Mi a kulcsszó? Hol lehet kulcsszavakat keresni?
Nézzük meg először azt, hogy mik is azok a kulcsszavak! Majd megmutatom, hogyan lehet ezeket a szavakat megtalálni! Ajánlok néhány könnyen és gyorsan bevethető eszközt is, amik a segítségedre lehetnek a kutatásban.
Kulcsszó: az a szó, szavak vagy kifejezések, amelyek meghatározzák az üzletedet, termékedet, szolgáltatásodat. Ezek írják le a legpontosabban azt, mivel is foglalkozol, és szerencsés esetben ez alapján találnak meg a neten, vagyis a honlapodat az érdeklődők.
A kulcsszó kutatás nagyon hasznos a stratégiánk kialakítása szempontjából. Ezzel tudjuk meghatározni, mely szavakra, kifejezésekre fontos cikkeket írnunk, ha minél több látogatót szeretnénk a honlapunkra. Ez a keresőoptimalizálás (seo) alapja is. Ha hirdetünk a Google Ads-ben, akkor szintén nagy hasznát vesszük a kulcsszókutatásnak. Tudni fogjuk, milyen kulcsszavakra hirdessünk. A kulcsszó kutatás nagyon egyszerű, csak kell hozzá egy kis gondolkodás és persze türelem is. A nevével ellentétben azonban ez nem mindig 1 szó. Sőt, a legtöbbször inkább 2-3!
Érdemes tehát végiggondolnod, mik ezek a szavak, kifejezések- úgynevezett kulcsszavak, amik alapján a lehetséges vevőid kereshetnek a Google-ban. Itt minél több szót ajánlott összeírni, akár összetett kifejezéseket is. Mindent, ami csak az eszünkbe jut. A legalapvetőbb szavakra valószínűleg már a konkurencia is hirdet, így ott nehezen rúgunk labdába, vagy csak drágán.
Ne félj minél több szót, sőt akár kifejezést is összeírni. Pl. ha ékszereket árulsz, akkor lehetnek ezek a kulcsszavaid: ékszer, bizsu, nyaklánc, gyűrű, vagy hosszabb kifejezések: bizsu ékszer, bizsu nyaklánc, arany fülbevaló gyerekeknek, stb.
Érdemes megnézni ezeket a kulcsszavakat a Google Trends-ben is, vagy a Google Adwords-ben.
Mi a különbség a kettő között? Melyik kulcsszó kutató eszköz mit tud?
A Google Trends megmutatja, hogy az adott kulcsszóra az elmúlt években (2004-től napjainkig) milyen keresés volt. Magyar viszonylatban csak a legkeresettebb kifejezésekre működik. Lehet szűrni az országonként, időtávlatra, képkeresőre, Youtube keresőre is. Megyénként is meg lehet nézni, hol mennyien érdeklődtek a kulcsszó iránt, valamint kapcsolódó témaköröket és lekérdezéseket is mutat.
Az Adwords ezzel szemben csak az elmúlt 1 év tendenciáit mutatja, így ott a szezonalitás figyelhető meg jobban. A Google Adwords felületen van egy olyan hasznos kis eszköz, hogy kulcsszótervező, és ott lehet ezt megnézni. Ötleteket is kapunk arra vonatkozóan, hogy milyen egyéb kulcsszavakra érdemes még hirdetni, illetve azok várható kattintási költségére.
Annak ellenére, hogy a Google Trends több év viszonylatában mutatja a kereséseket, mégis én azt ajánlom, hogy a Google Adwords-ben nézzük meg a hirdetés során használandó kulcsszavakat, mivel az megmutatja azt is, hogy milyen versenyre számítsunk, és körülbelül mennyibe fog kerülni egy kattintás.
Érdemes azonban arra is figyelni, hogy újonnan megnyitott Adwords fiókban, amelyikben még nem, vagy csak minimális költés volt, nem fog jó eredményt hozni.
Működő és folyamatos költéssel rendelkező Adwords fiók tud használható, jó megközelítésű értékeket mutatni.
Ezek után ajánlott megtalálni/kitalálni azokat a speciális kulcsszavakat, amik másoknak (konkurenciának) nem, vagy csak kevésnek jutott eszébe, viszont keresés (az ügyfél részéről) van rá. Ez az a része a dolognak, ahol kitartónak és kreatívnak is kell lenni.
További kulcsszó kutatási tippek:
1. Tipp
A legkézenfekvőbb megoldás, ha megkérdezzük a vevőinket, hogyan találtak ránk, milyen szavakat használtak, amikor erre a szolgáltatásra, vagy termékre kerestek rá. Nagyon meglepő eredmények tudnak kijönni. Sőt, olyan is előfordul, hogy másképp hívja az adott dolgot a szakma, és másképp a vásárló. Egyértelmű, hogy Neked is úgy kell rá hivatkoznod, ahogy a vevőid, mivel nekik akarsz eladni, és nem a konkurensednek.
2. Tipp
Ha megtaláltuk legnagyobb keresésű szót, akkor a Google automatikus kiegészítőjét használva meg tudjuk nézni, hogy mit keresnek még vele összefüggésben az emberek.
Ezt a legegyszerűbben úgy tudjuk megtenni, ha beírjuk a Google-be. Ott megjelennek olyan ötletek is, amit mások korábban kerestek. Nézzük meg ezt a karácsonyi díszek példáján!
Látható, hogy még mennyi mindent keresnek a látogatók ebben a témakörben.
3. Tipp
A következő segítő eszköz lehet a keywordtool.io. Itt arra kell figyelni, hogy az ország és a nyelv jól legyen kiválasztva. A keresések darabszámát nem mutatja, csak a fizetős verzió. Arra azonban nagyon jó az ingyenes változat is, hogy ötleteket merítsünk. A konkrét keresési mennyiséget meg tudjuk nézni az adwords kulcsszótervezőjében.
Bővebben a kulcsszókutatásról: SEO kulcsszókutatás ingyen – 5 eszközzel
Kulcszó tervezésre fel!