HOGYAN HIRDESSEK A NETEN?

Erre az egyszerű kérdésre sok választ lehet adni.

Először is érdemes kétfelé szedni a hirdetéseket.

  1. Ingyenesen: jófogás, vatera (bár itt valamennyi jutalékot le kell adni az eladás után, a termék árára vetítve), facebook-on az ismerősök között, vagy adás-vételi csoportokban, esetleg újdonságként: a Marketplace-n
  1. Fizetős verzió: Google felületén (Adwords), vagy a Facebook-on ismeretlen embereknek

Ebben a cikkben a fizetős változatról lesz szó, azon belül is a Google-t vesszük górcső alá.

Saját példával jövök ismét. Google minősített partnerként, folyamatosan járok a Google-höz továbbképzésekre, illetve szoktak keresni a dublini központból is, hogy átbeszéljük az újításokat.

Google Adwords

Elmentem egy hazai Adwords hirdetéssel foglalkozó cég oktatására is, megnézve, miről szól ott a tananyag. Ezek az információk mind nagyon hasznosak voltak, de amiről most írni akarok, az a tapasztalat volt, amit ezen az oktatáson részt vevő emberek mondtak. Sokan arra panaszkodtak, hogy kevés ügynökség dolgozik úgy, ahogy azt ők elvárnák. És tévedés ne essék, nem az ő elvárásaik voltak nagyok.

Mit is szerettek volna ezek az ügyfelek az ügynökségtől?

  • olyan hirdetések létrehozását, melyek hozzák a vevőket, mégpedig olyan áron, hogy megérje nekik továbbra is hirdetni
  • a hirdetés csak egy meghatározott ideig menjen (kampányszerűen, ameddig az akció tart), és ne tovább!
  • folyamatos visszajelzést kapni a hirdetések teljesítményéről
  • egyszóval ne csak havonta a leszerződött összegről kiállítsa a számlát, és ne dolgozzon meg érte!

Mi az, amire sokan panaszkodtak ezeken az oktatásokon?

Miért érezték szükségét annak, hogy legalább alapszinten megtanulják a Google hirdetőfelületének (Adwords) használatát, vagy legalábbis megtudják, mire lehetne használni?

  • a kampány lejárata után is futott a hirdetés
  • nem kaptak folyamatos visszajelzést a hirdetések teljesítményéről
  • nem egyeztettek velük a hirdetések szövegéről, és a mivel nem ismerték a cég termékét/szolgáltatását, valamint a vevőkörét sem, elég sokszor nem volt megfelelő a szöveg
  • minden hónapban számlázták a szerződésben szereplő havi összeget, akkor is, ha nem dolgoztak a cég hirdetéseivel

Az oktatásokon, illetve ha valaki rászánja az idejét és inkább szívesebben olvas szakkönyvet, abból még olyan további információkhoz is juthat, melyek alapján nő az elvárása egy hirdetést kezelő felé, és olyan kérései lehetnek, mint pl.

  • a megfelelő hirdetésszövegek megfelelő oldalra vigye az érdeklődőt
  • bizonyos hirdetéseket csak azoknak mutassa meg, akik pl. már jártak a cég weboldalán
  • folyamatosan optimalizálja a hirdetéseket, kulcsszavakat
  • Adwords újításokat alkalmazza
  • mindig csak a ténylegesen elvégzett munkáért számoljon fel díjat

Miket figyeltem meg már működő Google Adwords fiókok átnézésekor?

Több ügyfelemnél is azt vettem észre, hogy

  • a hirdetésre kattintó érdeklődők általában a cég főoldalára jutottak, és nem az őket érdeklő aloldalra

Pl. ha én a egy adott Samsung telefon iránt érdeklődők, akkor nem a samsung főoldalát akarom megnézni, hanem az adott telefonról szóló aloldalt

  • voltak olyan keresőszavak, amikre feljött a hirdetésük, holott nem sok köze volt hozzá a cég kínálatának (pl. garázsépítő cég hirdetése feljött a játékgarázs keresésekor is)
  • nem alkalmazták az Adwords újdonságait, ami azért rossz, mivel bizonyos plusz funkciók beépítése esetén a Google előrébb jeleníti meg a hirdetést, valamint azok nem alkalmazása esetén büntethet is (magasabb díjon tudsz hirdetni, hátrébb jelenik meg a hirdetés)
  • nem volt kihasználva a hirdetéshez rendelkezésre álló összes karakter, még a régi formátum szerint futottak a hirdetések, így kevesebb reklámfelületen tudott az ügyfél hirdetni

Ehhez tudni kell, hogy 2017 előtt kevesebb szöveget lehetett megjeleníteni, így nem lehetett annyi mindent elmondani a hirdetésben, amit szerettünk volna. Ezzel a kiterjesztett hirdetéssel több lehetőséget kaptunk arra, hogy meggyőzzük az érdeklődőt, aki ránk keresett a Google-ban, hogy kattintson is.

  • nem volt megfelelő számú hirdetésváltozat az adott termékekre/szolgáltatásra

Google ajánlás, hogy minimum 3 hirdetésszöveg legyen minden hirdetéscsoportban, hogy a keresőknek mindig másikat tudjon megjeleníteni. Így egy idő után kiderül, melyik változat hoz több látogatót a honlapra és melyikből lesz több vevő. Folyamatosan érdemes ezt tesztelni, hogy minél alacsonyabb áron minél több vevőt hozzanak a hirdetések cégünknek.

Ezekről még nagyon sokat lehetne írni, de a főbb gondok a fentiek voltak.

Érdemes elgondolkodni Neked is, hogy megfelelően van-e kezelve az Adwords fiókod.

Vagy ha még nincs, akkor kivel szeretnél együtt dolgozni rajta. Azért írtam együtt dolgozást, mivel ez egy közös munka mindenképp, ahol folyamatosan egyeztetni kell a hirdetésszövegről, a megjelenés időintervallumáról (mettől meddig menjen a hirdetés), valamint a hirdetési keretről (mennyi pénzt szánsz rá) és még persze sok egyéb másról is (pl. kulcsszavak, kinek jelenjen meg a hirdetés). Ezek részei a Te marketing stratégiádnak, mivel Te vagy az, aki a legjobban ismeri a termékedet / szolgáltatásodat. De erről egy másik bejegyzésben írok, ahogy a Facebook hirdetésekről is.

Hirdetési tanácsokért, hirdetési fiók létrehozásáért, meglévő fiók átnézésért és hirdetésért keress bennünket!

VARGA ÉVA

Varga Éva online megvalósító

06305686208

vargaeva@valodiertek.hu