Miért fontos, hogy minél több értékelést gyűjts be az ügyfeleidtől?
Ezek az értékelések nagyon hasznosak a megítélésed szempontjából. Ezzel tudod az érdeklőid felé megmutatni, hogy más, tőled független személy mit gondol rólad. Ezek a hiteles vélemények nagyban befolyásolják, hogy vajon Téged fognak-e választani, hogy épp a konkurenciádat. Nagyon fontos bizalomépítő elem.
Az, hogy más mit mond rólad, az mindig jobban mutat, hitelesebb, mint az, amit Te mondasz magadról.
Tehát mindenképp fontos, hogy proaktívan kérj véleményeket. Nem utolsó sorban pedig számodra is egy megerősítést, hogy jól csinálod. 😉
Hogyan és mikor kérj véleményt?
Erre a legjobb módszer, ha e-mail-ben küldesz az ügyfelednek pár kérdést, ami segíti őt abban, hogy mikre térjen ki a rólad adott véleményében.
Ilyen kérdés lehet például:
- Mivel keresett meg?
- Mi volt a problémája?
- Miben segítettél neki?
- Mennyire volt elégedett a szolgáltatással / termékkel?
- Mi volt a benyomása rólad / szolgáltatásról / termékről?
- …
A kérdéseket akkor érdemes elküldeni neki, ha már kialakult rólad egy benyomása, dolgoztok együtt egy ideje.
Ha terméket árulsz, akkor pedig a vásárlás után érdeklődj nála. Minél hamarabb, hogy még friss legyen az élmény. Így nagyobb valószínűséggel kapsz rá választ.
Hova kérd a véleményt?
Az elküldött levélben mindenképp legyen link is, amivel segíted a vevődet, hogy hova írjon.
Ez lehet a céges Facebook oldalad, a webshopod esetén a megvásárolt termék oldala (ha lehetőség van ott véleményt írni, vagy csillagokat tenni).
Webshopos értékelés csillaggalAmi pedig a legfontosabb: a Google Cégem oldalad!
Ehhez ezt a linket használd: https://g.page/oldaladneve/review
(Nálam pl. ez: https://g.page/valodiertek/review)
Ide mindig kérj véleményt! Ez hasznos lesz Google Ads hirdetés szempontjából. Mindjárt mutatom is, hogyan.
Hogyan függ össze a Google Ads a véleményekkel?
A Google hirdetések során hasznos, ha használsz bővítményeket is, mivel azokkal szembetűnőbb lesz a hirdetésed.
Erre jó példa az, ha a szöveges leírás alatt még ott vannak a belső link bővítmények is.
Nézd:
Ugye nem is kérdés, hogy melyiket veszed észre hamarabb? 😉
A Google azonban automatikus bővítményeket is tesz hozzá a hirdetéseidhez, melyeket nem Te állítasz be. Pont ez a lényege az automatizmusnak. Azonban az nem igaz, hogy nincs ráhatásod. Igenis van!
Ilyen automatikus bővítmény lehet egy hívásbővítmény, dinamikus belsőlink bővítmény, helybővítmény is. Ekkor nem Te állítod be, hanem a Google összefésüli a rendszeréből, a honlapodról.
Például egyik ilyen automatikus bővítmény az eladóértékelési hirdetésbővítmény.
ÉS itt jön az, hogy miért is jó, ha vannak Google Cégem véleményeid?
Ezzel a cégedet magasabb szintre emeled, minőségivé teszed a szolgáltatásodat, termékedet. A keresők nagyobb valószínűséggel kattintanak majd rád, több és komolyabb érdeklődőket szerezhetsz.
Ez a hirdetéseknél így jelenik meg:
Ugye milyen vonzó? Biztos jobban bízunk egy ilyen hirdetésben, mint egy olyanban, ahol nem jelenik meg a csillag.
Ez egy eladóértékelési hirdetésbővítmény. Ehhez a Google több forrásból szerzi be a véleményeket, melyből egyik a Google Cégem. A többi forrás Google által vezetett vásárlási kutatás, fogyasztói felmérés, honlapon lévő vásárlói vélemények.
Tehát nem csak a Google Cégem véleményekre kell hangsúlyt fektetned, de épp olyan fontos a terméked értékelése is, ha webshopod van.
Mikor jeleníti meg a Google Ads a csillagokat, azaz a vevővéleményeket?
Mivel ez egy automatikus hirdetésbővítmény, ezért a megjelenése a Google-től függ. Ezt azonban lehet befolyásolni azzal, hogy minél több véleményt kérünk be.
Minek kell megfelelned?
- Minimum 3,5 vagy több csillagos értékelésed legyen átlagosan, összegezve
- A hirdetés látható URL-je megegyezik azzal a domainnel, amelyhez az értékelések tartoznak.
Ezeken felül még az alábbiak közül az egyiknek is teljesülnie kell:
- A Google az elmúlt 12 hónapban a Google Ügyfélvélemények révén, illetve harmadik fél véleménypartnereknél az adott országban 100 egyedi véleményt kapott/gyűjtött;
- A Google és/vagy partnerei elvégezték a webhely felülvizsgálatát; vagy
- A Google a Google fogyasztói felmérés segítségével elvégezte a webhely értékelését.
További információ, hivatalos Google leírást itt találsz.
Egy ország felhasználóinak a véleményei csak az adott ország vállalkozásainak az értékelésébe számítanak bele.
Még ha teljesíted a feltételeket, akkor sem biztos, hogy megjelennek az értékelések a hirdetésed alatt. Ennek oka az lehet, ha az adott vélemények nem kapcsolódnak a hirdetett termékekhez vagy szolgáltatásokhoz.
Mennyibe kerül az eladóértékelő bővítmény megjelenítése?
Maga a megjelenítés díjmentes, azért nem kell fizetni. Ugyanúgy ingyenes, ahogy a többi, általad beállított bővítmény. Fizetni akkor kell, ha az érdeklődő rákattint a hirdetésedre. Tehát továbbra is csak kattintás után fizetsz. Ez csak egy plusz lehetőség, amivel ki tudsz tűnni a tömegből.
Hol tudod ellenőrizni, hogy rendelkezésedre áll-e ez a típusú hirdetésbővítmény?
Ehhez ezt a linket kell beírnod:
https://www.google.com/shopping/ratings/account/lookup?q=domainneved.hu
Ha teljesítetted a Google általi elvárásokat, akkor megjelenhetnek az értékelések a hirdetésed alatt. Ezt országonként külön kell nézni, ha más országban is jelen vagy.
A minimális feltétel teljesítése nem jelenti azonban, hogy meg is fog jelenni. Ez több mindentől függ. Ami igaz a többi bővítmény megjelenítésére is.
Összefoglaló:
A feladat tehát adott:
Gyűjts minél több véleményt, melyet a vevőiddel írass meg a Google Cégem oldaladra. Ha pedig webshopod van, a termékeidnél is kérj csillagokat.
Ezzel magasabb szintre emeled magadat, a cégedet, a termékedet / szolgáltatásodat.
Így pedig több vevőd lesz. A több vevő pedig több véleményt ad.
Igazi körforgás. Felfelé ívelő spirál.
Az eladóértékelési bővítményen kívül még számos egyéb manuális és automatikus hirdetésbővítmény áll rendelkezésre, melyeket mindenképp érdemes használnod. Ezekkel szembetűnőbb megjelenést ér el a hirdetésed, több kattintásod lesz, és nagyobb esélyed az értékesítésre.