Chatbot készítés – mire jó a chatbot?

Napjainkban az egymás közti szöveges kommunikáció egyik legtöbbet használt eszköze a facebook messenger, amely lényegében egy chat program. Ingyenes, gyors és hatékony kapcsolatot tesz lehetővé a partnerek között és mindig kéznél van. A chatbot készítés és alkalmazás ezeket az előnyöket tudja kihasználni az ügyfelekkel, érdeklődőkkel való kapcsolattartás során. Nem csoda, hogy a chatbot készítés egyre inkább népszerű, a chatbotok alkalmazása nagyszerű lehetőségeket jelent minden vállalkozás számára.

 

messenger

Mi az a chatbot?

A chatbot egy kommunikációt lehetővé tévő eszköz, amely segít kapcsolatot tartani az ügyfelekkel. A chatbot készítése minden vállalkozás számára hasznos lehet. Az érdeklődőket tájékoztatja, és a kérdéseikre is válaszol. A chatbot készítés egyelőre még nem tart olyan szinten, hogy ne vegyük észre azt, hogy nem egy másik emberrel kommunikálunk, hanem egy programmal.

Azonban a chatbotok bizonyos feladatok ellátásában hatalmas segítséget nyújthatnak nekünk. A nap 24 órájában rendelkezésre állnak, nem alszanak, nem kérnek enni, és ami még jobb, hogy fizetnünk sem kell nekik szolgálataikért.

 

Chatbot típusok

A chatbotok kétféle típusra oszthatók. Az egyik típusuk, az előre megírt, konkrét kérdésekre készített chatbotok. Ez erősen korlátozza a kommunikációt, egy előre meghatározott módon, egy irányba tud folyni a beszélgetés. A chatbot készítésének ez a módja korlátozza robotunk képességeit. Az előre megírt és beprogramozott kérdésektől és a rá beállított válaszoktól nem tud eltérni. Azt tudja, amit előre megtanítunk neki, nem képes tanulni.

 

A másik típus a mesterséges intelligenciát használó chatbotok. A mesterséges intelligencia alkalmazásával a chatbot képes rugalmasabban kezelni a beszélgetést. Minden kommunikáció során tanul, amelyet felhasznál a későbbi beszélgetésekben. Kifejezetten beszélgető programot azonban a chatbot készítés ezen fajtájával sem tudunk létrehozni. Kizárólag válaszokat tud majd adni a kérdésekre, és az árnyaltabb, kétértelmű megfogalmazásokat nem tudja megérteni, a bonyolult kontextusokkal nem boldogul.

 

chatbot

 

Chatbot készítés? Mire jó ez nekem?

A chatbotok készítését mindenféle területen érdemes megfontolni. Leggyakrabban egyszerűbb ügyfélszolgálati feladatokra készítik őket. Szinte bármire alkalmasak, ami a kommunikációba beletartozik. Használhatjuk őket a már fentebb említett ügyfélszolgálati teendőkre, webshopok asszisztenseként, éttermi vagy szállodai helyfoglalásra, rendezvényekről, programokról történő tájékoztatásra. Akár még viccmesélő chatbotok készítése is elképzelhető egy viccoldal számára.  

 

Felmérések szerint az emberek szívesebben nyitnak meg messenger üzeneteket, mint e-maileket. A chatrobotok által kiküldött hírlevelek megnyitási és konverziós arányai is jóval magasabbak, mint a klasszikus hírleveleké. A chatbot készítés már ezért az egy lehetőségért is megfontolandó a felhasználóinkkal történő kapcsolattartásban.

 

A marketingünk új erőre kaphat ezen eszközök használatával. Ajánlatainkat közvetlenebb, személyesebb formában juttathatjuk el feliratkozóinkhoz. Mivel a chatbot készítés lehetőséget kínál arra is, hogy chatrobotunk “beszélgessen” a felhasználóval, az elkötelezettséget is fokozni tudjuk szolgáltatásunk iránt. A magasabb elkötelezettség pedig magasabb bevételeket fog generálni számunkra.

 

Ugye milyen jól hangzik?

Te mire használnád a chatbot-odat?

 

A folyamataid végig gondolásában, a rendszered megtervezésében, sőt! a létrehozásában is tudok segíteni. Keress!

VARGA ÉVA

 

 

 

Varga Éva online megvalósító

06305686208

vargaeva@valodiertek.hu

2019-02-18T10:16:47+02:00 Categories: Facebook, Marketingstratégia|