépítését már inkább nem elemezném, de az is hagy jócskán kívánnivalót maga után.
Sem a kulcsszavak nem voltak megfelelően megadva, sem pedig a hirdetések szövegei, darabszámai az optimalizáláshoz. Kattintások voltak, az látszott, mivel az alapján fizetett az ügyfél is a Google-nak. Eredmény azonban nem volt a fent említett okok miatt.
Bosszantó, ha ilyennel találkozom. Mindig rá kell jöjjek, hogy nagy a hiány igazi szakemberekből, akiket tényleg érdekel, hogy az ügyfél eredményt érjen el. A valódi érték mindig kifizetődő, és azt az ügyfelek is jobban megbecsülik, ha megtalálják. Lehet valami ingyen, ha csak veszteséget termel. Akkor már jobb, ha fizetünk érte, és olyan szolgáltatást kapunk, amit elvárunk.
Ha Neked is fontos, hogy megfelelő kezekbe kerülj, keress meg!
Ha csak szeretnél elmélyedni a Google Ads rejtelmeibe, akkor ajánlom a következő cikkemet: Adwords hirdetés kezdőknek