Meta title szerepe a seo-ban

Tartalomjegyzék

Mi a meta title? Hol jelenik meg?

Az egyik legfontosabb seo elem a meta title, vagyis a meta cím. Ez mutatja meg a Google-nak, hogy miről is szól az adott oldal. Ezt látja először a látogató. Ha már ez ki van töltve, már akkor nagy lépést tettél előre a keresőoptimalizálás során.

Itt jelenik meg:

meta title

Itt például láthatod, hogy az oldal title-je: SEO jelentése – a keresőoptimalizálás lényege – Valódi Érték

Tehát konzekvensen az jelenik meg itt, amiről az oldal szól, és amilyen kulcsszóra van optimalizálva az adott oldal, valamint szerepel benne a „márkanév” is.

Kétféleképpen nézheted meg egy adott oldal címét:

  • Ráviszed az egeret a böngésző ablakára, és ott megjelenik kiírva, vagy
    meta title megjelenése
  • az adott oldalon állva nyomsz egy ctrl+u-t, és megnézed a title-nél megjelenő szöveget.

kód

 

A meta title 5 legfontosabb technikai jellemzője

  1. Szerepeljen benne a kulcsszó, lehetőleg az elején és ragozatlan alakban
  2. Ne legyen több, mint 70 karakter, mert akkor a Google levágja és …-t tesz után (ami akár jó is lehet, figyelemfelhívó, de ki tudja….?)
  3. Nem feltétlen azonos az oldal címével, attól akár el is térhet tőle, a lényeg, hogy figyelemfelkeltő legyen (pl. 10 titok…)
  4. Hossza: 55-70 karakter között, mely tartalmazza a kulcsszót és az utótagot (márkanév)
  5. Minden aloldal esetén egyedi legyen! Ha webáruházad van, akkor minden egyes terméknél különböző legyen! Még ha csak annyiban is tér el, hogy az egyik termék 250 ml, a másik 500 ml űrtartalmú, vagy épp az egyik fehér, a másik piros. De a lényeg az egyediség!

 

Meta title beállítása

A title beállítását 2 ismert honlapmotornál mutatom be. Egyik a wordpress, mivel ezt használják a leggyakrabban, a másik pedig a magyar webáruház motor, a shoprenter.

WordPressnél

Minden egyes aloldalnál, cikknél, terméknél, kategóriánál külön-külön más és más legyen beírva. Nálam a Yoast SEO plugin segít ebben. Ez megjelenik minden bejegyzés, vagy oldal alján, amit csinálok, és itt tudom testre szabni, hogy mi jelenjen majd meg címként.

meta title beállítása yoast seo-val

Ahogy látod, én nem teszek különbséget, legtöbbször csak a beállított változókat használom. Így a cikk címéből generálja a rendszer a title-t. De persze át is írhatnám, sőt! van, amikor át is írom.

 

Shoprenternél

Az itt lévő képen egy kategória esetén mutatom be, hogy a hol tudod megadni a meta címet. Ez a meta tag név. Írja is a magyarázatban, hogy ez lesz a kategóriaoldal Title értéke.

 

shoprenter beállítás

 

Meta title és a seo – példával

Ahogy azt már fentebb is írtam, a meta title-nek nagy szerepe van a keresőoptimalizálásban. Éppen ezért nagyon fontos, hogy megfelelően töltsd ki.

Példa:

Ha például Neked egy használt autógumikat forgalmazó céged van, akkor a főoldali meta title-d a következő lehet:

GumisKaresz – használt gumi, használt autógumi, használt gumiabroncs

 

Ne feledd, már azzal sokat tettél a seo-dért, ha ezeket ellenőrzöd, és megnézed, hogy jól vannak-e beállítva. Sajnos láttam már olyat, hogy több aloldal esetén is azonos volt a title. Te ne kövesd el ezt a hibát!

 

Kérj SEO elemzést, melynek során átnézem az oldaladat, és megmutatom, milyen hibákat kell kijavítanod, hogy jobb helyezést érj el a keresőben!

seo elemzés banner

 

Varga Éva
Valódi Érték tulajdonosa
Online marketing kivitelező: SEO szakértő, Google Ads hirdetéskezelő, marketing automatizmus építő.

Ha tetszett a cikk, oszd meg, hogy minél több emberhez eljusson ez a cikk is! Köszönöm :)

Ne maradj le a többi cikkről sem! Kérj róla e-mail-es értesítést!

Varga Éva

online marketinges, keresőmarketing szakértő

Elérhetőségek:

vargaeva@valodiertek.hu

tel:+36(30)5686208

Ügyfeleim véleménye:

Töltsd le a gépedre INGYENESEN a legjobb asztali SEO szoftvert! 👇

seo powersuite software

80+ támogatott prémium WordPress bővítmény egy csomagban! Katt a képre!

Legutóbbi cikkek online marketing, Google Ads hirdetéskezelés, keresőoptimalizálás, seo témában:

Szeretnéd fellendíteni az online üzleted?

Keress az elérhetőségek egyikén!

növekedés