YouTube Shorts: Minden amit tudnod kell róla

youtube shorts tudnivalói
Tartalomjegyzék

A YouTube Shorts egy fantasztikus eszköz arra, hogy vállalkozásodat minél szélesebb közönséggel megismertesd. Ebben a cikkben mindent megtudhatsz, amit a YouTube Shortsról vállalkozásként érdemes tudnod.

Lefedjük az olyan témákat, mint a YouTube Shorts videók készítése, milyen típusú tartalom a legmegfelelőbb a Shortshoz és hogyan lehet azokat hatékonyan népszerűsíteni. Tehát akár most ismerkedsz a YouTube Shorts-al, akár további ötleteket keresel az eredményeid javítására, ez a cikk mindent tartalmaz, amire szükséged van!

 

Mi az a YouTube Shorts?

A Shorts a YouTube egy viszonylag új funkciója, amely lehetővé teszi a felhasználóknak rövid, figyelemfelkeltő videók készítését és terjesztését. Ezek a videók maximum 60 másodperc hosszúak lehetnek, az alkalmazáson belül feldobhatóak zenével és egyéb kreatív elemekkel. Tökéletes azoknak vállalkozásoknak akik rövid, figyelemfelkeltő tartalmat szeretnének létrehozni és ezzel felkelteni a célpiacuk figyelmét.

A shortok sok-sok milliárd megtekintést generálnak naponta, tehát elképesztő igény van ezekre a rövid videókra. Jellemzően többféle típusú tartalom lehet sikeres a YouTube Shorts-on. Népszerűek a DIY videók, a gyors tudást átadó videók, kulisszatitkok, termékbemutatók, vicces jelenetek és kihívások.

A fentiek közül bármelyik kategóriába is esik a videónk, fontos hogy a tartalma legyen tömör, figyelemfelkeltő és vizuálisan vonzó.

A YouTube Shorts megjelenésekor elsősorban a fiatalabb közönség körében lett népszerű. Ma már azonban a 40+ korosztály is a shorts videók fogyasztói közé tartozik.

 

Miért ajánlott a vállalkozások számára YouTube Shorts videókat készíteni?

  • A shorts videók ugyanúgy megjelenhetnek keresésekben (akár a platformon akár Google keresésekben).
  • A YouTube csatornára feliratkozottak push üzenetet kaphatnak a telefonjukra új shorts feltöltésekor, így nagyobb eséllyel nézik meg azt.
  • Növeli a csatorna nézettségét, a márka ismertséget és az elköteleződést.

 

Ráadásul az elkészült shorts videókat egyéb közösségi média platformokon is felhasználhatjuk!

  • Instagram: Kitehetjük sztoriba, feltölthetjük Reels videóként. Utóbbi esetén a 90 másodpercnél rövidebb Reels-videók jogosultak arra, hogy bekerüljenek az ajánlott tartalmak közé, és így több emberhez juthatnak el az Instagramon.
  • Facebook: A rövid videókat feltölthetjük facebookra is, normál videóként vagy Reels-ként.
  • TikTok: A TikTokkal szemben sok az előítélet, de ma már minden korosztály jelen van rajta és sok színvonalas tartalomgyártót találhatunk magyar nyelven ezen a közösségi médián is. Ha a vállalkozásnak nincs TikTok csatornája, érdemes akár csak a shorts videókra alapozva indítani egyet.

 

YouTube Shorts feltöltése és készítése

A YouTube Shorts videók készítésének több módja van. Lehetőség van a videó YouTube alkalmazáson belül való rögzítésére és szerkesztésére vagy külső eszközzel felvett és szerkesztett videó feltöltésére.

Videó készítésének első lépéseként válaszd ki a témát, amiről a videód szólni fog. Ezután írd meg a szkriptet hozzá, azaz írd meg a szöveget és tervezd meg hogy mi fog történni a videóban. Vállalkozásként fontos,hogy a videónak célja legyen! Ez lehet márkaismertség növelése, új termék bevezetése, hírlevélre való feliratkoztatás stb. Ha ezzel kész vagy, nekiállhatsz a videó elkészítésének.

 

YouTube Shorts videó készítése az alkalmazásban

  1. A telefonodon nyisd meg a YouTube alkalmazást és alul lépj be a Shorts-ba.

youtube short feltöltés 1. lépés

2. Alul középen koppints a „+” ikonra, majd válaszd a „Rövid videó” lehetőséget.

3. Nyomd meg a piros gombot a felvétel elindításához. A felvételt szüneteltetheted és folytathatod, amíg el nem éred a 60 másodperces maximális hosszúságot. A képernyő tetején lévő piros csík jelzi az eltelt időt, illetve egy stopper is látható alatta.

youtube shorts feltöltés 2. lépés

4. Adhatsz hozzá korábban rögzített videót is a telefonod galériájából, a piros gomb melletti kép ikonra kattintva.

5. A képernyő jobb oldalán lévő menüpontokban tudod tükrözni, gyorsítani a videót, szűrőket, effekteket rakni rá, retusálni, green screen-t alkalmazni stb.

6. Ha elégedett vagy a felvétellel, koppints a pipára. Itt lehetőséged van szöveget, szűrőt, narrációt, illetve kérdést, zenét hozzáadni a videóhoz. Azt, hogy az egyes elemek mennyi ideig legyenek láthatóak, az Idővonalon tudod beállítani.

youtube shorts feltöltés 4. lépés

7. A „Következő” gombra koppintva megjelenő képernyőn tudod a videó YouTube-on megszokott elemeit beállítani. Úgy mint cím, láthatóság, hely és közönség, kapcsolódó videó, fizetett promóció, megjegyzések illetve a videó remixelésének engedélyezése.
Írd be a „#Shorts” hashtaget a címbe vagy a leírásba, hogy a videódat biztosan Shorts-ként kezelje a YouTube.

8. Az utolsó képernyőn van lehetőséged a videót elmenteni piszkozatként vagy közölni, a „Rövid videó„ gombra koppintva.

 

YouTube Shorts videó készítése külső eszközzel

Ha nem szeretnéd a videódat a YouTube alkalmazáson belül felvenni, természetesen lehetőséged van a már előre felvett és megszerkesztett, maximum 60 másodperces videó feltöltésére is.

Erre használhatod a YouTube alkalmazást. Ekkor kövesd a fenti leírást, de ne kezdj el videót felvenni a piros gombbal, hanem azonnal koppints a mellette lévő kép ikonra és add hozzá a videót a galériádból. Ezután menj végig a fenti lépéseken és publikáld a videót.

Asztali gépen, böngészőből is feltölthetsz Shorts videót. Ekkor ugyanúgy járj el, mintha normál videót töltenél fel. Arra figyelj, hogy a videó címébe vagy leírásába tedd be a #shorts hashtaget. (A YouTube algoritmusa már felismeri ha egy videó shorts formátumú, de azért azt javaslom ne hagyd ki ezt a lépést.)

 

YouTube Shorts SEO

A YouTube Shorts keresőoptimalizálása tulajdonképpen megegyezik a normál YouTube keresőoptimalizálással.

Válaszd ki a kulcsszót amit szeretnél megcélozni a videóval, majd optimalizáld arra a videó tartalmát és technikai beállításait.

YouTube Shorts pénzkeresés vállalkozásként

A YouTube-on közvetlenül a Google AdSense-en keresztül lehet bevételhez jutni. Ez vállalkozások számára is biztosíthat bevételt, amennyiben megfelelnek a YouTube Partnerprogramnak. (https://support.google.com/adsense/answer/72851?hl=hu&co=GENIE.Platform%3DiOS)

Ehhez

  • 1000 feliratkozó és 4000 érvényes nyilvános nézési óra elérése az elmúlt 12 hónapban (csak a „normál” videókból), vagy
  • 1000 feliratkozó és 10 millió érvényes nyilvános Shorts-megtekintés elérése az elmúlt 90 napban.

A YouTube Shorts videókból való bevételszerzés másik módja, ha a vállalkozás a saját termékét, szolgáltatását promotálja a videókban. Kitűnő eszköz a márkaismertség és ezáltal a bevétel növelésére. Feltétlenül helyezz el a videókban felhívást cselekvésre, mondd meg a nézőknek mit csináljanak!

 

YouTube Shorts tippek

A YouTube Shorts egy igen hatékony marketing eszköz a vállalkozások számára, hiszen segíti a minél szélesebb célközönség elérését. Íme 5 ötlet, hogyan használhatod a YouTube Shortsot a vállalkozásod népszerűsítésére:

  • Keltsd fel az emberek kíváncsiságát:
    Ha új terméked vagy szolgáltatásod van, a YouTube Shorts tökéletes eszköz, hogy felkeltsd a célközönséged érdeklődését. Ossz meg egy rövid videót a készülő újdonságról, ezzel izgalmat és várakozást tudsz generálni a nézőkben.
  • Mutasd meg a szakértelmedet:
    A YouTube Shorts ideális platform, hogy bemutasd a szaktudásodat. Ossz meg tippeket és tanácsokat a rövid videókban. Az emberek mindig örülnek az olyan tartalomnak, amiből tanulhatnak valamit. Nem kell egyetemi szintű tudásra gondolni, a legegyszerűbb dolgokról is tanulni akarnak az emberek. Lásd a főzős videók töretlen sikerét!
  • Meséld el a történeted:
    Ha izgalmas sztorija van a cégednek, feltétlenül oszd meg a YouTube Shorts segítségével. Ezzel személyesebbé és érdekesebbé teszed a vállalkozásodat. Mutasd be a vállalkozásod mindennapjait, vidd be a nézőidet a kulisszák mögé.
  • Hirdesd a fő YouTube-csatornádat:
    Ha van egy rendszeresen frissülő YouTube-csatornád, a YouTube Shorts-al népszerűsítheted azt. Ehhez ossz meg rövid részleteket a legújabb videódból, tedd egyértelművé hogy ez csak egy részlet és az egész videót megnézhetik a YouTube csatornádon.
  • Terelj látogatókat a weboldaladra:
    A YouTube Short leírásában helyezz el linket a weboldaladra, így több látogatót szerezhetsz, illetve a weboldalad SEO eredményeit is javíthatod ezzel.
  • +1 Extra Tipp
    Nem csak újonnan felvett videókat tudsz shortként posztolni. Felhasználhatod a már korábban publikált YouTube videóidat is. Ehhez nem kell mást tenned, mint maximum 60 másodperc hosszúságú részeket kivágni belőlük és máris posztolhatod!

 

YouTube Shorts gyakori kérdések

Hol találom a YouTube Shorts videókat?

A YouTube alkalmazás alsó menüjéből érhetőek el a shorts videók.

Milyen hosszú lehet egy YouTube Shorts videó?

A shorts videók maximális hossza 60 másodperc.

Mitől lesz sikeres egy YouTube Shorts?

Készíts érdekes, figyelemfelkeltő videókat. Alapszabály, hogy ami egyszer működött, azt folytasd tovább!

Mik a YouTube Shorts videók technikai követelményei?

YouTube Shorts képarány: 9:16, felbontás: 1920×1080 pixel

 

Összességében elmondható, hogy a YouTube Shorts nagyszerű lehetőség új közönség elérésére és vállalkozásod népszerűsítésére. Kövesd ezeket a lépéseket és tanácsokat, hogy sikeresek legyenek YouTube Shorts videóid.

Remélem tetszett ez a cikk. További online marketing tippekért és trükkökért nézd meg a blogomat és természetesen ne felejts el feliratkozni a YouTube-csatornámra se!

Ha tetszett a cikk, oszd meg, hogy minél több emberhez eljusson ez a cikk is! Köszönöm :)

Ne maradj le a többi cikkről sem! Kérj róla e-mail-es értesítést!

Varga Éva

online marketinges, keresőmarketing szakértő

Elérhetőségek:

vargaeva@valodiertek.hu

tel:+36(30)5686208

Ügyfeleim véleménye:

Töltsd le a gépedre INGYENESEN a legjobb asztali SEO szoftvert! 👇

seo powersuite software

80+ támogatott prémium WordPress bővítmény egy csomagban! Katt a képre!

Legutóbbi cikkek online marketing, Google Ads hirdetéskezelés, keresőoptimalizálás, seo témában:

Szeretnéd fellendíteni az online üzleted?

Keress az elérhetőségek egyikén!

növekedés