Google Cégem – minden amit tudni akarsz róla

google cégem létrehozása
Tartalomjegyzék

Mi az a Google cégem szolgáltatás?

A Google a világ leglátogatottabb weboldala. A webhely jelenleg a keresőmotorok piacának több mint 92%-át birtokolja. Egy Google üzleti profil létrehozása fontos módja annak, hogy új ügyfeleket vonzzunk a vállalkozásunkhoz a Google keresés és Térképek segítségével.

A Google Cégem egy ingyenes eszköz a Google-től, ami lehetővé teszi számodra, hogy fontos információkat ossz meg vállalkozásodról, beleértve a helyszínt, szolgáltatásokat, termékeket, fényképeket.

Ennek az ingyenes profilnak a létrehozása remek módja annak, hogy növeld az online láthatóságodat, hiszen a Google Cégem fiókban megadott információk megjelenhetnek a Google keresőben, a Google Térképen és a Google Shoppingban is.

A Google Üzleti Profil csak azoknak a vállalkozásoknak elérhető, amelyek kapcsolatban vannak ügyfeleikkel. Ide tartoznak azok a vállalkozások, amiknek fizikai helyszínük van (például étterem vagy bolt), valamint azok is amelyek szolgáltatásokat nyújtanak ügyfelekkel való találkozás révén más helyeken (például tanácsadók vagy vízvezeték-szerelők).

Tapasztalatom szerint Magyarországon kevés cég használja hatékonyan a Google Cégem fiókot. Ezért előnyként használhatják azok a vállalkozások, akik hajlandóak odafigyelni rá. Segítségével plusz bevételhez juthatunk ugyanúgy, mint a Google Ads vagy keresőoptimalizálás használatával, csak éppen a Google Cégem alapvetően a fizikai bolt látogatásokra, telefonhívásokra van kihegyezve, nem az online kattintásokra mint az előbbi kettő.

Ha csak online vállalkozásod van, akkor más eszközökhöz kell nyúlnod, mint például a Google Ads és a keresőoptimalizálás. De persze ekkor sem szabad kihasználatlanul hagyni a Google Cégem fiók hatékonyságát.

 

Miért van szükséged Google Cégem fiókra?

Találjanak rád a Google-ben és a Google Térképen!

Legyen szó fizikai- vagy online üzletről, a Google az első számú kereső. A Google Cégem profil segít abban, hogy az emberek megtalálják a vállalkozásodat amikor olyan termékeket és szolgáltatásokat keresnek a helyben mint amilyeneket te kínálsz. Megtudhatják belőle, hogy hol és hogyan látogathatják meg a vállalkozásod. A Google Üzleti Profil emellett javítja a helyi keresőoptimalizálásodat is. Nagyobb eséllyel jelensz meg a keresési találatokban helyi keresésnél ha van Google Cégem profilod. Így az általad megosztott információ előkelő helyet foglalhat el a konkurenciáid előtt.

Urald az üzletedről megjelenő információkat!

A Google Cégem lehetővé teszi, hogy mindig naprakész kapcsolati információkat, nyitvatartási időt és egyéb lényeges részleteket tudjanak meg rólad az emberek.

Frissítéseket is közzétehetsz szolgáltatásod bővítéséről, esetleges ideiglenes bezárásról és újranyitásról ami különösen jól jön vészhelyzet esetén, mint amilyen a Covid-19 is volt.

Építsd fel a bizalmat az értékelésekkel

Az értékelés a legjobb módja a bizalom és hitelesség felépítésének. A Google Cégemen belül található csillagos vagy szöveges értékelés lehetőséget ad a vásárlóknak, ügyfeleknek, hogy annyi információt osszanak meg tapasztalataikról, amennyit csak szeretnének. Mindez segít a jövőbeli lehetséges vásárlóknak abban, hogy eldöntsék melyik vállalkozástól vásároljanak. (Ne ijedj meg a lehetséges negatív értékelésektől, ezekről a későbbiekben beszélünk még.)

Google Cégem regisztráció

A Google Cégem létrehozása egyszerű folyamat. A legfontosabb lépés azonban meghatározni, milyen email címmel végezzük el a regisztrációt. Azt az email címet használd, amivel a Google Analytics és Search Console fiókokat is létrehoztad a vállalkozásodnak, ha van weboldala. Alapszabály még, hogy olyan email címet használj, ami egy központi email cím és a cégvezető hozzáfér. Ezzel elkerülhető, hogy egy esetleges alkalmazotti felmondás esetén ne férj hozzá a Google Cégem fiókhoz.

A Google Cégem regisztrációt az alábbi linken tudod megcsinálni:
https://www.google.hu/business/

 

Angol nyelvű videó a Google Cégem regisztrációról:

 

Google Cégem beállítása

  1. Add meg a céged nevét és az üzleted kategóriáját.
    Ha nem jelenik meg a lenyíló menüben az a kategória, amit szeretnél, újat is hozzáadhatsz. google cégem létrehozása
  2. Add meg a helyet, ahol a céged kiszolgálja az ügyfeleket.
    Ha van olyan fizikai helyszín, amit az ügyfelek látogathatnak, válaszd a „Igen” opciót, és add meg vállalkozásod címét. Elképzelhető, hogy megkérnek arra is, hogy helyezz el egy jelölőt a térképen a hely megjelöléséhez. Ha vállalkozásodnak nincs olyan helyszíne, amit ügyfelek látogathatnak, de személyes szolgáltatásokat nyújt vagy szállítást végez, felsorolhatod a szolgáltatási területeidet. Ha nem adtál meg fizikai címet, a Google arra fog kérni, hogy részletezd, mely régióban található vállalkozásod. Válassz a lenyíló menüből, majd haladj tovább.2. lépés
  3. Add meg a kapcsolati információidat
    Írd be az üzleted telefonszámát, honlapod címét, hogy az érdeklődők fel tudják venni veled a kapcsolatot.3. lépés4.lépés
  4. Igazold a cégedet
    Írd be a fizikai címedet. Ne egy postafiókot adj meg, hanem egy valós címet! Ez az adat csak az igazoláshoz szükséged, nem jelenik meg sehol nyilvánosan. Ezután a Google felajánl egy igazolási módot. Fizikai üzletek esetén ez egy postai úton küldött levelezőlap, míg szolgáltatást nyújtó cégek esetén általában email formájában történik meg. Ha megkaptad az ötjegyű azonosítót, írd be erre a képernyőre: 
    A kód elfogadása után egy megerősítő képernyőt fogsz látni.
    Ha még nincs meg az igazoló kódod, ugord át ezt a lépést. Később is visszatérhetsz hozzá , a https://business.google.com/ címen. Az igazolás történhet sms formájában is. Ekkor egy kódot kapsz majd a telefonszámodra, amivel igazolni tudod a létrehozott fiókot. Ez sokkal gyorsabb, mint ha több napot várnál a postai úton küldött számsorra.5.lépés
  5. Add meg a kiegészítő adatokat
    Írd be az üzleted nyitvatartási idejét, állíts be a kapcsolati adatokat, adj hozzá egy részletes leírást a tevékenységedről, és tölts fel képeket. A leírásban való kulcsszavak használatáról megoszlik a vélemény. Egyesek szerint fontos SEO szempontból, hogy a vállalkozáshoz kapcsolódó releváns kulcsszavakat beleírjuk, mások szerint nincs jelentősége. Én azt javaslom, hogy használd a kulcsszavakat a Google Cégem beállításakor is, ártani biztosan nem fogsz vele. 🙂 6.lépés

Ha mindezeken végigmentél, a Google Cégem vezérlőpultjára fogsz jutni. Ezen az oldalon tudod a későbbiekben módosítani a megadott adatokat, újakat hozzáadni, illetve a regisztrációs kódot beírni ha még nem tetted meg.

Google Cégem szerkesztés, Google cégem kezelése

A Google Cégem vezérlőpultján lévő leghasznosabb menüpontok:

  • Profil szerkesztése
  • Fotó hozzáadása
  • Teljesítmény (statisztikai jelentés)
  • Termékek
  • Szolgáltatások
  • Frissítés hozzáadása (ide bejegyzéseket érdemes írni)
  • Vélemény kérése

google cégem szerkesztése

 

Bejegyzések írása két szempontból is kiváló lehetőség, amit kár lenne elszalasztani:

  1. A rendszeres aktivitást a Google értékelni fogja, és nagyobb eséllyel sorol előre a találati oldalon.
  2. A látogatónak plusz információkat adhatsz az aktualitásokról, népszerűsítheted számukra valamelyik termékedet, ajánlatodat. Kuponkódot is elhelyezhetsz benne. Lehet, hogy éppen egy kedvező ajánlat miatt fog téged választani az érdeklődő.

Az alábbi bejegyzés típusok közül választhatsz:

  • frissítés  – azaz friss hírek, információk közzététele
  • ajánlat
  • esemény

Ezen kívül érdemes folyamatosan karbantartanod a termékek és a szolgáltatások menüpontot is, ahol tájékoztathatod a lehetséges érdeklődőket arról, mit kínálsz.

Ha esetleg változna a nyitvatartásod, érdemes itt is felhívnod rá a figyelmet, de ne felejtsd el a nyitvatartás menüpontban is beállítani!
Ezek a bejegyzések a Google kereséskor jelennek meg, a cég adatlapja alatt.

google cégem

 

Tipp! Nem feltétlenül kell minden közösségi média felületedre különböző posztokat gyártanod. Ha megosztasz egy posztot valamelyik social media oldaladon, azt a Google Cégem bejegyzések közé is bemásolhatod, amennyiben beleillik valamelyik fenti poszt kategóriába.

A fotókat is érdemes ugyanúgy időnként frissíteni, mint a bejegyzéseket. Jó minőségű és saját fotókat tölts fel, ne használj stock fotókat, bármennyire is csábító! Ezek által jobb lesz a felhasználói élmény, a vásárlóid nem fognak csalódni mikor élőben meglátják az üzletedet.A jó fotók növelik a bizalmat, azt a benyomást is keltik, hogy nem árulsz zsákbamacskát: az érdeklődő tudni fogja, hogy mire számíthat, ha ellátogat hozzád.

  • Legyen köztük olyan, ami segít beazonosítani helyet, legyen fotó az utcáról látható épületről.
  • Legyenek képeid a belső terek lényeges részeiről: például egy üzletnél látszódjon a bolt elrendezése, a termékeket helyezd el ízlésesen.
  • A fontos termékek és szolgáltatások képeit is érdemes feltölteni. Például egy étterem esetében legyenek látványos ételfotók is.
  • Természetesen egyéb, jó minőségű fotót is feltehetsz, ami vonzóvá teszi a vállalkozásodat és ott készült.

A statisztikát is érdemes rendszeresen figyelni. Itt láthatod azt is, hogy milyen kulcsszóra vagy kulcsszavakra keresve találtak rád, és azt is, hogy mennyien. Megtalálható még itt a Vélemények statisztikája illetve a Google Ads hirdetéseid statisztikája is, amennyiben futtatsz hirdetéseket.

Google Cégem vélemények

A Google Cégem értékeléseket a Vélemények menüpontban találjuk. Ezek azok a vállalkozásunkról kapott értékelések, vélemények, amiket a vásárlóink írtak.

Kérj az elégedett vásárlóktól/ügyfelektől véleményeket!

  • Kérd meg elégedett ügyfeleidet, értékeljenek: Az egyik legegyszerűbb módja az értékelések gyűjtésének az, hogy közvetlenül kérjük meg elégedett ügyfeleinket, hogy osszák meg véleményüket a Google Cégem oldalunkon, amikor egyébként is kommunikálunk velük. Az elégedett ügyfelek általában szívesen segítenek, ha elégedettek voltak a szolgáltatásokkal vagy termékekkel.
  • E-mail kampányok: Küldj ki e-mail kampányt az ügyfeleknek, amelyben megkéred őket az értékelés írására. Az e-mail üzenetek legyenek rövidek, barátságosak és világosan fogalmazzák meg, hogy miért fontosak az értékelések a vállalkozásunk számára. Legyen bennük pontos útmutató és link az értékelés írásához. Ehhez a Vezérlőpultban az Információ menüponton belül kattints erre: Megtekintés a keresésben. Ott a profil alsó felén találod az Értékelések szerzése gombot. Ha ezt választod, megkapod a linket, amit kimásolhatsz és kiküldhetsz hírlevélben.
  • Értékelési lehetőség közvetlenül a weboldalunkon: Helyezd el a weboldalad olyan gombot vagy linket, ami az értékelés írására ösztönzik az ügyfeleket. Például egy „Írj véleményt” gomb a kapcsolat oldalon. (Az értékelő link generálását az előző pontban találod.)
  • Közösségi média: Amennyiben aktívan használod a közösségi média platformokat, követőidet is megkérheted a Google értékelések leadására. Ebben az esetben viszont előfordulhat, hogy nem csak ügyfeleink adnak le értékelést.
  • Kérjük meg alkalmazottainkat is a Google értékelések gyűjtésére: A vállalkozás munkatársai is segíthetnek az értékelések gyűjtésében. Legyen feladatuk, hogy kérjék meg az ügyfeleket az értékelések írására.

Válaszolj minden véleményre! Ez is jó pont lesz a látogató szemében: érzékelteti, hogy figyelsz az ügyfelekre.

Miért ilyen fontosak az értékelések?

Fentebb már olvashattad, hogy a pozitív vélemények növelik a bizalmat, és főként a szöveges vélemények a Google számára is értékesek, nagyobb eséllyel sorol előre a keresési találatokban. De van még egy fontos szerepük. Sajnos előfordulhat olyan szituáció, hogy rosszindulatú ember negatív véleményeket helyez el a Google Cégem profilodban.

Ezért kellenek a pozitív visszajelzések! Hiszen a sok elégedett hozzászólás mellett eltörpülnek a negatívak. 🙂

Google Cégem vélemény törlése

Ha a cégről negatív vélemény érkezett, semmiképpen se keseredj el. Negatív vélemények és értékelések szinte minden vállalkozás életében előfordulnak. Bár elsőre kellemetlenek lehetnek, okosan és pozitívan kezelve lehet belőlük előnyt kovácsolni.

  • Ne reagálj azonnal: Az első és legfontosabb lépés a nyugalmad megőrzése. Ne pánikolj és ne reagálj hirtelen! Az érzelmeid befolyásolják a válaszodat, ami a későbbiekben problémákat okozhat.
  • Vizsgáld meg, hogy van-e alapja: Olvasd el a negatív véleményt, és nézd meg, hogy van-e valós alapja. Lehet, hogy a panasz jogos, és valóban fejlődnöd kell az adott területen.
  • Válaszolj a panaszokra: Ha egy panasz valóban jogosnak tűnik, válaszolj rá. Köszönd meg az ügyfélnek, hogy megosztotta a problémát és írd le, milyen intézkedéseket tesztek a hiba kijavítása érdekében.
  • Ne kérd a negatív értékelés törlését: Ne kérd se az ügyfelet, se a Google-t a negatív értékelés törlésére. Ez csak további frusztrációt okozhat és sokkal rosszabbul jöhetsz ki belőle.
  • Tanulj a negatív visszajelzésekből: A negatív értékelések (ha van alapjuk), hasznodra válhatnak. Használd őket az ügyfélkezelésed és termékeid fejlesztéséhez. Az ügyfelek észreveszik ha fejlődsz.
  • Kommunikálj: Az ügyfelekkel való kommunikáció a kulcs a jogos negatív vélemények kezelésében. Nyugtasd meg az ügyfeleket, hogy figyelembe veszed a véleményüket és foglalkozol a problémáikkal.

A negatív véleményeket igyekezni kell pozitívvá alakítani. Az intelligens és empátiával teli reakciók segíthetnek megőrizni a vállalkozás hitelességét és jó hírnevét.

A Google cégem vélemények törlése nem lehetséges. Ha a negatív komment tényleg nagyon sértő, személyeskedő, és esetleg a Google irányelveibe ütközik, akkor megjelölheted mint kifogásolható véleményt. Ha valóban az irányelvekbe ütközik, akkor a Google eltávolíthatja.

 

Összefoglalás, jótanácsok a Google Cégem használatához

2,7-szer valószínűbb, hogy a vásárlók megbízhatónak tartják a cégedet, ha a Google Cégem profilod teljesen ki van töltve és naprakész információkkal szolgál. Emellett 70%-kal nagyobb az esély arra, hogy fel is keresik a profilon megadott helyet.

A Google kifejezetten azt állítja, hogy a „teljes és pontos információkkal rendelkező vállalkozások könnyebben találhatók meg a megfelelő kereséseknél”. Tehát a kulcs az, hogy elmondd a Google keresőt használóknak, „hogy mit csinálsz, hol található és mikor látogatható a vállalkozásod.”

(forrás: https://support.google.com/business/answer/10515606?hl=en )

Az alábbiakra kiemelten figyelj Google Cégem beállításakor:

  • Add meg az üzleted valós címét.
  • Saját fotókat tölts fel.
  • Használj kulcsszavakat a leírásban, bejegyzésekben, termék megnevezésekben.
  • Gyűjts aktívan értékeléseket és válaszolj rájuk.
  • A profilon lévő minden információ legyen naprakész.

Ha a cikkben leírtakat szem előtt tartva alakítod ki és tartod karban, akkor garantáltan pozitív képet tudsz kialakítani a vállalkozásodról a Google Cégem használatával.

Ha tetszett a cikk, oszd meg, hogy minél több emberhez eljusson ez a cikk is! Köszönöm :)

Ne maradj le a többi cikkről sem! Kérj róla e-mail-es értesítést!

Varga Éva

online marketinges, keresőmarketing szakértő

Elérhetőségek:

vargaeva@valodiertek.hu

tel:+36(30)5686208

Ügyfeleim véleménye:

Töltsd le a gépedre INGYENESEN a legjobb asztali SEO szoftvert! 👇

80+ támogatott prémium WordPress bővítmény egy csomagban! Katt a képre!

Legutóbbi cikkek online marketing, Google Ads hirdetéskezelés, keresőoptimalizálás, seo témában:

Szeretnéd fellendíteni az online üzleted?

Keress az elérhetőségek egyikén!

növekedés