Megszűnik az organikus elérés a Facebook-on?

Mai napon nagyon sok embert foglalkoztat ez a kérdés. Azonban mégsem eszik olyan forrón a kását! Nem fog megszűnni az organikus elérés, csak átalakul. Emiatt nem fog csődbe menni a céged.

A bejelentés mögött csak annyi áll, hogy a Facebook, mint minden cég nyereségorientált, és így a minél több bevételben érdekelt. Ezt pedig a hirdetésekkel tudja biztosítani.

Azonban számára is fontos, hogy a felhasználóinak élményt nyújtson, és így a legtöbb reakciót, hozzászólást és megosztást generáló bejegyzéseket továbbra is meg fogja jeleníteni.

A személyes ismerőseid és a csoportjaid postjait továbbra is megjeleníti, azonban a céges oldalak bejegyzéseit hátrébb fogja a hírfolyamban sorolni. Főleg akkor, ha nem érkezik rá érdemi reakció a követők részéről, azaz nem találják érdekesnek a bejegyzést.

 

Az új like a comment lesz!

 

Hogyan tudunk továbbra is érdekesek maradni a Facebook szemében?

Tartalommal – Először is arra kell törekedned, minél több reakciót, hozzászólást, megosztást érjünk el. Fontos, hogy mozgassuk meg az embereket. Ehhez azonban értékes, hasznos és figyelemfelkeltő tartalmakat kell készítenünk, melyre reagálnak az emberek. Tedd provokatívvá a kommunikációdat, mellyel ki tudod váltani az emberek reakcióját!

Videós tartalommal – Az utóbbi időben egyértelműen kiderült már mindenki számára, hogy a képes és a szöveges bejegyzések ideje leáldozóban van. Ezzel szemben a videók egyre jobban előtérbe kerülnek. Ezen belül is az élő videók elérése a legjobb. Statisztikák szerint 5-10x nagyobb aktivitás érhető el így.

Csoportokkal – Használj csoportokat! A közösség építése jobban bevonja az embereket.  Élményt teremt, mivel a valakikhez tartozást mutatja, kapcsolatot építenek az emberek. Ez a Facebook szemében is nagyon fontos, növeli az emberek Facebook-on töltött idejét. Saját zárt csoport létrehozása javasolt!

 

Mit használjunk a Facebook helyett/mellett?

Építs személyes brand-et! Válj ismertté, ne a Facebook-tól tedd függővé magadat és az egész üzleti modelledet. A Facebook nem a Tied, bármikor zárolhatják az oldaladat. Egy honlap azonban a Tied, a saját felületed, a felett csak Te tudsz rendelkezni. Ezért mi javasoljuk a saját honlap használatát.

Építs e-mail listát! Egy rajongói tábor a Facebook-on bármikor megszűnhet, és nem is tudod őket mindig elérni. A fentiekben leírtak szerint pedig ez az elérés egyre csökkenni fog. A követőidet legtöbbször hirdetéssel tudod elérni, mely elég költséges lehet. Ráadásul nem tudod sem az e-mail címüket, sem a telefonszámukat. Ha azonban e-mail listát építesz, akkor ingyen el tudod érni az érdeklődőidet, és bármikor küldhetsz nekik levelet a legújabb akcióidról, újdonságaidról.