A display hirdetéseknek többféle fajtái vannak. De először nézzük meg azt, hogy hol is jelenhetnek meg!
Hol jelennek meg a display hirdetések?
A Google Ads hirdetések legismertebb típusa a keresőhirdetés, ami akkor jelenik meg, ha valaki az adott szóra, kifejezésre keres, azt írja be a Google keresőjébe.
A Display hirdetések azonban egy hálózaton jelennek meg. Ez a hálózat azon honlapokat, mobilalkalmazásokat foglalja magába, akik engedélyezték a Google-nek, hogy a felületükön más hirdetők hirdetéseit megjelenítse. Ezért ők természetesen pénzt kapnak, míg Neked, mint hirdetőnek fizetni kell.
Ezt persze jól meg kell gondolni, hogy érdemes-e Neked a Display hálózaton hirdetned.
Nem biztos ugyanis, hogy hasznos, ha például egy játék alkalmazás közben véletlen rossz helyre kattintanak, és Neked minden ilyen után fizetned kell.
Ezeket érdemes lehet azonnal kizárni.
De ez nem jelenti azonban azt, hogy ne használd a display hálózatot!
Mire jó akkor a display hirdetés?
A legeredményesebb akkor, ha remarketingre használod. Ekkor ugyanis csak azoknak jelenik meg a képes hirdetésed, akik már jártak valamelyik oldaladon, vagy egy általad megadott oldaladon.
Ha olyan terméket, szolgáltatást árulsz, ami hosszabb utánajárást, utána olvasást igényel, tehát hosszú a döntési folyamat, akkor nagy esélyed van arra, hogy amikor újra meglátja a hirdetésedet, akkor még nem döntött. És lehet, hogy pont ez az utolsó érintés, találkozás kellett neki, hogy pont Téged válasszon.
De ha olyat árulsz, aminek a vásárlási döntési folyamata viszonylag rövid, ott nem szokott sikeres lenni.
Akkor is hasznos lehet számodra egy display hirdetés, ha még nem ismerik azt, amit árulsz. Ebben az esetben nincs keresés rá, tehát a keresőhirdetés nem jöhet szóba. Így marad a hálózat.
Nézzük, hogyan és hol jelenhetnek meg ezek a hirdetések!
Display hirdetés fajtái megjelenési formája szerint:
- szöveges hirdetés
- képes hirdetés
- videós hirdetés
Display hirdetések elhelyezkedésük helye szerint:
- gmail
- más honlapok
- YouTube
- mobil alkalmazások
Célzásuk szerinti csoportosítás:
Többféle célzási lehetőség adott arra, hogy mi alapján jelenjenek meg a hirdetések, ha nincs rájuk keresés.
Ilyen például:
- versenytársak url-je alapján
- demográfia (nem, életkor, földrajzi hely, szülői státusz)
- érdeklődés alapján (hobbi, vásárlási célú)
Összefoglalva:
Amint látod, többféle lehetőséged is van a Googla Ads ezen hirdetéseinek megjelenítésére.
Azonban ehhez is, mint minden hirdetéshez stratégia szükséges. Át kell gondolni, hogy mi a célod vele, kit szeretnél elérni, és vajon mit tudsz a lehetséges vevőidről.
Ha kellően sok információ áll a rendelezésedre, akkor már jó eséllyel indulsz ezen a versenyen is.
Jól be tudod állítani, hogy milyen típusú (szöveges, képes, vagy netalán videós) hirdetésed jelenjen meg milyen érdeklődési típusú embereknek. Sőt még azt is be tudod állítani, hogy milyen YouTube csatornákon, milyen témájú honlapokon, vagy konkrét YouTube videókon, weblapokon jelenj meg.
Pro tipp a végére:
Érdemes mind a szöveges, mind a képes, videós hirdetésnél követekezetesen használni a márkanevedet, valamint figyelni arra, hogy konzekvens legyen mind a képi, mind a szöveges megjelenés. Így az érdeklődő jobban fel fog ismerni, amikor ismét „találkozik Veled”. És lehet, hogy pont ezért fogja újra felkeresni a weboldaladat és vásárolni.
Hisz ne feledd: ahhoz, hogy valakiből vásárló legyen, előtte min. 6-7 alkalommal kell, hogy találkozzon Veled valamilyen formában. Ez pedig lássuk be, nem egyszerű feladat a mostani nagy reklámzajban. Egyre nehezebb…
Változás 2022. augusztusától:
Augusztustól kezdődően megszűnnek az intelligens display kampányok, nem lehet újat létrehozni, a meglévők meg normál display kampánnyá változnak át. Bővebben: https://support.google.com/google-ads/answer/12035738
Ha mindenképp intelligens kampányt szeretnél, akkor ajánlom figyelmedbe a Performance Max kampánytípust!