SEO szövegírás 9 lépésben

seo szövegírás
Tartalomjegyzék

Ha a keresőoptimalizálás iránt érdeklődsz, előbb utóbb biztosan összetalálkozol a SEO szövegírás kifejezéssel. Checklist-ek, biztos receptek, számtalan tanfolyam és könyv foglalkozik a témával. De mi is az a SEO szövegírás, és hogyan csináld jól?

 

Mi az a SEO szövegírás?

A Google az algoritmusai segítségével térképezi fel az internetre feltöltött tartalmakat, beleértve természetesen a szövegeket is. A honlapodra kitett bejegyzéseket, oldalakat, szövegeket, videókat, képeket ezek az algoritmusok értelmezik, és elhelyezik őket a találati lista valamely pozíciójában.

Az algoritmusok azonban, bár hihetetlenül fejlettek és egyre kifinomultabbak, mégsem emberi aggyal gondolkoznak. Nem értik valójában a weboldalad tartalmát, hanem az algoritmus programja alapján dekódolják azt, és eldöntik miről is szól. Ezután a webhelyed további fontos elemeit is ellenőrzik, és elhelyezik a találati listán a cikkedet.

 

A SEO szövegírás lényegében arról szól, hogy a tartalmaidat úgy írd meg, hogy a Google algoritmusai megértsék. Ha megértik, hogy miről szól, a megfelelő kulcsszavakra mutatják majd a találati listán, jó esetben az első oldalon, rosszabb esetben kevésbé előkelő pozícióban.

 

A keresőoptimalizálás hajnalán, mikor az algoritmusok még gyerekcipőben jártak, a SEO szövegírást könnyen el lehetett végezni. Minél többször beleerőszakolták a szövegbe a kulcsszót ragozott és ragozatlan formában, annál jobb volt. Manapság azonban ez már nem egy működő technika. Az egyre erősebb verseny a látogatók megszerzéséért megkívánja a minőségi, és megfelelő hosszúságú tartalmak elkészítését.

 

Milyen a jó SEO szöveg?

Amelyik az első oldal első pozíciójában található, mondhatnánk teljesen logikusan, ám ez nem minden esetben igaz. Már csak azért sem, mert ahhoz, hogy az igazán nagy forgalmat jelentő kulcsszavakra előre kerülj, nem elegendő a SEO szempontok alapján megírt szöveg. Szükség van a szövegíráson kívül linképítésre, az oldal megfelelő technikai kialakítására, témájának behatárolására, hogy szakértővé válhass az adott területen.

 

Manapság is találkozhatsz még olyan cikkekkel, amelyeket a régi módszerekkel írtak, és ideig óráig még biztosan működhetnek is ezek bizonyos területeken. Valószínűleg voltál már te is úgy, hogy olvastál egy cikket, ami az általad keresett témáról szól, de valahogy mégsem lettél vele előrébb. Ez a klasszikus értelemben vett SEO szövegírás, amelyet napjainkban nem igazán célszerű már használni.

 

A legtöbb témában egyre több és több szereplő jelenik meg a piacon, ezáltal a Google találati oldalain is egyre nagyobb a verseny az első helyekért. A megnövekedett keresések, a piaci szereplők száma és az algoritmusok fejlődése megköveteli a minőségi tartalmak közzétételét a weboldalakon. A felhasználók, akik beírnak egy keresőszót a keresősávba, nem értelmetlen kulcsszóhalmozásra kíváncsiak, hanem megoldást keresnek a problémáikra, igényeikre.

 

Hogyan írj keresőoptimalizált szöveget 9 lépésben?

seo szövegírás

  1. lépés: válaszd ki, mik azok a szavak, kifejezések, amikre keresnek a vevőid (kulcsszókutatás)
  2. lépés: válassz ki egy kulcsszót, amiről a szöveget írod
  3. lépés: találj ki egy jó címet, ami tartalmazza a kulcsszavadat (lásd még meta cím!)
  4. lépés: kutatás, vázlat elkészítése
  5. lépés: szövegírás, annak optimalizálása
  6. lépés: képek keresése, szerkesztése, amik kapcsolódnak a tartalomhoz
  7. lépés: kattintásra ösztönző leírás a cikkhez (lásd még meta leírás!)
  8. lépés: közzététel a honlapon,
  9. lépés: majd publikálás social média felületeken, hírlevélben

🙂 Nem is olyan bonyolult, ugye? De nagyon nagy szakértelmet kíván, mivel ha csak írjuk a szöveget mindenféle koncepció, stratégia nélkül, az olyan, mintha ágyúval lőnénk a verébre. Vagy nem is. Ez sokkal rosszabb, mivel csak az időnk megy vele, és a végén nem fogja senki sem elolvasni (max. az ismerőseink, ha megkérjük rá őket). Ez pedig valljuk be, nem egy nagy eredmény.

 

Mennyi legyen a seo szöveg hossza?

Sok helyen olvasni-hallani olyanokat, hogy 2000, esetleg 3000 karakter. Az igazság azonban az, hogy annyinak kell lennie, amennyi tartalmat elvár az olvasó a cím alapján. Pl. ha a cím azt sugallja, hogy ott most egy adott szó jelentése kerül megmagyarázásra, akkor pár sornál többet nem érdemes írni.

 

Mennyi legyen a kulcsszósűrűség?

Számít ez ma már?

Egyre kevésbé.

Korábban az volt a trend, hogy teletömködték az oldalt minden látható és nem látható helyen is kulcsszavakkal, ma azonban a Google már ennél sokkal okosabb.

A felhasználók pedig nem értik az olyan szöveget, ahol mindenféle magyartalan mondatok vannak csak azért, hogy minél több kulcsszó legyen a szövegben. Tehát ezt NE használd!

Erre nincs is semmilyen jó példa, hogy ez pl. 1-2% legyen, mivel nem lehet ennyire egzaktul megmondani.

TIPP: A felhasználóknak írd a szöveget, és az adott témáról! Így biztos, hogy benne lesz a kulcsszó, mivel arról szól, és nem lesz magyartalan sem.

 

A SEO szövegírás nem a Google-nek szól!

A SEO szövegírás feladata nem más, mint a keresőbe írt problémákra, igényekre megoldást adni. Elsősorban az emberek számára, hiszen a Google nem valószínű, hogy ügyfelünk lesz. A keresőóriás célja az, hogy a felhasználók a lehető legpontosabban azt kapják a találati listán, amire keresnek és ne kezdjenek el más keresőmotor után kutakodni. A SEO szövegírással pedig azt kell elérned, hogy a felhasználók keresési szándékát kielégítsd, és a Google is megértse azt, amit írtál.

 

Nincs instant megoldás arra, hogy a sikerhez a szavak hány százaléka legyen kulcsszavas, mennyi karakterből, vagy szóból álljon egy-egy cikk és hova helyezd el benne a képeket. Minden téma más és más, ezért eltérő mennyiségű karaktert igényel a kifejtése, és a kulcsszavakat annyi alkalommal kell benne elhelyezni, amennyit a téma igényel. Sem beleerőltetni, sem szándékosan keveset használni nem szabad, a lényeg a természetesség. Ehhez azonban gyakorlat és tapasztalat kell.

 

A SEO szövegírás sikeréhez elsősorban az emberek keresési szándékát kell megértened, és segítened őket. Ha ezt tartod szem előtt, és a keresőoptimalizálás további szempontjait is figyelembe veszed, a siker hosszútávon biztosan nem marad el. Jöhet akármilyen algoritmus frissítés, a minőségi tartalom az esetek igen nagy többségében minőségi tartalom is marad.

Ne maradj le a többi cikkről sem! Kérj róla e-mail-es értesítést!

.
Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Varga Éva

online marketinges, keresőmarketing szakértő

Elérhetőségek:

vargaeva@valodiertek.hu

tel:+36(30)5686208

Ügyfeleim véleménye:

.
.

Legutóbbi cikkek online marketing, Google Ads hirdetéskezelés, keresőoptimalizálás, seo témában:

Szeretnéd fellendíteni az online üzleted?

Keress az elérhetőségek egyikén!

növekedés