Mit csinál egy online marketinges? Az online marketinges feladata

mitcsinálazonlinemarketinges
Tartalomjegyzék

Az online marketinges vagy egy konkrét személy (alkalmazott, külsős partner / alvállalkozó) vagy egy külső ügynökség / komplett cég, aki a cégednek az online marketing területén szolgáltatást nyújt, feladatokat elvégez.

Mit csinál egy online marketinges? Mi a marketinges feladata?

Legfőbb feladata az, hogy az internetes eszközöket, felületeket, valamint a közösségi média eszközeit felhasználva:

  • eljuttassa a céged, márkád, terméked üzenetét a piacra,
  • megragadja a célpiac figyelmét,
  • érdeklődőket és vevőket hozzon a piacról
  • az érdeklődőkből vevőket szerezzen
  • termék és márkádhoz kapcsolódó promóciókat jelentessen meg, reklámozzon a piacon

 

Az online marketing az alábbi területeket jelenti:

  • Célpiac részletes elemzése, leírása, piackutatás
  • Versenytárselemzés
  • A Buyer Persona (ideális vevő) jellemzőinek, profiljának leírása
  • Marketing stratégia, marketing terv készítése
  • A vevő élettartam és a vevő életciklus nyomon követése és támogatása
  • SEO vagy keresőoptimalizálás
  • SEM vagy más néven keresőmarketing (például Google Ads hirdetés)
  • Content marketing vagy más néven tartalom marketing
  • Direct response copywriting- értékesítési célú szövegírás
  • Influencer marketing
  • Értékesítési célú oldalak (landing page, sales page) készítése
  • Sales funnel (értékesítési tölcsérek) építése
  • Marketing feladatok, folyamatok automatizálása
  • Email marketing
  • Marketing kampányok tervezése, beállítása, lebonyolítása, optimalizálása, mérése
  • Video marketing
  • SMS marketing

Online marketinges főbb stratégiai és taktikai feladatai:

Stratégiai feladatok:

az ügyvezetővel együtt a vállalati célokhoz igazodva összeállítja a vállalat marketing stratégiáját oly módon, hogy az online marketing eszközeinek lehetőségeit is beleépítik a stratégiába.

A taktikai, kivitelezői, illetve megvalósítói feladatok:

  • legmagasabb szinten – a stratégia alapján – egy adott időszakra (negyedévre, évre) szóló marketing terv összeállítása
  • A második szinten, amikor a marketing tervben rögzített feladatokat, projekteket kidolgozza és élesben működteti
  • harmadik szinten a visszamérés és a folyamatok optimalizálása, amikor a korábbi tevékenységek eredményét méri, javaslatot tesz és a javaslatok elfogadása után a szükséges változtatásokat elvégzi.

Ahogy látod, elég széles a paletta és sokrétű tudással kell rendelkezni.

De vajon erre hány embert kell megbíznod, vagy kell-e minden területtel foglalkoznod?

Minden cégmérettől és hozzáállástól függ. Vannak olyan méretű cégek, akik erre saját alkalmazottat vesznek fel, és van olyan is, aki inkább megtanulja maga, vagy 1-2 részfeladatot szervez csak ki.

Az lenne a legjobb, ha lenne olyan, aki mindenhez (is) ért. De ilyen nincs. Maximum mindenhez egy kicsit, és van 1-2 részterület, melyben jobban elmerült, és azok szakértője.

És mit végzünk ezek közül mi? Mikor és mivel tudsz hozzánk fordulni?

Mi a következő részterületekre specializálódtunk:

  • Google Ads hirdetéskezelés
  • keresőoptimalizálás
  • marketing kampányok teljeskörű kivitelezése

Nálunk a kivitelezésen van a hangsúly. Ezt azért fontos kiemelni, mivel online marketingesből is többféle van. Erről egy másik cikkemben írok. Olvasd el azt is!

Ha gondolkodsz abban, hogy kiszerveznél 1-2 feladatot, akkor nézd meg, hogy zajlik nálunk egy online marketing kivitelezés!

Varga Éva
Valódi Érték tulajdonosa
Online marketinges: Google Ads szakértő, Seo szakember, marketing automatizmus építő.

Ne maradj le a többi cikkről sem! Kérj róla e-mail-es értesítést!

.
Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Varga Éva

online marketinges, keresőmarketing szakértő

Elérhetőségek:

vargaeva@valodiertek.hu

tel:+36(30)5686208

Ügyfeleim véleménye:

.
.

Legutóbbi cikkek online marketing, Google Ads hirdetéskezelés, keresőoptimalizálás, seo témában:

Szeretnéd fellendíteni az online üzleted?

Keress az elérhetőségek egyikén!

növekedés