A marketing tanácsadás, vagy a marketing kivitelezés fontosabb a számodra?
Többször megdöbbenve tapasztalom, hogy sokan képesek több százezer forintokat elkölteni egy-egy tanácsadásra, attól várva a megoldást. Sok jó ötletük lesz ekkor, sok új dologról hallanak, de aztán nem tudják, mit és hogyan kellene megvalósítani.
A marketing kivitelezésre pedig már sajnálják a pénzt. Ahhoz nem értenek, de az ezzel foglalkozónak nem hajlandók a megfelelő díjazást kifizetni. Holott a sok ötlet semmit sem ér, ha nincs elkészítve. Helyette úgy gondolják, majd megtanulják ők maguk. De ezzel csak az idejük megy el, meg persze a pénzük is.
Te melyik kategóriába tartozol?
Megtanulod, megcsinálod magadnak? Vagy sok ötleted van, és keresed hozzá azt, aki megcsinálja helyetted?
Miért fontos a marketing kivitelezés?
A sok marketing tanácsadó mellett egyre kevesebb ember van, aki ténylegesen a dolgok technikai hátterét végzi el. A backstage sokkal fontosabb, mint a front-end. Ha a kulisszák mögött nincsenek rendben a dolgok, akkor az értékesítés előbb-utóbb elvérzik valamin. Vagy nem jönnek a látogatók a honlapra, vagy még nincs is honlap. Esetleg, ahogy azt egy korábbi cikkemben is írtam, hiába van honlap (saját magunk készítette), hiába van Ads hirdetés, ha csak égeti a pénzt, és nem jönnek a vevők.
De ki vagyok én, hogy erről beszéljek?
Online marketing megvalósító – aki nem tanítja, hanem megcsinálja! Helyetted!
Vedd észre, hogy elég volt a tanfolyamról-tanfolyamra járkálásból, a sok tanácsadó ötleteit hallgatni, vedd kezedbe az irányítást, és ne tölts több felesleges időt azzal, hogy megpróbálod Te megoldani.
El fogsz veszni a dolgok sűrűjében! Annyi a rendelkezésre álló szoftver, hogy nem is fogod tudni, mit mikor használj. Bízd marketing kivitelezőre! Keress meg! Nézd meg, miket kell tudni az online marketing kivitelezésemről, hogyan csinálom!
Mire figyelj marketing kivitelezés során?
Érdemes olyan embert keresni, aki több mindenre rálát, több dolgot is meg tud csinálni, vagy legalább megvan hozzá az alvállalkozói. Ha minden területre külön embert keresel, akkor fennáll a veszélye annak, hogy úgy jársz, ahogy egy házépítésnél ha külön burkoló, külön vizes, külön villanyszerelő jön. Mi történik ilyenkor? Egyik a másikra mutogat hiba esetén. Ha viszont van egy kivitelező, aki összefogja az embereket, akkor ez nem fordulhat elő. Minden egy kézben van.
Ugyanez igaz marketing kivitelezésnél is. Tehát figyelj oda, mikor, kit és mivel bízol meg! Tartsd egy kézben! – ez az én javaslatom.
És a végére még egy jó tanács:
Ahogy a fenti képen lévő idézetből is kiderül: A stratégia semmit sem ér marketing kivitelezés nélkül. És ez fordítva is igaz! Ha csak a taktikákat veted be stratégia nélkül, akkor azzal vereséget szenvedsz. A kettő együtt teszi a cégedet igazán sikeressé!