Google Ads kulcsszavak 3+1 típusa

google ads kulcsszavak
Tartalomjegyzék

Mik azok a Google Ads kulcsszavak?

A Google Ads kulcsszavak azok a keresőkifejezések, amiket az emberek beírnak a Google keresőjébe.

google keresője, ahova a kulcsszavakat írják be az emberek, amire keresnek
Ide írjuk be a szavakat vagy kifejezéseket, amikor keresünk valamit a Google-ben

 

De kérdezhetnéd: hogyan jön ide az „Ads”? Hiszen ez csak a Google keresője!

Az Ads pedig nem más, mint a Google hirdetési felülete, amit a weboldal, webshop tulajdonosok használnak arra, hogy megjelenjen a hirdetésük.

Valahogy így néz ki, ha pl. arra a szóra keresünk, hogy „síelés”:

Google ads hirdetés a síelés kulcsszót beírva

Itt tehát én, mint keresést végző ember a „síelés” kulcsszót írtam be. A megjelent hirdetés pedig azt mutatja, hogy erre a kulcsszóra az alpinetours hirdet.

Ha azonban Te itt vagy, és olvasod ezt a cikket, az számomra azt jelenti, hogy Téged inkább az érdekel, hogyan tudsz ilyen kulcsszavakat találni, hol keresd, és mire jók Neked.

Mutatom is.

 

Kulcsszókereső használata

Ahhoz, hogy megtaláld, milyen kulcsszavakat használj a hirdetéseidhez, nem meglepő módon használnod kell hozzá a Google Ads fiókodat. Ha még nincs ilyened, akkor itt tudod létrehozni.

A kulcsszavakról már korábban írtam egy cikket, hogy hol találod meg őket, illetve hogyan keresd.

Itt most nem fogok erre bővebben kitérni. Ezek közül csak a Google Ads-be beírható kulcsszavakról lesz szó, illetve azok típusáról.

Ebben a rövid videóban azt mutatom meg, hol találod a kulcsszókeresőt:

 

Most pedig lássuk, milyen típusai vannak a Google Ads kulcsszavaknak!

Miután a fenti videóban elhangzottak alapján végeztél egy mini kutatást, látni fogod, milyen szavakat, kifejezéseket használj a hirdetéseidben, miket vegyél fel kulcsszavakként. Ezt nem árt összevetni a honlapod hirdetni kívánt oldalával, hiszen fontos, hogy összhangban legyenek. (Ha pl. hűtőt hirdetsz, akkor ne a főoldalra küldd a látogatókat, hanem a hűtőket bemutató kategóriaoldalra.)

De térjünk vissza a kulcsszavakhoz! Ezeket mindig az adott hirdetéscsoportokhoz tudod beállítani. Ennek többféle módja is van.

 

1) Általános egyezés

Amikor csak simán leírod az adott szót. Ez nem a legjobb megoldás, mivel ilyenkor olyan szavakra is megjelenhetsz, amire egyáltalán nem releváns az oldalad. Tehát csak költi feleslegesen a pénzedet.

Ilyen például: külföldi utazás – ekkor megjelenhetsz a külföldi befektetés, de a belföldi utazásra is. Egyik sem szerencsés. Felesleges pénzkidobás.

Ezért célszerű az általános megjelenés helyett inkább az egyedi változatokat előnyben részesíteni. A 2021-es változatatást követően ezek közül tudsz választani:

 

2) Kifejezésegyezés

külföldi utazás – ekkor a külföldi elé, és az utazás után jöhetnek más szavak. Például: külföldi utazás gyerekkel, vagy repülős külföldi utazás. Ahogy látod, ez már azért elég specifikus, nagy meglepetések nem érhetnek. Viszont előfordulhat, hogy így is megjelenhetsz olyanokra, amire nem szeretnél. Mindig figyelj oda, és nézd, mikre jelent meg a hirdetésed.

Ezt itt tudod megnézni:

keresési kifejezések

Tehát lenyitod a kulcsszavak melletti jobbra mutató háromszöget, majd kiválasztod a keresési kifejezéseket.

 

3) Pontos egyezés

[külföldi utazás] – teljes egyezés esetén jelenik meg a hirdetésünk. Ha pontosan arra keresnek a felhasználók, amilyen kulcsszóra hirdetünk. A 3 kulcsszó beállítási lehetőség közül ez biztosítja a legnagyobb ellenőrzést a hirdetést látók között, és magasabb átkattintási arányt (CTR) eredményezhet. Azonban nem javaslom, hogy csak ebben a formában használd a kulcsszavaidat, mivel eleshetsz a potenciális látogatóktól, vásárlóktól.

 

Javaslatom a Google Ads kulcsszavak használatára

Csak önmagában egyik használata sem javasolt. Érdemes egyszerre többet is használni, hogy ne essünk el egyik, vagy másik keresési lehetőségtől.

Ne ijedj meg, a Google már van annyira okos, hogy az elírások, egyes, vagy többes számú alakok, vagy ékezetek, esetleg fordított sorrendben szereplő szavak esetén is megmutatja a hirdetésedet!

 

Amire még figyelj, az a kizáró kulcsszavak használata.

A példánál maradva: busz kizáró kulcsszót használva a buszos külföldi utazásoknál nem fogsz megjelenni. Ha azonban van időd, és szeretnéd, kipróbálhatod az általános egyezést is, de akkor különösen nagy hangsúlyt kell fektetned a nem megfelelő kulcsszavak kizárására.

 

További hasznos tanácsokért, videókért csatlakozz a Google Ads kihívásomhoz!

 

google-ads-kihivas

Ha tetszett a cikk, oszd meg, hogy minél több emberhez eljusson ez a cikk is! Köszönöm :)

Ne maradj le a többi cikkről sem! Kérj róla e-mail-es értesítést!

Varga Éva

online marketinges, keresőmarketing szakértő

Elérhetőségek:

vargaeva@valodiertek.hu

tel:+36(30)5686208

Ügyfeleim véleménye:

Töltsd le a gépedre INGYENESEN a legjobb asztali SEO szoftvert! 👇

80+ támogatott prémium WordPress bővítmény egy csomagban! Katt a képre!

Legutóbbi cikkek online marketing, Google Ads hirdetéskezelés, keresőoptimalizálás, seo témában:

Szeretnéd fellendíteni az online üzleted?

Keress az elérhetőségek egyikén!

növekedés