Mi a meta tag? Definíciója, szerepe a seo-ban

meta tag definíciója
Tartalomjegyzék

Mi a meta tag és hol tudod megnézni?

A meta tag a szemnek láthatatlan, a Google kereső robotjainak ad nagyon hasznos információt arra vonatkozóan, mit talál az oldalon.

A meta szó a metadata, vagyis magyarul a meta adat rövidítése. A meta tag jelentése tehát: meta adat címkéje. Minden fontos adat fel van címkézve, amik segítik a keresőrobotok működését.

Ezek az adatok az oldal forráskódjában jelennek meg, ott tudod megnézni.

Ehhez nem kell mást tenned, csak átváltani forrásnézetre. Ezt úgy tudod megtenni, ha egy adott weboldalon nyomsz egy jobb egérgombot, és ott az oldal forrásának megtekintését választod. Gyorsabb megoldás: ctrl+u betű kombinációja.

Így néz ki:

meta tag

A meta tagek lényegében olyan szövegrészletek, melyek a weboldal tartalmát jelzik a kereső robotoknak.

 

Milyen meta tag-ek vannak? Hogyan vesznek részt a keresőoptimalizálásban?

Több különböző típus is van, azonban nem mindegyik megfelelő súllyal esik figyelembe a keresőoptimalizálás során. Köszönhetően az elmúlt évek sok kulcsszózsúfolásának, illetve trükközéseknek, hogy minél előrébb jelenjen meg egy oldal a keresési találatok között, a keresőmotorok csökkentették a jelentőségüket.

Most a legfontosabbakról lesz szó ebben a cikkben.

 

Meta keywords (meta kulcsszavak)

A legjobban a meta keywords szerepe csökkent le, olyannyira, hogy ma már nem is veszik figyelembe a keresőszoftverek. Ennek oka arra vezethető vissza, hogy régen a weboldalkészítők telenyomták mindenféle kulcsszóval, amivel szerették volna az oldalt előrehozni a keresőben. Még olyanokat is használtak, amik nem feltétlenül voltak relevánsak. Tehát ma már felesleges ezt megadni, mivel már vannak olyan fejlettek a robotok, hogy maguktól rájönnek arra, hogy melyik oldal milyen kulcsszóra lett létrehozva. Ennek megfelelően a meta keyword-öket nem is használják már.

 

Meta description (meta leírás)

A meta description-nek nagy jelentősége van. Egyrészt összefoglalja azt, amiről az adott aloldal szól, illetve az itt szereplő leírást látják a keresőben az emberek, és ez alapján döntik el, hogy kattintanak-e a Te oldaladra.

Így néz ki:

meta description

 

Title (cím)

A title a legfontosabb SEO elem, mivel ez írja le az oldal tartalmát. Ezt már a felhasználók is látják. Ez jelenik meg a böngészőben. Ez azonban nem mindig ugyanaz, mint az adott oldal címe. Lehet attól hosszabb vagy rövidebb is.

Pl. a képen láthatod, hogy a cím, ami nagybetűvel megjelenik a zöld háttéren, míg a title (ami a keresőnek szól) egy rövidített változata. Ott már nincs benne a „hogyan hirdess?” kérdés. Anélkül is kiderül mind a robotoknak, mind a felhasználóknak, hogy miről lesz szó.

 

meta title

 

Meta robotok

Itt olyan információkat találsz, melyek a robotoknak szólnak. Ilyen lehet például az, hogy az oldalt a robotok indexelhetik-e, vagyis eltárolhatják-e, hogy egy későbbi keresésnél megmutassa a felhasználóknak. Vagy másik ilyen információ, hogy követhetik-e az oldalon lévő linkeket, melyek más (akár saját, akár külső) oldalra mutatnak.

 

Meta tag összefoglalva

A meta description használatát mindenképpen javaslom, hiszen azt látják a felhasználók is, és ez alapján jönnek a kattintások.

Title-t is mindenképp használd, hiszen az a legfontosabb.

A meta robotokat azonban követés szempontjából érdemes megfontolnod. Főleg akkor, ha vannak olyan oldalaid, amiket nem akarsz a keresőben megjeleníttetni. Ilyen oldal lehet pl. egy köszönőoldal, vagy egy landing oldal többedik változata, amit csak tesztelés céljából hoztál létre. De ezt már Neked kell tudnod eldönteni. Ha segítség kell, szólj!

Kérj SEO elemzést, melynek során átnézem az oldaladat, és megmutatom, milyen hibákat kell kijavítanod, hogy jobb helyezést érj el a keresőben!

 

Varga Éva
Valódi Érték tulajdonosa
Online marketing kivitelező: SEO szakértő, Google Ads hirdetéskezelő, marketing automatizmus építő.

Ne maradj le a többi cikkről sem! Kérj róla e-mail-es értesítést!

.
Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Varga Éva

online marketinges, keresőmarketing szakértő

Elérhetőségek:

vargaeva@valodiertek.hu

tel:+36(30)5686208

Ügyfeleim véleménye:

.
.

Legutóbbi cikkek online marketing, Google Ads hirdetéskezelés, keresőoptimalizálás, seo témában:

Szeretnéd fellendíteni az online üzleted?

Keress az elérhetőségek egyikén!

növekedés