SEO jelentése – a keresőoptimalizálás lényege

seo jelentése
Tartalomjegyzék

SEO jelentése

A SEO egy angol szó, a Search Engine Optimization rövidítése. Jelentése magyarul: keresőoptimalizálás. A SEO célja, hogy a weboldal minél előrébb jelenjen meg a keresési találatok között, amikor egy felhasználó az interneten keresést végez.

Ehhez azonban több feladatot is el kell végezni. Fontos például a technikai kialakítása a honlapnak (technikai seo) (milyen gyorsan tölt be, hogyan mutat mobilon, vannak-e rajta üres tartalmak, nem található oldalak, mennyire van karbantartva), a weboldalon lévő tartalmak mennyire megfelelőek (on-site seo seo szövegírás is ide tartozik), valamint a más honlapokról érkező jelek (linképítés), mit mutatnak a keresőrobotoknak.

Seo témában már sokan sokfélét írtak, itt most nem volt célom egy komplett oktatást adni, csak szeretnélek tájékoztatni arról, mire érdemes figyelned ahhoz, hogy minél több látogatót szerezz a weboldaladra.

Ezek a potenciális vevők jöhetnek fizetett google hirdetések segítségével is, de azért külön fizetni kell a Google-nek minden egyes kattintásért.

A másik megoldás a keresőoptimalizálás, a seo, amikor hirdetés nélkül is megtalálnak.
Seo tanácsadás keretén belül részletesen elmondom ezeket a Te esetedre vetítve.

 

Ahogy a bevezetőben olvashattad, a SEO jelentése alatt több mindent értünk.

A technikai beállítások egy fontos alapot képeznek a honlapod keresőben való megjelenése érdekében.

Itt arra kell ügyelned többek között, hogy mobilon megfelelően jelenjen meg az oldal, gyorsan betöltsön, ne legyenek rajta törött linkek, 404-es (nem létező oldalak).

Erre egy példa:

technikai seo

 

SEO jelentése nem csak az oldalon lévő technikai beállításokat jelenti.

Azon túl, hogy egy oldal technikailag jól van beállítva, az még nem jelent sok mindent. Fontos a tartalmi beállítás is.

Itt arra gondolok, hogy nem mindegy, milyen témában vannak rajta cikkek. Ehhez első körben azt kell eldöntened, hogy miről is fog szólni a weblapod. Ha ez megvan, akkor megvan a fő témád is. Ezeket tudod utána altémákra bontani. Az altémákról pedig cikkeket írni.

Ez egy webshop esetén a következőképpen nézhet ki:

Ékszerekkel foglalkozol – tehát a weboldalad témája ékszerek, ékszer webáruház.

Az altémák pedig lehetnek az egyes anyagok, mint például aranyékszer, ezüstékszer, vagy típusok szerint: karkötő, nyaklánc, gyűrű.

 

De nézzük, milyen fontos dolgokat kell megnézned, hogy be vannak-e állítva:

  1. title
  2. meta leírás
  3. H tag-ek
  4. ha vannak képek, akkor ki van-e töltve az alt tag-jük

Mind a title, mind pedig a meta leírás 1-1 fontos meta tag. De nézzük meg egy kicsit bővebben is!

 

Title (cím)

Ez nem más, mint az aloldal címe. Ennek az oldalnak a címe például ez: “SEO jelentése – a keresőoptimalizálás lényege”. Ebből is látszik, hogy miről fog szólni az itt található tartalom. Ez egy elég fontos jel mind a Google, mind a látogatók számára. A lenti képen sötéten kiemelve látod.

 

Meta leírás

Ez akkor jelenik meg, ha keresel valamit. Ez az a leírás, ami röviden, tömören összefoglalja a tartalmat. A cím alatt (sötét színnel kiemelve) jelenik meg.

Így néz ki:

meta leírás

 

H tag-ek (fejléc)

Ez a szöveg formázásakor fontos. Sokan összekeverik a betű méretével. Ha valamit ki akarsz emelni, de nem fontos az adott oldal szempontjából, akkor inkább a betű méretén növelj, és ne rakd H1, vagy H2-be. Más szövegformázó ezekre fejléc1, fejléc2 néven hivatkozik. Itt például a “H tag-ek (fejléc)” H3-mal lett írva.

Ezt úgy kell elképzelni, mint egy könyv esetén. H1 a könyv címe, vagyis a mi esetünkben egy aloldal címe. H2 a fejezetek címét jelöli. További bontás a fejezeteken belül pedig H3, H4, stb. lehet.

 

Képek

Fontos szerepet kapnak a képek is a weboldalon. A témához kapcsolódó képek egyrészt relevánsak, másrészt ha ki van töltve a kép alternatív szövege, akkor azzal segítjük a Google-t is. Hasznos akkor is, ha valaki látássérült, és a web-et felolvasó programmal használja.

 

Tartalom fontossága

Minél több cikk van egy adott témában az oldaladon, annál relevánsabb lesz a teljes weboldalad is a témára. Fontos azonban, hogy ezek a cikkek kulcsszóra legyenek írva, vagyis amiről írsz, az érdekelje a látogatókat. A Google ugyanis figyeli, hogy mely weboldalakon mennyi időt töltenek el az emberek. Ha azt látja, hogy szinte rögtön be is zárják, akkor az egy negatív jel, vagyis a tartalom nem felelt meg a kereső szándékának. Így az adott kulcsszóra egyre lejjebb fogja rangsorolni.

Segítségedre lehet a Google webmester eszköze, a Search Console is. Itt meg tudod nézni, hogy milyen keresőszavakra hány kattintást kaptál, hanyadik helyen állsz. Oldalanként is megmutatja, hogy mely aloldalaidra mennyi látogató jött. Használatával képben leszel azzal is, hogy ha valami hiba van a weboldaladdal.

Sikeres keresőoptimalizálás előtt mindenképp kell egy kulcsszókutatás, hogy tudd, melyek azok a kulcsszavak, amelyekre optimalizálod az oldaladat.

 

A technikai és tartalmi beállításokon túl fontos még a linképítés is.

A linképítést másképp szokták nevezni off-page seo-nak is. Ez lényegében a weboldalunkon kívüli tevékenységet jelenti. Itt az a feladatod, hogy olyan oldalakról szerezz linkeket, akik relevánsak a Te témádban.

Például, ha garázsépítéssel foglalkozó, akkor egy autóalkatrészt áruló webshop ajánlhat Téged. Ez ugyanígy igaz egy kertépítő és egy kerti bútort áruló cégek esetében is. Egymásnak nem konkurenciái, de mégis ugyanazok az érdeklődői, közel áll a téma egymáshoz.

Linképítésről bővebben még itt olvashatsz. 

 

Közösségi média jelek

Fontosak még a közösségi média jelek is. Ilyet úgy tudsz szerezni, ha minél több, számodra releváns felületen vagy jelen. Akkor releváns, ha ott van a célközönséged is. Ne kövesd el azt a hibát, hogy csak azért regisztrálsz pl. a TikTok-ra, mert most az trendi. Amúgy a vevőid meg főleg 50 éven felüliekből áll. Sejted, mi lesz a vége? Felesleges energiabefektetés, idő és pénzpazarlás.

De ha például a Facebook-on olvasgatnak, tájékozódnak, vagy a YouTube-n, akkor érdemes Neked is ezeken a felületeken ott lenned. Innen máris kap a weboldalad egy linket, mivel a regisztráláskor kitöltöd az adatokat. Később pedig további linkeket tudsz szerezni, ha mások is megosztják, amiket írsz. Innen is szerezhetsz látogatókat.

 

Hatékony tippek

Keress rá inkognitó nézetben arra a kulcsszóra, amire kíváncsi vagy, és nézd meg, hogy kik vannak az első 10 találatban. Nézd át az oldalakat, és vegyél példát róluk. Nem véletlen vannak ott.

Ne feledd:

A keresőoptimalizálásnak egyetlen célja van: látogatószerzés a Google-ből hirdetés nélkül.

 

Összefoglalva:

Ahogy látod, a keresőoptimalizálás (seo) nagyfokú szakértelmet igényel, és stratégia is szükséges hozzá. Mind weboldal, mind pedig webshop seo esetén sok hibát lehet elkövetni. Ezért mindenképp kell egy szakember, aki segít neked, még ha csak tanácsadás, vagy oktatás szintjén is. Mindenképpen egy hosszú távú feladat, hiszen az eredményekhez idő kell.

Amennyiben külső szakembert bízol meg a feladattal, mindenképpen havidíjas konstrukcióban érdemes gondolkodnod, hiszen az eredményekhez folyamatos munka szükséges. Olvasd el a honlap ellenőrzés lépéseit is, mielőtt belefognál a munkába!

Ha pedig egyedül nem megy, kérj SEO elemzést, melynek során átnézem az oldaladat, és megmutatom, milyen hibákat kell kijavítanod, hogy jobb helyezést érj el a keresőben!

 

Valódi Érték tulajdonosa
Online marketing kivitelező: Google Ads szakértő, Seo szakember, marketing automatizmus építő.

Ne maradj le a többi cikkről sem! Kérj róla e-mail-es értesítést!

.
Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Varga Éva

online marketinges, keresőmarketing szakértő

Elérhetőségek:

vargaeva@valodiertek.hu

tel:+36(30)5686208

Ügyfeleim véleménye:

.
.

Legutóbbi cikkek online marketing, Google Ads hirdetéskezelés, keresőoptimalizálás, seo témában:

Szeretnéd fellendíteni az online üzleted?

Keress az elérhetőségek egyikén!

növekedés