Mi a meta leírás? Hol jelenik meg?
A meta leírás, vagy angolul meta description azt mutatja meg, hogy miről szól az adott találati oldal.
Célja: összefoglalni az olvasónak az oldal tartalmát.
A meta title mellett a másik legfontosabb seo elem. Nem csak a Google, de a felhasználók, a keresők is látják.
Mindenképp töltsd ki, hiszen ezzel szerzel látogatókat. Ha tetszik nekik a leírásod, akkor rád fognak kattintani, és a Te tartalmadat fogják elolvasni, vagy a Te termékedre lesznek kíváncsiak. Ha nem állítasz be semmit, akkor a Google majd valamit behúz az oldaladról, de az nem biztos, hogy pont az lesz, amit Te szeretnél.
Itt jelenik meg:
Sárgával jelöltem a meta leírás szövegét.
Bármilyen oldal meta leírását meg tudod nézni a forráskódban, ha az adott oldalon állva nyomsz egy ctrl+u-t, és megnézed a description-nél megjelenő szöveget.
A meta leírás 5 legfontosabb technikai jellemzője
- tartalmazza a kulcsszót, akár ragozott alakzatban is, hisz a kereső robotok vannak olyan intelligensek, hogy felismerjék így is.
- min. 100-110 karakter legyen, ha kevesebb, akkor a Google kiegészíti a honlapon lévő szövegből, és ez nem biztos, hogy jó Neked.
- max. 156 karakter, ha több, akkor a Google levágja és … -t tesz utána (ami akár jó is lehet, mivel kíváncsivá teszi az érdeklődőt, és rákattint, hogy tovább olvassa). Teszteld le!
- kattintásra ösztönöz, ez adja el, CTA legyen benne! Pl: olvasd el, nézd meg, stb.
- minden oldalnál egyedi legyen – tudom, sok idő, főleg egy webshop-nál, de erre valók a változók, amik segítenek benne. Így megírsz egy sablon szöveget, aminél a címsor a változó, és már teljesült is, hogy minden terméknél más és más a leírásod. Olvass tovább, mutatom, mire gondoltam!
Meta leírás beállítása
A leírás beállítását 2 ismert honlapmotornál mutatom be. Egyik a wordpress, mivel ezt használják a leggyakrabban, a másik pedig a magyar webáruház motor, a shoprenter.
WordPressnél
Minden egyes aloldalnál, cikknél, terméknél, kategóriánál külön-külön más és más legyen beírva. Nálam a Yoast SEO plugin segít ebben. Ez megjelenik minden bejegyzés, vagy oldal alján, amit csinálok, és itt tudom testre szabni, hogy mi jelenjen majd meg.
Ahogy látod változót is használok, ez pedig a címsor. Ennek főleg akkor lenne jelentősége, ahogy fentebb is írtam, egy webshop esetén, ahol csak a címsor változik, a többi szöveges tartalom változatlan marad.
Shoprenternél
Az itt lévő képen egy kategória esetén mutatom be, hogy a hol tudod megadni a meta leírást. Írja is a magyarázatban, hogy ez lesz a kategóriaoldal Meta Description értéke.
Meta leírás és a seo – példával
Ahogy azt már fentebb is írtam, a meta description-nek nagy szerepe van a keresőoptimalizálásban. Éppen ezért nagyon fontos, hogy megfelelően töltsd ki.
Példa
Ha például Neked egy használt autógumikat forgalmazó céged van, akkor a főoldali meta description a következő lehet:
Használt autógumit keres? Térjen be hozzánk, ahol téli, nyári használt gumi közül választhat! Használt gumiabroncs széles választékban mindenféle autóra.
Ne feledd, már azzal sokat tettél a seo-dért, ha ezeket ellenőrzöd, és megnézed, hogy jól vannak-e beállítva. Sajnos láttam már olyat, hogy több aloldal esetén is azonos volt, vagy hiányzott a leírás. Te ne kövesd el ezt a hibát!
Kérj SEO elemzést, melynek során átnézem az oldaladat, és megmutatom, milyen hibákat kell kijavítanod, hogy jobb helyezést érj el a keresőben!