Pinterest és a SEO

pinterest seo
Tartalomjegyzék

A Pinterest egy dinamikusan fejlődő közösségi platform, melyet megfelelően használva segítheted SEO folyamataidat. A Pinterest-en elsősorban képeket osztanak meg a felhasználók, és ezeket gyűjtik táblákba, rendezgetik tetszésük szerint. A megosztott képek segítségével nem csak a Google-ből terelhetsz látogatókat a weboldaladra, hanem a Pinterest-ről is. Összeszedtem neked a legfontosabb tudnivalókat a Pinterest és a SEO kapcsolatáról, és arról, hogyan használd ezt a közösségi média felületet ingyenes látogató szerzésre!

 

Mi is az a Pinterest?

A Pinterest-en képeket osztanak meg a felhasználók, amelyeket pin-eknek nevezünk. Ezeket a pin-eket aztán különböző gyűjteményekben, úgynevezett táblákban mentik el maguknak, hogy később is megtalálják, ha szükségük lenne rá. Lényegében olyan, mintha a képeket egy albumba rendezgetnék, csak digitálisan, egy közösségi platform felületén.

 

A fő hangsúly a vizuális megjelenésen van, elsősorban a képeken, de újabban már videós tartalmakat is meg lehet osztani. Ha eredményesen szeretnéd használni ezt a közösségi média felületet, a képeid minőségére különösen nagy hangsúlyt kell fektetned, hogy érdemesnek találják a mentésre.

 

Hogyan kezdj neki a Pinterest SEO-nak?

Első lépésként regisztrálnod kell a Pinterest-re. Kétféle fiók közül választhatsz, személyes, vagy üzleti fiók. Ha most kezdesz neki, mindenképpen üzleti fiókot regisztrálj, de ha már van személyes fiókod, könnyen átválthatod üzletire.

 

Az üzleti fiókban extra funkciókat kapsz, teljesen ingyenesen. Ilyen funkciók az analitika, és különféle elemzések megtekintése és a hirdetésfeladás lehetősége. Ezeken felül még személyre szabott kampány javaslatokat és tippeket is biztosít neked a Pinterest az eredményes SEO munkához.

 

Pinterest és a SEO alapja: a kulcsszókutatás

Mint minden keresőoptimalizálási munka, a Pinterest SEO is a kulcsszó kutatással kezdődik, csak egy kicsit másképp. Most nem a Google kereső szavait kell megtalálnod, hanem azokat a témaköröket, amelyek számodra relevánsak, és a Pinteresten is keresnek rá a felhasználók.

 

Ehhez nincs szükséged semmilyen külső kulcsszókutató eszközre, egyszerűen a Pinterest keresősávját kell használnod. Kezd el begépelni a keresőbe a hozzád kapcsolódó megfelelőnek tűnő kifejezéseket, és máris láthatod, hogy milyen kereséseket ad ki.

 

Hogy jobban megértsd, nézzünk egy példát! Tegyük fel, hogy fürdőszoba felszereléssel foglalkozol. Írd be a keresősávba, hogy fürdőszoba. Rögtön kapsz is javaslatokat, ahogy a képen is láthatod.

fürdőszoba kulcsszó keresés a pinteresten

 

Ám itt még nincs vége a kulcsszókutatásnak, ennél sokkal több témát találhatsz, ha elkezded beírni a fürdőszoba után az ABC betűit, azaz fürdőszoba a, fürdőszoba b, fürdőszoba c, és így tovább egészen Z-ig.

fürdőszoba c betűvel kezdődő kulcsszó keresés a pinteresten

 

Azokat a javaslatokat, amiket találsz, írd be egy táblázatba. Ezek lesznek azok a Pinterest kulcsszavak, amelyekre keresnek a felhasználók. Ezekre kell létrehoznod táblákat, amelyekbe a képeidet elmented.

 

Mire figyelj, hogy eredményes legyen a Pinterest SEO?

Már a regisztrációnál válassz olyan nevet, ami az érdeklődési kört fejezi ki. A példánknál maradva, legyen benne a nevedben a fürdőszoba, és a megadható adatokban is ügyelj, hogy szerepeljen a tevékenységed.

Ezután valóban alaposan végezd el a kulcsszókutatást. Ez egy monoton munka, de megéri a befektetett energiát. Hozd létre a táblákat, és kezd el feltölteni őket képekkel.

 

Arra, hogy mit tart kiváló pinnek a Pinterest pontos leírást ad:

  • Minimum 1000*1500 pixel legyen a kép felbontása
  • A képarány 2:3-hoz legyen
  • A címe 40-100 karakter közötti legyen
  • Legalább 100 karakternyi leírást adj hozzá
  • A céllinkhez írd be az oldalad linkjét, ahova szeretnéd a felhasználókat eljuttatni

 

A képek leírásában, címében mindenképpen szerepeljenek a kulcsszavaid is. Figyelj arra, hogy a létrehozott táblák tényleg hasznosak és mutatósak legyenek, ugyanis a Pinterest algoritmusa figyeli azt, hogy mennyire szeretik az emberek a megosztásaidat. Ez épp olyan fontos, mint a weboldalon a képek keresőoptimalizálása, és még hasonlít is hozzá. 😉

 

Mindig működik a Pinterest és a SEO együtt?

A Pinterestről mindig lehet forgalmat terelni a weboldaladra, de csak akkor, ha a célközönséged is ott van. Szinte minden témában találhatsz táblákat, de a Pinterest felhasználói között jelentős többségben vannak a nők. Elsősorban azokban a témákban lehet nagy sikereket elérni, melyet a nők is kedvelnek.

 

Mivel fényképmegosztó platformról van szó, különösen fontos még a vizuális megjelenés. Különösen jól teljesítenek a Pinteresten azok a szereplők, akik tevékenységükről valóban jó és minőségi, látványos képeket készítenek, ami mellé hasznos tartalmakat tesznek közzé. Néhány tevékenység esetén a képek korlátozott mozgásteret adhatnak, de egy kis kreativitással könnyen kiválthatók a minőségi képek is.

 

Ha a te célközönséged használja ezt a platformot, a Pinterest és a SEO remekül működhet együtt. Akár több száz, több ezer látogató is érkezhet az oldaladra, minimális erőbefektetéssel, teljesen ingyen. Ahogy a keresőoptimalizálás, a Pinterest SEO sem egyik napról a másikra kezd el működni, folyamatosan jelen kell lenni. Ha úgy érzed, hogy nekivágnál, itt tudsz üzleti fiókot regisztrálni.

Sajnos azonban még a mai napig is folyamatosan azt tapasztalom weboldal ellenőrzés során, hogy még azok, akiknek webshopjuk van, még ők sem használják ki a Pinterest előnyeit. Pedig ez egy jól működő további látogatóterelő platform lehet, ahogy fentebb is olvashattad. Ha Neked webshop-od van, ne hagyd ki!

SEO elemzés során erre külön fel is hívom mindig a figyelmet. Ez is egy olyan platform, ahol jelen kell lenni, és viszonylag kisebb befektetést, kevesebb munkát igényel, mint pl. egy Facebook, vagy Instagram. Itt nem kell folyamatosan napról napra posztolni, anélkül is lehet eredményt elérni.

 

Példa Pinterest hatékonyságra

Ennél a webshop-nál pl. egyszer lettek létrehozva a táblák, és mentve hozzá a pinek. Azóta nem nagyon lett hozzányúlva, és mégis hozza folyamatosan a látogatókat.

pinterest közönség analítika

 

pinterest oldalletöltés analítika

 

Néha, havonta 1x pár pin felkerül, de ez nem sok időt vesz igénybe, hisz csak 1 kattintás az adott képre, és már mentetted is a Pinterest-re.

kattintás a mentés gombra

Ugye, milyen egyszerű? Ne hagyd ki! Már ezzel több látogatót szerezhetsz!

Ha tetszett a cikk, oszd meg, hogy minél több emberhez eljusson ez a cikk is! Köszönöm :)

Ne maradj le a többi cikkről sem! Kérj róla e-mail-es értesítést!

Varga Éva

online marketinges, keresőmarketing szakértő

Elérhetőségek:

vargaeva@valodiertek.hu

tel:+36(30)5686208

Ügyfeleim véleménye:

Töltsd le a gépedre INGYENESEN a legjobb asztali SEO szoftvert! 👇

80+ támogatott prémium WordPress bővítmény egy csomagban! Katt a képre!

Legutóbbi cikkek online marketing, Google Ads hirdetéskezelés, keresőoptimalizálás, seo témában:

Szeretnéd fellendíteni az online üzleted?

Keress az elérhetőségek egyikén!

növekedés