Az online marketinges vagy egy konkrét személy (alkalmazott, külsős partner / alvállalkozó) vagy egy külső ügynökség / komplett cég, aki a cégednek az online marketing területén szolgáltatást nyújt, feladatokat elvégez.

 

Az online marketinges fő feladatai:

Az online marketinges az internetes eszközöket, felületeket, valamint a közösségi média eszközeit felhasználva:

  • eljuttassa a céged, márkád, terméked üzenetét a piacra,
  • megragadja a célpiac figyelmét,
  • érdeklődőket és vevőket hozzon a piacról
  • az érdeklődőkből vevőket szerezzen
  • termék és márkádhoz kapcsolódó promóciókat jelentessen meg, reklámozzon a piacon

Az online marketing az alábbi területeket jelenti:

  • Célpiac részletes elemzése, leírása, piackutatás
  • Versenytárselemzés
  • A Buyer Persona (ideális vevő) jellemzőinek, profiljának leírása
  • Marketing stratégia, marketing terv készítése
  • A vevő élettartam és a vevő életciklus nyomon követése és támogatása
  • SEO vagy keresőoptimalizálás
  • SEM vagy más néven keresőmarketing (például Google Ads hirdetés)
  • Content marketing vagy más néven tartalom marketing
  • Direct response copywriting- értékesítési célú szövegírás
  • Influencer marketing
  • Értékesítési célú oldalak (landing page, sales page) készítése
  • Sales funnel (értékesítési tölcsérek) építése
  • Marketing feladatok, folyamatok automatizálása
  • Email marketing
  • Marketing kampányok tervezése, beállítása, lebonyolítása, optimalizálása, mérése
  • Online felületeken történő hirdetések (un. Display)
  • Video marketing
  • SMS marketing
  • Az online marketing mérése, adatbázisai

Az online marketinges főbb stratégiai és taktikai feladatai:

Stratégiai feladatok:

A marketinges stratégiai feladata az, ha az ügyvezetővel együtt a vállalati célokhoz igazodva összeállítja a vállalat marketing stratégiáját oly módon, hogy az online marketing eszközeinek lehetőségeit is beleépítik a stratégiába.

A taktikai, kivitelezői, illetve megvalósítói feladatai:

  • legmagasabb szinten – a stratégia alapján – egy adott időszakra (negyedévre, évre) szóló marketing terv összeállítása
  • A második szinten, amikor a marketing tervben rögzített feladatokat, projekteket kidolgozza és élesben működteti
  • harmadik szinten a visszamérés és a folyamatok optimalizálása, amikor a korábbi tevékenységek eredményét méri, javaslatot tesz és a javaslatok elfogadása után a szükséges változtatásokat elvégzi.

Ha te is szeretnél többet tudni az online marketing lehetőségeiről kattints az alábbi linkre:

Érdekel az online marketing!

Olvasd el ezt is: Ki kicsoda az online marketingesek között?