Google Adwords hirdetésbővítmények – változás 2021-ben

google-adwords-hirdetesbovitmenyek
Tartalomjegyzék

A Google Adwords sokak számára még mindig nagy rejtély. Kevesen mernek egyedül belevágni. Ehhez írtam már korábban egy Google Ads hirdetés kezdőknek szóló cikket is. Ez most egy haladóbb verzió lesz.

google-ads-kihivas

 

Mik azok a hirdetésbővítmények és mire jók?

A hirdetésbővítmény egy olyan plusz szolgáltatás a Google Ads-ben, mellyel a hirdetésedet sokkal attraktívabbá teheted a keresők szemében. Így további információkat is meg tudsz osztani az általad kínált termékről, szolgáltatásról.

A hirdetésbővítmények használatával a hirdetéseid szembetűnőbbek lesznek, többen kattintanak majd rá, és ezáltal több hasznot hoznak. Nő a hirdetésed teljesítménye, és jobb eredményeket fogsz elérni. Mindenképp megéri használni őket.

 

Hol találhatók a hirdetésbővítmények?

Amikor a Google-ben rákeresel valamire, akkor az első 4 találatban hirdetések jelennek meg. A legjobb és legszembetűnőbb hirdetések tartalmaznak hirdetésbővítményeket is. Ezeket onnan veszed észre, hogy nem csak 3-4 sor a hirdetés, hanem sokkal több területet foglal el. Itt például látszik, hogy a 2. és a 3. hirdetés nem használ semmilyen bővítményt, és kevésbé észrevehető, mint a legfelső. Ez azért van, mivel ott a legtöbb hirdetésbővítmény megjelenik.

ads bővítmények

 

Milyen hirdetésbővítmények vannak?

A hirdetésbővítményeknek 2 fajtája van. Vannak az automatikus bővítmények, melyeket a Google Ads hoz létre, és vannak a manuális bővítmények, melyet Te tudsz kiválasztani, beállítani.

Az, hogy mikor melyik jelenik meg, az a Google-n múlik, valamint azon, hogy milyen a hirdetés rangsor szerinti helye, pozíciója. Érdemes minél több verziót is megadni, hogy a rendszer tudjon válogatni közülük, és mindig a legjobb eredményt hozót mutassa meg a látogatóknak.

 

Manuális hirdetésbővítmények

Ezeket a fenti videóban bemutatott helyen lehet tudod beállítani.

  • Belsőlink bővítmény: ide azon releváns aloldalak linkjét célszerű betenni, melyek kapcsolódnak a hirdetésedhez, és további értékesítésre adnak lehetőséget, vagy bizalmat növelnek. Ilyen lehet pl. egy kapcsolat, vélemények oldal, vagy ha ékszert árulsz, akkor azon belül az alkategóriák, mint pl. gyűrűk, nyakláncok stb.
  • Kiemelő bővítmény: itt azt érdemes megemlítened, miben vagy jobb, mint a konkurencia. Például: ingyenes szállítás, személyes átvétel, szakértői csapat.
  • Részletkiemelő bővítmény (korábbi nevén struktúrált kódrészlet bővítmény): A terméked, szolgáltatásod különleges jellemzőit érdemes ide írnod. Ha például fürdőruhákat árulsz, akkor a típusokat felsorolod: egyrészes, bikini, tankini…, vagy felsorolod a szolgáltatásaidat.
  • Hívásbővítmény: ha telefonon is elérhető vagy, akkor ne hagyd ki ezt a lehetőséget sem!
  • Helybővítmény: offline bolttal, telephellyel, irodával rendelkezőknek ajánlom a használatát.
    helybővítmény
    Helybővítmény

     

  • (Árbővítmény még magyar nyelven nem áll rendelkezésre.)
  • Promóciós bővítmény különleges akciók esetén ajánlott. Ez lehet %-os, vagy Ft összeg is.
promóciós bővítmény
Promóciós bővítmény

 

Automatikus hirdetésbővítmények

Ezeket szintén ott lehet megnézni, hogy vajon nálad használatban vannak-e, ahol a manuális bővítményeket hozod létre.

A legtöbbje manuálisan is létrehozható, így azokat érdemes inkább Neked megcsinálni, hogy minél jobban illeszkedjen a vállalkozásodhoz.

  • Dinamikus belsőlink bővítmények
  • Dinamikus kiemelő bővítmények
  • Dinamikus struktúrájú kódrészlet bővítmények
  • Automatikus hívásbővítmények
  • Automatikus helybővítmények
  • Eladóértékelési bővítmény – ez az egyedüli, melyet manuálisan nem tudsz létrehozni. A lenti képen a csillaggal jelölt részt nézd! (A Google Ads és a Google Cégem kapcsolata című cikkemben erről már írtam.)
hirdetésbővítmények
Eladóértékelési hirdetésbővítmény

 

Nézzük meg egy példán keresztül, vajon felismered-e, milyen bővítmények jelennek meg a hirdetésben!

hirdetés

 

A csillagos rész automatikus eladóértékelési bővítmény.

Az Acélból Készült Bútorok, Kerti Bútor Szettek, Kerti Padok, Kerti Hintaágyak – rész manuálisan lett hozzáadva, belsőlink bővítmény.

google-ads-kihivas

 

Mennyibe kerülnek?

A jó hír az, hogy a bővítményekért, azok megjelenítéséért külön nem kell fizetned. Tehát érdemes mindenképp kihasználnod, hiszen növeli a kattintások számát, és az esélyt az eladásra.

Az viszont már pénzbe kerül, ha a hirdetésre rákattint a felhasználó. Az után is fizetni kell, ha a hívásbővítményre kattint, és felhív Téged. Egyedül az eladóértékelési bővítményekre leadott kattintásokért nem kell fizetni (csak ha a hirdetésre kattintanak).

 

Legújabb manuális hirdetésbővítmény: képbővítmény!

Ezzel lesz csak igazán szembeötlő a szöveges hirdetésed! Ez azonban még nem mindenkinél áll rendelkezésre, nem minden fiókban jelent meg.

Minimum elvárás a 90 napja aktív fiók, valamint az, hogy az irányelvek be legyenek tartva. Érzékeny ágazatok nem jeleníthetnek meg képeket a keresési hirdetéseik mellett.

Ezek a képek is kattinthatók, és a kattintásuk után kell fizetni.

A képek szintén négyzetes (1:1) és fekvő alakzatúak (1,9:1), mint a display hirdetések esetén.

képbővítmény tudnivalói
Képbővítmény tudnivalói

 

Hol lehet beállítani a hirdetésbővítményeket?

A bővítmények a hirdetések alatt találhatók meg a Google Ads fiókodban.

Itt tudod megnézni, hogy nálad milyen bővítmények vannak használva, illetve itt tudsz újakat kreálni. Mutatom a videóban.

 

Ha pedig még most hozod létre az első hirdetésedet, akkor új kampány létrehozása utána tudod beállítani, miket szeretnél használni. Nézd meg ezt is a videós magyarázatban.

 

Amint láthattad számos lehetőséged van arra, hogy minél szuperebb hirdetéseket hozz létre. Nagyon könnyen el lehet azonban veszni a Google Ads rendszerében. Sokan ezért sem vágnak neki maguk, hanem inkább kiszervezik a hirdetéskezelés feladatát szakembernek.

Ha azonban nem adnád ki a kezedből, de nem is szeretnéd egyedül csinálni, akkor Neked való a Google Ads kihívás. Nézd meg azt is!

 

google-ads-kihivas

Ne maradj le a többi cikkről sem! Kérj róla e-mail-es értesítést!

.
Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Varga Éva

online marketinges, keresőmarketing szakértő

Elérhetőségek:

vargaeva@valodiertek.hu

tel:+36(30)5686208

Ügyfeleim véleménye:

.
.

Legutóbbi cikkek online marketing, Google Ads hirdetéskezelés, keresőoptimalizálás, seo témában:

Szeretnéd fellendíteni az online üzleted?

Keress az elérhetőségek egyikén!

növekedés