A sikeres online jelenléthez szükséged van az online marketing eszközök ismeretére. Nem elég csak ismerned őket, használni is tudni kell őket ahhoz, hogy vállalkozásod kiemelkedően teljesíthessen a világhálón.
Melyek azok az eszközök, amelyek sikerre viszik vállalkozásodat? Ebben a cikkben bemutatom neked, hogy mik azok az online marketing eszközök, amikkel elérheted a kitűzött céljaidat!
Az online marketing legfontosabb eszköze: a weboldalad
Az online marketing eszközök közül a legfontosabb, hogy legyen egy online felületed, azaz weboldalad, vagy webshopod. Weboldal nélkül nem tudsz érvényesülni. Nem elég, ha már van egy weboldalad, annak megfelelően kell működnie is. A felépítésének, funkcióinak, megjelenésének, minden apró részletének a te kitűzött céljaidat kell szolgálnia.
Akkor termel neked majd bevételt, ha minden apró részletét konverzióra optimalizálod!
Leghasznosabb online marketing eszközök
Az online marketing eszközök kiválasztását mindig a te vállalkozásodra kell szabni. Egyetlen célja van használatuknak, hogy elősegítsék az eredményességedet. A kiválasztásuknál a célközönséged szokásait kell figyelembe venni, így elengedhetetlen az, hogy ismerd a piacod!
Nem mindegy, hogy vidéki gazdáknak szeretnél növényvédőszert árulni, vagy nagyvállalatok top managereit szeretnéd elérni szolgáltatásaiddal. Mindig a cél határozza meg az eszközt, amelyet használni kell.
Hirdetések
A hirdetések megkerülhetetlen eszközei az online marketingnek. Ha szeretnél sok vásárlót már rögtön az indulásnál, a hirdetések, legyen az Facebook, vagy Google Ads (Adwords) hirdetések, egyből hozzák majd az érdeklődő látogatókat weboldaladra.
Ahhoz azonban, hogy a hirdetésekre költött pénz ne csak a kiadásaidat gyarapítsa, megfelelően kell azokat beállítani, ami szakértelem nélkül lehetetlen. A hirdetések megtérülését és eredményességét folyamatosan nyomon kell követni, és folyamatosan finomítani azokat.
Keresőoptimalizálás
A keresőoptimalizálás az online marketing eszközei közül a hosszabb távú célokat szolgálják, de már az indulásnál foglalkozni kell vele. A jól elvégzett keresőoptimalizálási munkával a kezdeti hirdetési költségeidet tudod csökkenteni. Minél jobb a tartalmad, annál kedvezőbb áron hirdethetsz majd.
Néhány hónap elteltével azt veszed majd észre, hogy egyre több látogató érkezik az olaladra a Google-ből, ráadásul teljesen ingyen. A keresőoptimalizálás folyamatos és kitartó munkát igényel, de cserébe a brand építés és az ingyen vásárlók legjobb forrása.
Céges blog
Az interneten nem állsz ott minden terméked, szolgáltatásod mellett, hogy meggyőzhesd az érdeklődőket. A céges blog egy remek eszköz arra, hogy az érdeklődőket meggyőzd arról, hogy miért a te szolgáltatásod, vagy a te terméked a legjobb nekik.
Ha szeretnél brandet építeni, és rajongó ügyfeleket, látogatókat, mindenképpen szükséged lesz egy folyamatosan frissített, hasznos és informatív céges blogra.
Közösségi média
Az emberek nagyon nagy része fent van valamelyik közösségi média platformon. Legnépszerűbb a Facebook és az Instagram, de a célközönséged alapján érdemes lehet más platformokon is aktívan jelen lenni.
Ha a vevőid előszeretettel használják a Pinterestet, vagy éppen a LinkedIn-t, nem hagyhatod ki azt a lehetőséget, hogy ezeken a felületeken is megtalálható legyél és elérd őket. Minél több helyen találkoznak veled, a márkáddal, a termékeiddel, annál nagyobb eséllyel költik majd nálad a pénzüket.
Hírlevél rendszer
Egy hírlevél rendszer kiépítése a leghatékonyabb online marketing eszköz arra, hogy a már meglévő vevőidből újra és újra vevőket szerezz! Az email listád az egyetlen olyan marketing eszköz a kezedben, amit nem vehetnek el tőled.
A Facebook vagy a Google algoritmus frissítései könnyen felboríthatják az elérésedet, de a hírlevelezésed egyedül a te kezedben van! Anélkül érheted el a 100%-ig érdeklődő feliratkozóidat, hogy akár egyetlen forintot is ki kellene adnod, ráadásul teljesen automatizálhatod is.
A hírlevél küldést az online marketing eszközei közül nem szabad kihagynod!
Az online marketing eszközök előnyei
Az online marketing eszközök előnyei a pontosság és a nyomonkövethetőség. Pontosan meg tudod határozni, hogy ki lássa a hirdetéseidet, és azt is, hogy kinek szól az oldalad.
Az oldalad eredményességét nyomon követheted az analitikai alkalmazásoknak köszönhetően, így pontosan tudhatod, hogy mi az ami működik, és mi az, ami nem. Megtudhatod min kell javítani, és mi az, ami a legtöbb bevételt hozza neked.
— >> Ha segítségre van szükséged az online marketing eszközök kihasználásában, kattints ide, keress bátran, és segítek kimaxolni a marketingedet! << —