ONLINE MARKETING KIVITELEZÉS

Online marketing kivitelezés során is nagyon fontos kezdő kérdések ezek:

  • Hol tartasz most? Hova szeretnél eljutni?
  • Mi a legfőbb problémád? Vevőszerzés, vagy hatékonyságnövelés? Árbevételt szeretnél növelni, esetleg új csatorná(ka)t kiaknázni?

Melyik állítás igaz rád?

  1. Küzdenem kell azért, hogy megfelelő profitot illetve árbevételt érjek el. A legfőbb célom, hogy növeljem a vásárlásokat, új vevőket szerezzek.
  2. Elegendő vevőm van és az árbevételem is megfelelő, de sokat kell tennem azért, hogy képes legyek kiszolgálni az igényeket! Nincs elég időm.

A vállalkozások ugyanis ezzel a két dologgal szembesülnek a legtöbbször: vagy nincs elég vevőjük, és bevételük, vagy pedig már van vevőjük, de akkor már az idejük kevés. Tehát vagy vevőproblémájuk, vagy hatékonyságnövelési problémájuk van. Te melyik vagy?

Online marketing kivitelezés során a célom:

Az ügyfelekkel közösen megtervezett stratégia mentén az online jelenlétük kiaknázása, hogy minél több és jobb vevőhöz jussanak el, illetve hatástöbbszörözéssel (marketing automatizálással) több szabadidejük legyen.

Mi az online marketing kivitelezés?

A legtöbben online marketing kivitelezéssel keresnek meg, de menet közben kiderül, hogy ennél mindig sokkal többről van szó.

De nézzük, mi a színtiszta online marketing kivitelezés? Amikor az ügyfél mindent tud, csak a technikai beállításokat végezteti el mással.

Tehát tisztában van:

  • célpiacával, pontosan tudja, kik a vevői
  • termékének/szolgáltatásának előnyeivel
  • árazásával
  • az értékesítési felületeivel (online, vagy offline, esetleg mindkettő)
  • kulcsszavaival, amik alapján megtalálják (vagy szeretné, ha megtalálnák a vevői)

Ekkor van pontosan kidolgozott marketingterve, meg vannak írva a kampányszövegei, ügyféllevelek (hírlevelek), Facebook és Google Ads hirdetésszövegek is. Tudja, hogyan kommunikáljon az ügyfeleivel, ismerik azok minden fájdalompontját. Ennek megfelelően el van készítve az az aloldal is, amin értékesíteni szeretne (landing oldal). Ott minden ki van dolgozva egy konkrét terv alapján, mely egy célt szolgál: az értékesítést (vagy e-mail cím gyűjtését). Minden összhangban van mindennel, a landing oldal a hirdetések szövegével, valamint a kulcsszókutatással is.

Ebben az ideális esetben tehát minden készen áll ahhoz, hogy én, mint marketing kivitelező ténylegesen csak a hirdetéseket beállítsam, elindítsam.

Az online marketing kivitelezésen túl, vagyis annak az alapjai

Ez azonban a valóságban nem így van. A legjobb esetben a célpiacával van tisztában az ügyfél, őket ismeri. De néha még őket sem teljesen. Pl. nem tudja, mi iránt érdeklődnek, hol találhatóak, mi a fájdalompontjuk, miért lelkesednek, mi miatt nem tudnak éjszaka aludni.

Adott még a termék, vagy a szolgáltatás, de

  • nincsenek a termék előnyei kidomborítva,
  • nem készült kulcsszókutatás,
  • nincs landing oldal,
  • nincsenek a vevők szájíze szerint megírt hirdetésszövegek, nem ismeri a vevők problémáját,
  • nincsenek kész hírlevelek, azok ütemezéséről ne is beszéljünk.

Ekkor már nem csak kivitelezésről beszélünk, hanem annál jóval többről van szó. A teljes kampánytervet el kell készíteni. Ezt csak az ügyféllel közösen lehet, mivel övé a termék/szolgáltatás, neki van ismerete a saját piacáról.

A legtöbb esetben piackutatás sem készül, csak „gondolnak valamit” az ügyfelekről, hogy vajon miért csinálják ezt, vagy azt, de konkrétumok nem állnak rendelkezésre. Ilyenkor nehéz előre bármit is megmondani.

Ajánlatadásnál ezeket mind mérlegelnem kell, mert ahogy leírtam, nem mindegy, hogy nekem is mennyi munkám lesz vele. Attól függ, mennyi adat áll rendelkezésemre. Ahogy látod, az egyik esetben tényleg csak kivitelezni kell (ami jóval kevesebb időt vesz igénybe), míg a másik esetben ennél jóval többrétűbb a feladatom. Ott már karöltve visszük együtt sikerre a cégedet.

Mielőtt elkezdem az online marketing kivitelezést:

Mielőtt elkezdek valakivel együtt dolgozni, éppen ezért először mindig felmérem, hogy mi az, ami rendelkezésre áll. Itt már látom azt, hogy mivel tudunk dolgozni, és mi az, amire még szükség van.

Az ajánlatadást ezért megelőzi egy felmérés, ami alapján kiderül számomra, mik lesznek a tényleges feladataim.

Ehhez egy kérdőívet kell kitöltened, hogy lássam, mi áll rendelkezésre, és mit kell még átbeszélnünk, kitalálnunk, esetleg közösen megoldanunk. Ennek kitöltése után fogom látni, hogy Nálad tényleg csak kivitelezni kell, vagy először még tervezésre is szükség van-e. Sajnos a legtöbb esetben még a koncepció sincs meg. 🙁 Éppen ezért fontos a kérdőív kitöltése, valamint az azt követő 1 órás online marketing tanácsadás. Itt dől el, hogy hogyan haladunk tovább.

Nálad melyik helyzet áll fenn? Miket tudsz, és mi az, amit csak sejtesz?

JELENTKEZEM ONLINE MARKETING TANÁCSADÁS-ra!
Varga Éva
Varga ÉvaValódi Érték tulajdonosa
Online megvalósító: Google Ads szakértő, Seo szakember, marketing automatizmus építő.