Online marketing: kivitelezés, hirdetéskezelés, keresőoptimalizálás

Ki az online marketinges?

online marketinges

Oszd meg!

Share on facebook
Share on linkedin
Share on email

Tartalomjegyzék

Ki az online marketinges?

Az, aki az internet segítségével, annak eszközeit bevetve segíti a céged online működését.

 

Mikor van szükséged rá?

Akkor, ha nem csak egy adott környéken szeretnél eladni, hanem az egész országban, vagy akár külföldi piacra is lépnél. Ezt ma már nagyon egyszerűen meg lehet tenni. Akár anélkül, hogy kitennéd a lábadat otthonról, vagy az irodádból. Erre való az internet, és persze az online marketing.

 

Mi egy online marketinges feladata?

Nagyon sokrétű lehet, hiszen a teljes internetes értékesítést rábízhatod. Ez pedig lássuk be, elég sok feladatot magába foglal. Ez indulhat onnan, hogy weboldal készítés, vagy akár ezt megelőző piackutatás. Tehát van egy értékésítést megelőző fázis, amikor elkészül az értékesítési felület, valamint az azt segítő közösségi média felületek kialakításra kerülnek.

Ilyen értékesítési felület lehet egy honlap, az azt támogató social media felületek pedig: Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest, YouTube csatorna. Ez persze célközönség, illetve termék vagy szolgáltatásfüggő is.

Aztán persze további feladat a tényleges értékesítés. Ezek eszköze lehet online hirdetés (Google, vagy közösségi média hirdetés), vagy keresőoptimalizálás (amikor hirdetés nélkül jönnek a látogatók a honlapodra).

Az értékesítés után pedig a vevő kiszolgálása, vevők gondozása szintén történhet online marketing eszközökkel, akár automatizáltan is. Erre is több megoldás létezik.

Látható, hogy az online marketinges feladata egyrészt elég sokrétű, másrészt annyiben tér el egy offline marketingtől, hogy itt sok technikai tudásra is szükség van az online marketing rendszerek használatához.

 

Milyen online marketingesek vannak, és kitől mit várj?

Többféle marketinges van a piacon. Mindegyike másra szakosodott. Azt azonban el lehet mondani, hogy az alapokkal tisztában van mindenki.

Ezen belül vannak azonban olyanok, akik marketing tanácsokat adnak, de nem fogják helyetted megoldani.

Aztán vannak azok, akik kivitelezést is vállalnak. Ha nem Te szeretnél mindent megoldani, akkor mindenképp ilyet keress. Ők (mi) a technikai részletekkel is tisztában vagyunk, és nem csak tanácsot adunk, hanem meg is oldjuk helyetted.

A kivitelezők között is többfélével találkozhatsz. Mindenki más területre szakosodott, abban mélyedt el jobban. De ettől még a többihez is ért(het) alap szinten.

  • Vannak, akik weboldalt készítenek, esetleg még keresőoptimalizálással is foglalkoznak, vagy szöveget írnak.
  • Vannak keresőoptimalizálás (seo) szakértők (szükség esetén weboldalt is készítenek, blog szöveget írnak, linket építenek)
  • Megint mások inkább hirdetéseket készítenek, és azokat kezelik. Itt különválhat közösségi média hirdetés és a Google Ads hirdetés.
  • Vannak közösségi média marketing szakértők, ők inkább a Facebook, Insta, YouTube, Pinterest, és egyéb felületeket kezelik, valamint hirdetnek rajta.
  • Marketing automatizmus építők, crm szakértők – az ügyfélkapcsolat sikeréért.

A harmadik nagy csoport, aki nem csak tanácsot ad, hanem megmutatja, mit kell csinálnod. Ők az oktatók.

Oktatásból is többféle van. Vannak a havi díjas konstrukciók, és az egyszeri fizetési megoldással dolgozók. A havi díjasnál minden tananyaghoz hozzáférsz, és azokat addig látod, amíg előfizető vagy. Az egyszeri díjas oktatásnál pedig egyszer kifizeted azt, ami érdekel, és azt bármikor megnézheted.

 

Ki hogyan dolgozik?

Vegyünk sorra mind a 3 fent említett nagy kategóriát.

  1. Tanácsadók: jellemzően óradíj alapon dolgoznak, vagy napi díjon. Itt is előfordul havi előfizetés, ami tartalmaz egy adott óraszámot.
  2. Kivitelezők: itt többféle megoldás is létezik. Itt létezik óradíj, egyszeri projekt díj, havi díj. Feladattól függ. Keresőoptimalizálás során például jellemző az egyszeri audit (honlapelemzés) díj, valamint a havi seo díj (folyamatos optimalizálás a jobb eredmény érdekében).
  3. Oktatók: Ezt már fentebb írtam, hogy náluk a havi díjas, vagy egyszeri díjas megoldás a jellemző.

 

Összegzés:

Jól gondold át, hogy milyen feladatokra van Nálad szükség. Lehet, hogy még nem tudod, mit és hogyan lehetne, ekkor keress meg egy tanácsadót.

De az is lehet, hogy már tudod, mit szeretnél, csak nem értesz hozzá, vagy nincs rá időd. Ekkor keress meg egy kivitelezőt.

De ha szeretnéd magad megoldani, akkor érdemes a feladathoz megfelelő oktatást találni, és megtanulni.

Minden cég más és más, és mindenki a sajátját ismeri a legjobban.

 

Varga Éva
Valódi Érték tulajdonosa
Online marketinges: Google Ads szakértő, Seo szakember, marketing automatizmus építő.

Mit csinál egy online marketinges? Az online marketinges feladata

Online marketinges – ki-kicsoda? Hogyan dolgozz velük?

Ne maradj le a többi cikkről sem! Kérj róla e-mail-es értesítést!

További online marketing cikkek

Szeretnéd fellendíteni az online üzleted?

Keress az elérhetőségek egyikén!

Share on facebook
Share on linkedin
Share on email