GA4 tudnivalók

GA4 tudnivalók
Tartalomjegyzék

Ha Neked is van weboldalad, vagy webshopod, bizonyára figyeled, honnan jönnek a látogatóid, mit csinálnak az oldaladon. Ehhez pedig használod a Google Analytics-et. Valószínűleg észrevetted a figyelmeztetést a felületen, miszerint 2023. júl. 1-től meg fog szűnni a jelenleg érvényben lévő Universal Analytics és helyébe lép a GA4 verzió. Sokakat ez biztos megrémít, és nem tudják, hogy mit is kellene tenni, hogyan tudják az új felületet majd használni. Nekik segítek ezzel a cikkel és a videóval.

 

GA4 videó

Mit érdemes tudni a GA4-ről? Mikor és miért állj át erre a Google Analytics fajtára? Hogyan hozz létre villámgyorsan GA4 tulajdont? Ezekre kapsz választ ebből a videóból. Ha pedig szeretnéd, hogy megcsináljam Neked, jelezd felém! vargaeva@valodiertek.hu Köszi

 

 

Miért van szükség GA4 -re?

Sokan vannak, akik sajnos eddig sem használtak semmilyen analitikát, és úgymond „vakon” vezettek az autópályán, azaz mindenféle adat nélkül működtették a weboldalukat, webshop-jukat. Ezt azonban a mai világban már nem engedhetjük meg magunknak. Igenis fontos tudni, hogy honnan érkeznek a látogatók, és ők vajon vásárolnak-e, vagy kattintanak-e egy adott gombra.

Ha pedig Te azon szerencsések közé tartozol, akiknek eddig is volt Google Analytics-ük, akkor biztos töröd rajta a fejed, hogy most akkor mi lesz, és tényleg át kell-e állni egy jól megszokott rendszerről egy újra. A válasz IGEN, mivel a Google bejelentése alapján 2023. júl. 1. után már nem fog adatokat feldolgozni az Universal Analyitcs (UA). Megmutatni még meg fogja a korábbi adatokat, jelentéseket, de azt is csak egy ideig. Sajnos arra sincs lehetőség, hogy az UA-ból előzményadatokat vigyünk át a GA4-be, mivel a két rendszer eltérő adatmodellen alapul.

Tehát ahhoz, hogy láss korábbi adatokat a GA4-ben, és ne nulláról indulj 2023. júl. 1-én, akkor már most létre kell hoznod az új tulajdont.

GA4 főoldal

 

Miben más a GA4, mint az Universal Analyitcs?

  • Míg az UA-nál 1 tulajdonhoz lehetett több nézetet is beállítani, itt erre nem lesz lehetőség.
  • Eszközökön keresztüli mérések lehetővé tétele, így egy felületen mutatja az app (ha van ilyened) és a weboldal adatait. Ez azért is hasznos, mivel korábban problémát okozott (vagy csak más megoldással lehetett, mint pl. Google Analytics for Apps) nyomonkövetni a mobil eszközöket. Adatfolyamoknál akár más aldomain-ek-et is fel tudsz venni, nem csak applikációkat, és egyben látod az adatokat, nem kell hozzá új tulajdon.
  • Más adatmodellen alapul, mivel egységesíteni kellett a több különböző eszközről érkező adatokat. Például egy mobilalkalmazás teljesen más adatokat mutat, mint egy weboldal, ezért változtatni kellett a korábbi megtekintés alapú modellen. A GA4 most mindent eseménynek (events) vesz: az oldalmegtekintést, a kattintásokat, videó megtekintéseket, file letöltéseket is alapértelmezetten méri. Bármi lehet esemény, amit annak szeretnél.GA4 events események
  • Megjelentek új riportok, amik korábban nem voltak. Ugyan a jelentésekben lényegesen kevesebb alapriport van, mint az UA-nál, de lehetőséged van tetszőleges számú variációt létrehozni annak megfelelően, hogy Te mit tartasz fontosnak. Ehhez rendelkezésedre állnak a szoftverben sablonok is, vagy Te is létre tudsz hozni magadnak olyat, ami azt mutatja, ami számodra fontos és hasznos.
  • GA4 egyéni riport
  • Szofisztikáltabban méri a közönségeket (milyen valószínűséggel fognak vásárolni, akik az elmúlt hónapban aktívak voltak, mennyi bevételre számíthatsz, mennyi a várható lemorzsolódás stb.).
  • Megmutatja, ha a szokásostól eltérőt tapasztal, pl. leáll a mérés.
  • Adatvezérelt modell-összehasonlítás: 1-1 csatorna hozzájárulását jobban ki lehet értékelni 1-1 konverzióhoz
  • Cookie nélküli mérés: Nem tárol a felhasználóktól IP címet, így megfelel az adatvédelmi követelményeknek.

Ahogy látod, teljesen más a felület is, nem lehet összehasonlítani az UA-val. Nem annak a továbbfejlesztett változata, hanem szinte egy új rendszer. Aki az előzőhöz már hozzászokott, annak most meg kell tanulnia egy másfajta megközelítést.

(Google súgó a GA4-hez: https://support.google.com/analytics/answer/10089681?hl=hu)

 

Mutatom, mikre érdemes figyelni a GA4 tulajdon létrehozása kapcsán:

  • Érdemes megnézni első körben a meglévő UA tulajdont, és összeírni, hogy ott mik vannak beállítva.
  • Utána azokat végiggondolni, hogy mindre szükség van-e az új rendszerben is. Itt például olyanokra gondolok, mint a felhasználók (kik férnek hozzá a tulajdonhoz), célok, konverziók.
  • Itt az adatokat max. 14 hónapig őrzi meg, míg az UA-ban bármeddig visszamenőleg látod az adatokat (csak addig, amikor beraktad a kódját a weboldaladba).
  • Egy tulajdonhoz több webhely (aldomain is) és applikáció is beállítható, mérhető.
  • Fontos, hogy itt is be legyenek kötve az egyéb Google termékek, mint pl. Google Ads, Merchant Center, Search Console.

 

Hogyan hozz létre GA4 tulajdont?

Ennek több módja is van:

  1. Ha még nincs semmilyen Analytics fiókod, akkor már automatikusan GA4 jön létre.
  2. Korábbi Analytics fiókodból új tulajdon létrehozásával szintén GA4-et enged létrehozni,
  3. vagy a meglévő fiókod meglévő tulajdonánál a GA4 beállító asszisztens segítségével. (Így már egyből össze is lesz kötve a kettő tulajdon.)

GA4 beállító asszisztens

 

GA4 ára

Jajj, a legfontosabb, majdnem lemaradt. INGYENES, ahogy az Analytics eddig is az volt. (Jó, tudom, hogy van fizetős változata is, de szerintem bőven elegendő volt az ingyenes verzió.)

 

Összefoglaló

Mindenképp kezdd el használni már ma párhuzamosan a kettő Analytics-et egymás mellett. A G4-hez segítségképp készítettem egy kis infografikát, amit el is tudsz menteni.

GA4 legfontosabb lépések

 

Ne feledd!

Sürget a határidő, hiszen 2023. júl. 1. után már nem fogsz látni a mostani Analyitcs-ben adatokat. Hozd létre még ma, hadd gyűjtse az adatokat!

Különben kellemetlenül fog érni, ha jövő nyáron meg szeretnéd nézni az adatokat, és nem fogsz látni semmit. Viszont, ha már most megcsinálod, akkor lesznek a GA4-ben múltbéli adatok, egészen eddig a napig (amikor létrehoztad).

Ha pedig már létrehoztad, vagy a Google önszorgalomból hozott létre Neked GA4 tulajdont, érdemes ellenőrízni, hogy helyesek-e a beállítások. Erre lett kitalálva a GA4 audit. Kérd most, hogy nyugodtan hátradőlhess!

Ha tetszett a cikk, oszd meg, hogy minél több emberhez eljusson ez a cikk is! Köszönöm :)

Ne maradj le a többi cikkről sem! Kérj róla e-mail-es értesítést!

Varga Éva

online marketinges, keresőmarketing szakértő

Elérhetőségek:

vargaeva@valodiertek.hu

tel:+36(30)5686208

Ügyfeleim véleménye:

Töltsd le a gépedre INGYENESEN a legjobb asztali SEO szoftvert! 👇

seo powersuite software

80+ támogatott prémium WordPress bővítmény egy csomagban! Katt a képre!

Legutóbbi cikkek online marketing, Google Ads hirdetéskezelés, keresőoptimalizálás, seo témában:

Szeretnéd fellendíteni az online üzleted?

Keress az elérhetőségek egyikén!

növekedés