Ebben a cikkben azt fogom Neked bemutatni, hogy mi is az az online marketing, milyen elemei vannak, és megtudod, hogy vajon Neked szükséged van-e rá. Választ kapsz arra a kérdésre is, hogy vajon megéri-e vele foglalkoznod, illetve arra is, hogy melyik eszközt válaszd.
Mi az az online marketing?
A marketingnek az a fajtája, amikor az interneten keresztül reklámozzuk a termékünket, szolgáltatásunkat, vagy akár a márkánkat. Ezt sokféleképpen szokták nevezni. Hívhatják még digitális marketingnek, webmarketingnek, vagy interenet marketingnek is. De nem más, mint az online térben való értékesítés online csatornákon keresztül.
Miért fontos, hogy használd az online marketinget?
Minden cégnek van kialakult vevőköre, vagy legalábbis elképzelése, hogy kik lehetnek a vevői, és őket hol tudja elérni. A földrajzi távolság ma már nem akadályoz bennünket, hiszen az internet segítségével bárhol el tudjuk érni őket. Ehhez csak a megfelelő eszközöket, csatornákat kell bevetni.
Mik a legfontosabb elemei?
Először vegyük sorba azokat az eszközöket, elemeket, amelyeket a legtöbbször használunk.
Honlapkészítés
Legfontosabb, hogy legyen egy saját felületed, amit Te uralsz, Te birtokolsz. Ez pedig nem más, mint egy saját weboldal. Itt Te szabályozod azt, hogy mi jelenjen meg a felületén és mikor. A látogatókat is Te fogod ide hozni. Azt, hogy hogyan és mivel, az már egy másik kérdés, de nem elhanyagolható az sem.
Keresőoptimalizálás, vagyis SEO
Ez az egyik eszköz arra, hogy a honlapodra látogatót vigyél, mégpedig INGYEN. Ekkor hirdetned sem szükséges. „Mindössze” annyi a dolgod, hogy jól összerakott legyen a weblapod, keresőbarát, és a látogatók megtalálják rajta, amiért mennek.
Tartalommarketing
Ez a SEO egyik támogató eleme. A tartalmaiddal tudsz további látogatókat szerezni. Ez a tartalom lehet a weboldaladon, vagy akármelyik social média oldalon. Fontos, hogy meg legyen tervezve, mikor hova és mi célból gyártasz tartalmakat.
Online hirdetések
Amikor már nem elég csak az ingyenes látogató, vagy még nem jön annyi, amennyit szeretnénk, akkor érdemes fizetett hirdetésekkel feldobni a forgalmat. Itt is figyelni kell arra, hogy kinek hirdetünk, és milyen felületen. Egy termék értékesítéséhez általában a Google Ads PPC hirdetései a legjobbak, hiszen itt már a potenciális vásárló keresi az adott terméket. Mivel PPC hirdetés, így ténylegesen csak a hirdetésre kattintás után kell fizetned. Ha jó a hirdetés, és a termék, akkor nem lőhetsz nagyon mellé.
Közösségi médiamarketing
A közösségi vagy más néven social média alatt a mostanában még mindig nagy tömeget vonzó Facebook mellett már az Instagram is nagy érdeklődésre tart számot. Ezeken a felületeken akkor érdemes ott lenned, ha a célközönségedet ott fogod elérni, ott tudod megszólítani. Ha nem, akkor kidobott idő, energia, pénz. Az pedig elvesztegetett lehetőség, ha például egy webshop nincs jelen a Pinteresten, vagy egy multiknak értékesítő cég hanyagolja a LinkedIn felületét. De csak azért, mert most épp melyik felület a divatos, azért nem kell Neked is ott lenned. Csakis üzleti szempontokat mérlegelve dönts!
Emailmarketing
Még mindig ez hozza a legtöbb bevételt, a legtöbb vevőt. Sokan azt mondják, hogy az e-mail lista egy aranybánya. Ez így is van. Hiszen aki rajta van a listádon, ő már korábban megadta Neked az e-mail címét, érdeklődött a terméked vagy szolgáltatásod iránt. Így ha bármilyen új akciód, kampányod van, akkor nagy az esélye, hogy az is érdekelni fogja. Ő már ismer, bízik benned. Ez vethető be a legjobban.
Hogyan használd az online marketinget és melyik elemét válaszd?
Ahogy fentebb olvastad, elég sokféle lehetőség van arra, hogy interneten eladj. És ezek még csak a legfontosabbak voltak. Legtöbbször a bőség zavarában a vállalkozók, cégek nem tudnak dönteni, és kapkodnak egyiktől a másikig. Nem ez a jó megoldás.
A másik véglet: kiválaszt egyet, esetleg kettőt, és csak azt használja, attól várja a csodát. Ez sem jó ötlet.
Ahogy mindenben, itt is az arany középút lesz a nyerő. Gondold végig, tervezd meg, hogy mit szeretnél elérni, kik a vevőid, hol vannak, hol éred el őket, mi érdekli őket, és ezek mentén alakítsd ki a stratégiádat, amit követni fogsz. Ne hagyd, hogy valami új hóbort, új eszköz eltérítsen az utadtól. Ha pedig vannak már jól bevált módszereid, azokat nem szabad felrúgni.
Van eredménye az online marketingnek?
Igen. Mindenképp. Nálunk 3 fő terület van, melyet be szoktunk vetni az ügyfélnél.
Egyik ilyen a seo, a keresőoptimalizálás, melynek során rendbetesszük az weboldalát, ami az egész online világnak az alapját képezi. Utána erre jönnek a Google Ads hirdetések, folyamatos tartalmak, melyekkel érdeklődőket gyűjtünk, ami elengedhetetlen az e-mail marketinghez.
Ezzel le is fedjük az online marketingnek a legnagyobb részét. Persze még mindig ott vannak a social media felületek, amiket nem szabad kihagynia senkinek sem. Még Neked sem! 😉
Nézzünk rá példát:
Mind a két képen jól látszik a fejlődés. Az eredmény önmagáért beszél.
Összefoglalva:
Ha csak pár dolgot jegyzel meg ebből a cikkből, az mindenképpen az legyen, hogy ha még nincs online jelenléted, akkor kezdj hozzá. Már így is nagy lemaradásban vagy a versenytársaidhoz képest.
Ha pedig már jelen vagy az online térben is, akkor gondold végig, hogy vajon használod-e a számodra fontos eszközöket. Eléred vele a célközönségedet? Van elég érdeklődőd, vásárlód?
Ne aggódj, nem kell egyedül csinálnod, hiszen erre van az online marketinges, aki már megtanulta, és kitapasztalta, sőt el is végzi helyetted a munkát.
Olvasd el azt is, hogy mit csinál az online marketinges!
Itt tudsz elérni, ha szeretnéd átbeszélni: