Az online marketinges vagy egy konkrét személy (alkalmazott, külsős partner / alvállalkozó) vagy egy külső ügynökség / komplett cég, aki a cégednek az online marketing területén szolgáltatást nyújt, feladatokat elvégez.
Mit csinál egy online marketinges? Mi a marketinges feladata?
Legfőbb feladata az, hogy az internetes eszközöket, felületeket, valamint a közösségi média eszközeit felhasználva:
- eljuttassa a céged, márkád, terméked üzenetét a piacra,
- megragadja a célpiac figyelmét,
- érdeklődőket és vevőket hozzon a piacról
- az érdeklődőkből vevőket szerezzen
- termék és márkádhoz kapcsolódó promóciókat jelentessen meg, reklámozzon a piacon
Az online marketing az alábbi területeket jelenti:
- Célpiac részletes elemzése, leírása, piackutatás
- Versenytárselemzés
- A Buyer Persona (ideális vevő) jellemzőinek, profiljának leírása
- Marketing stratégia, marketing terv készítése
- A vevő élettartam és a vevő életciklus nyomon követése és támogatása
- SEO vagy keresőoptimalizálás
- SEM vagy más néven keresőmarketing (például Google Ads hirdetés)
- Content marketing vagy más néven tartalom marketing
- Direct response copywriting- értékesítési célú szövegírás
- Influencer marketing
- Értékesítési célú oldalak (landing page, sales page) készítése
- Sales funnel (értékesítési tölcsérek) építése
- Marketing feladatok, folyamatok automatizálása
- Email marketing
- Marketing kampányok tervezése, beállítása, lebonyolítása, optimalizálása, mérése
- Video marketing
- SMS marketing
Online marketinges főbb stratégiai és taktikai feladatai:
Stratégiai feladatok:
az ügyvezetővel együtt a vállalati célokhoz igazodva összeállítja a vállalat marketing stratégiáját oly módon, hogy az online marketing eszközeinek lehetőségeit is beleépítik a stratégiába.
A taktikai, kivitelezői, illetve megvalósítói feladatok:
- legmagasabb szinten – a stratégia alapján – egy adott időszakra (negyedévre, évre) szóló marketing terv összeállítása
- A második szinten, amikor a marketing tervben rögzített feladatokat, projekteket kidolgozza és élesben működteti
- harmadik szinten a visszamérés és a folyamatok optimalizálása, amikor a korábbi tevékenységek eredményét méri, javaslatot tesz és a javaslatok elfogadása után a szükséges változtatásokat elvégzi.
Ahogy látod, elég széles a paletta és sokrétű tudással kell rendelkezni.
De vajon erre hány embert kell megbíznod, vagy kell-e minden területtel foglalkoznod?
Minden cégmérettől és hozzáállástól függ. Vannak olyan méretű cégek, akik erre saját alkalmazottat vesznek fel, és van olyan is, aki inkább megtanulja maga, vagy 1-2 részfeladatot szervez csak ki.
Az lenne a legjobb, ha lenne olyan, aki mindenhez (is) ért. De ilyen nincs. Maximum mindenhez egy kicsit, és van 1-2 részterület, melyben jobban elmerült, és azok szakértője.
És mit végzünk ezek közül mi? Mikor és mivel tudsz hozzánk fordulni?
Mi a következő részterületekre specializálódtunk:
- Google Ads hirdetéskezelés
- keresőoptimalizálás
- marketing kampányok teljeskörű kivitelezése
Nálunk a kivitelezésen van a hangsúly. Ezt azért fontos kiemelni, mivel online marketingesből is többféle van. Erről egy másik cikkemben írok. Olvasd el azt is!
Ha gondolkodsz abban, hogy kiszerveznél 1-2 feladatot, akkor nézd meg, hogy zajlik nálunk egy online marketing kivitelezés!