Google helyezés -vajon miért nem vagy a Google találati lista 1. oldalán?

google helyezés főkép
Tartalomjegyzék

Mennyire fontos a Google helyezés? – vajon miért nem vagy a Google 1. oldalán?

Te is ezt kérdezed magadtól? Vagy eddig eszedbe sem jutott megnézni, hogy hol jön a honlapod a keresési eredmények között?

Sokan becsapódnak önhibájukon kívül, mivel csak rákeresnek a kulcsszavukra, és azt látják, hogy ott vannak az első oldalon. Ez azonban téves információ!!!

Hogy miért?

Azért, mert a Google algoritmusa úgy alakítja ki, hogy mit mutasson meg Neked, hogy megnézi, miket néztél meg előzőleg.

Ha tehát Te sokszor nézed a saját weboldaladat, – és miért ne néznéd? – akkor tudja, hogy téged érdekel az a honlap, és az első oldalon fogja hozni. Főleg akkor, ha már sokszor rá is kattintottál.

Ez azonban nem a valós képet mutatja!

 

Google helyezés ellenőrzése – Hogyan tudod megnézni, hogy ténylegesen hanyadik helyen vagy?

Erre több módszer is létezik.

Megmutatom most az egyik legegyszerűbbet.

Válts inkognitó módra a böngészésnél, és úgy írd be a kulcsszavadat. Így tényleges találatot fogsz látni.

 

Mutatom a google helyezés ellenőrzés lépéseit:

  • nyiss egy böngésző ablakot
  • válts át inkognitó módra
  • írd be a kulcsszót

Ezután lapozz addig, amíg már nem a hirdetéseket látod.

Ebben a videóban látod, hogy az „online marketinges” szóra én pl. a 2. helyen vagyok. De az 1. oldalon!!!

 

Fontos egyáltalán a Google helyezés?

Igen, mindenképp, hisz akkor senki nem talál rád, tehát olyan, mintha nem is létezne a honlapod.

Hisz tudod: a cél mindig az 1. oldal.

Seo-s körökben van egy ilyen vicc: ha valamit el akarsz rejteni, akkor elég, ha a Google 2. oldalára teszed.

 

Biztos szoktad te is használni a Google keresőjét, és valld be, hogy nem mész át már a második oldalra. Az elsőn nézed meg csak a találatokat. Tehát a válaszom: IGEN, fontos, hogy ott legyen a Te weboldalad is az első oldalon.

 

Az első oldalon sem mindegy azonban, hogy hanyadik helyen vagy. Nagy a verseny, és ahogy láttad a kis videón is, az első 4 találat már hirdetés. A legtöbben már az ott lévő találatokra kattintanak.

Persze vannak olyanok is, akik a hirdetést figyelmen kívül hagyják, és csak az organikus (nem fizetett) hirdetésre kattintanak.

Az organikus találatok megoszlása a kattintások alapján az alábbi:

Első hely kb. 30%,

második hely 14-15%,

harmadik hely már csak 10% körüli.

A 9-10. hely környékén már jó, ha 5% kattintási arány jut.

Ebből a statisztikából is látszik, hogy érdemes vele foglalkozni.

 

A kérdés már csak az, hogy hogyan tudsz odakerülni az első oldalra? Kinek kell ezért fizetni?

A kérdés jó, a válasz azonban összetett.

Egyrészt lehet az első oldalra hirdetéssel is kerülni, ahogy mutattam (ez az első 4 helyet elfoglalja), vagy lehet hirdetés nélkül is, amit keresőoptimalizálásnak, vagy röviden seo-nak nevezünk.

A hirdetés egy gyorsabb, de drágább megoldás, míg a seo egy hosszabb távú befektetés.

Gyors összehasonlítás:

Hirdetés

  • a hirdetőfelület kezelését meg kell tanulnod, vagy megbíznod valakit erre
  • addig vagy látható, amíg fizetsz a Google-nek
  • a hirdetésért kattintás után kell fizetni
  • gyors eredmény, hiszen a hirdetés elindítása után rögtön megjelenik a hirdetésed, nem kell várni

 

SEO

  • ezt is meg lehet tanulni, vagy megbízni egy szakértőt, akinek ez a munkája
  • itt nem kell fizetni a Google-nek, hiszen a jó tartalmadért cserébe tesz minél jobb helyre
  • hosszabb távon várhatsz eredményt, nincs varázspálca, amivel azonnal az első oldalon landolsz
  • befektetés: munka, idő (a munka lehet egy külsős munkája, akkor az pénzbe kerül)
  • ha jól csinálod, és folyamatosan foglalkozol vele, akkor szép eredményeket érhetsz el, és folyamatos javulás várható

 

Google helyezés javítása

Ahogy a fenti összehasonlításból is láthattad, ahhoz, hogy a Google helyezésedet javítsd, mindenképp érdemes a keresőoptimalizálással foglalkoznod. Akár úgy, hogy erre felkérsz egy szakértőt.

Másik megoldás, – ha sok időd van és érdekel a téma -, ha megtanulod, és magadnak megcsinálod. Erre számtalan jobbnál jobb tanfolyam van már, ahol ezt elsajátíthatod.

Ha azonban Neked már egy jól menő céged van, és nincs erre időd, akkor mindenképp szervezd ki, és várd az eredményeket.

 

google helyezés

 

Kattintásokra lebontva az eredmény:

eredmény kattintásra lebontva

 

Remélem, sikerült meggyőznöm Téged, hogy a SEO-val mindenképp megéri foglalkoznod.

 

Összefoglalás:

Egy jól felépített koncepcióval az eredmény sem marad el. Ehhez azonban egy weboldal ellenőrzés kell, melynek során kiderülnek azok a hibák, melyeket mindenképp javítani kell. Utána pedig jöhet a tartalomfejlesztés és a linképítés. A folyamatos, kitartó munkának meg lesz a gyümölcse.

 

Kérj SEO elemzést, melynek során átnézem az oldaladat, és megmutatom, milyen hibákat kell kijavítanod, hogy jobb helyezést érj el a keresőben!

 

Valódi Érték tulajdonosa
Online marketing kivitelező: Google Ads szakértő, Seo szakember, marketing automatizmus építő.

Ne maradj le a többi cikkről sem! Kérj róla e-mail-es értesítést!

.
Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Varga Éva

online marketinges, keresőmarketing szakértő

Elérhetőségek:

vargaeva@valodiertek.hu

tel:+36(30)5686208

Ügyfeleim véleménye:

.
.

Legutóbbi cikkek online marketing, Google Ads hirdetéskezelés, keresőoptimalizálás, seo témában:

Szeretnéd fellendíteni az online üzleted?

Keress az elérhetőségek egyikén!

növekedés