A duguláselhárítás online versenyként
Közszájon forog, hogy a duguláselhárítás, mint kulcsszó, hihetetlenül kelendő és drága termék az online hirdetések piacán! V.ö. a Google Ads hirdetésekkel, ahol egy kattintás ára ezer forint fölé is repülhet.
Ebből kikövetkeztethető, a duguláselhárítással foglalkozó honlapok között iszonyatosan erős versenynek kell zajlania.
Ez a verseny persze kiemelten a nagyvárosokra, főként Budapestre és az agglomerációra jellemző, hiszen itt várható és itt is van a legtöbb dugulás.
Márpedig az eldugult WC, a gyökérrel benőtt csatorna, a működésében gátolt kád-leeresztő, az étterem konyhájának makacskodó és bűzt köpő zsírnyelője a tulajdonos számára bosszúság és kiadás is egyben.
Ellenben a duguláselhárító vállalkozás számára ugyanezek a szomorú események munkát és bevételt, vagyis profitot jelentenek.
Piszokból tiszta haszon
Márpedig ahol haszon, profit remélhető, ott vállalkozói is lesz és konkurenciaharc is keletkezik.
S minél nagyobb mértékű a várható bevétel, ott a verseny is erős, sőt megkeményedik és olykor el is durvul. És a verseny fő terepe az internet lesz.
Sajnálatos módon gyakori példát találhatunk a honlap szövegek engedély nélküli elbírtoklására, egyes szakírók nagyjából 25 százalékra becsülik a másolt, szakmaibb megfogalmazásban a duplikált szövegek arányát.
A duguláselhárítással foglalkozó honlapok magával a tettel, a dugulás megszűntetésének módjaival, árával, a munkát végző vállalkozás felkészültségével és felszereltségével foglalkoznak.
Ám most bemutatok egy ettől eltérő webegységet, amely a duguláselhárítás terén zajló online verseny legsikeresebb résztvevőinek webegységeit elemzi az online marketing, a keresőmarketing, ezen belül a keresőoptimalizálás szemszögéből.
A Bognár Stúdió keresőoptimalizálás blogja elemezte a duguláselhárítók honlapjait: hogyan szolgálják tulajdonosaik érdekeit a konkurenciaharc során.
A keresőtábla első találataiban került megfigyelésre a title és a description meta tag tartalma, üzenete.
Mit mondanak magukról a duguláselhárítók
Az elemzés kimutatja, hogy maga a duguláselhárítás szó a versenyzők honlapjának már a domain kiválasztásánál jelentkezik.
Azt is elénk tárják a Bognár Stúdió sorai, hogy a webegységek – blogok, honlapok – title és description meta tag-jei sűritve tartalmaznak minőséget ígérő tulajdonság-halmazokat. Minden szónak marketing tartalma, jelentése van.
Példát is kapunk szép számmal, az egyik honlap leírása (description) alapján ezt az elemző megjegyzést tehetjük:
Duguláselhárítás bontás nélkül – Csatorna és cső kamerázás
Ez gyakorlatilag 4 információs egységből álló sor:
1.) duguláselhárítás – ez a kulcsszó elmondja, mi a vállalkozás profilja
2.) bontás nélkül – ez klasszikus marketing megoldás: előnyt ígér, nem csinálnak romhalmazt a lakásból
3.) csatorna kamerázás – korszerű eszközökkel rendelkeznek
4.) cső kamerázás – nem csak a széles csatornába, hanem a csövekbe is belelátnak
De az árra, a teljesítés gyorsaságára is sor kerül a különböző honlaptípusok ígéreteinek a sorában.
Az elemzés tanulsága, az olvasó haszna
Ez a fajta, szokatlan elemzési megközelítés számos tapasztalattal ajándékozza meg az érdeklődőt a verseny online marketingre gyakorolt hatásáról. A részletes elemzésből itt most kiemelem a legfontosabb észrevételeket, az esszenciát.
Láthatjuk, hogy a SEO cím és leírás (title és description) a leglényegesebb tartalmakat tükrözi, meghatározója azoknak a minőségeknek, amelyeket a honlap gazdája a leglényegesebbnek tart a keresőtáblán zajló verseny során.
Minderről többet tudhatunk meg az elemzés színterén, itt: Duguláselhárítás: piaci verseny a köbön
És egy jellemzően jó, átfogó, a duguláselhárítás megelőzésére, házi megoldásaira is figyelmet fordító honlap: Duguláselhárítás