SEO PPC social media

seo ppc social media
Tartalomjegyzék

Ha online vállalkozás indításán töröd a fejed, egészen biztos, hogy találkozni fogsz olyan kifejezésekkel, mint a seo, a ppc és a social media. Bizonyos részeit már biztosan ismered, hallottál róluk ezt-azt. Ha most kezdesz el foglalkozni az online pénzkereséssel, jó, ha már az elején tisztába vagy vele, hogy mit is jelentenek ezek a kifejezések. A jelentésük ismerete is fontos, de abszolút másodlagos. Sokkal fontosabb azt megtudnod, hogy neked melyiket kell alkalmazni, online sikereid elérése érdekében.

SEO PPC social media mégis mik ezek?

A SEO PPC social media három különálló kifejezés, melyet az online térben használhatunk a sikerek elérésére. Ezért a három kifejezést mindenképpen külön szükséges ismertetni, hogy megértsd mik ezek, és hogyan használhatod őket.

SEO

A SEO a Search Engine Optimization kifejezés rövidített alakja, amely magyarul keresőoptimalizálást jelent. A keresőoptimalizálás lényege, hogy a Google találati listáján minél előkelőbb helyezést foglaljon el a weboldalad az organikus találatok között. Organikus találatnak a Google találati listán azokat a tartalmakat értjük, amelyek nem fizetett hirdetés útján kerülnek oda, hanem “természetes” módon.

organikus találat a seo bemutatása

A SEO ingyenesen szállítja a látogatókat a weboldaladra, de ehhez megfelelő módon kell elkészíteni a weboldaladat. Meg kell tervezni a teljes struktúráját, az oldaladra mutató hivatkozásokat kell elhelyezni más weboldalakra (ez a linképítés), és ami talán a legfontosabb a SEO-ban, olyan tartalmakat kell készíteni az oldaladra, amelyre a felhasználók keresnek. Azokat a kifejezéseket, amelyekre a felhasználók keresnek, kulcsszavaknak hívjuk. Különféle eszközökkel meg lehet keresni, hogy melyek ezek a kifejezések, és ezek alapján kell megírni az oldaladra a tartalmakat. A SEO egy hosszútávú folyamat, de ha beindul, ingyenesen szállítja a látogatókat és a vevőket a weboldaladra.

PPC

A PPC a Pay Per Click kifejezés rövidítése, amely a kattintásonkénti fizetést jelenti. A hirdetések azon fajtái tartoznak ide, amelyekért csak akkor kell fizetned, ha rákattint valaki. Egyszerűen elmagyarázva, ha beírsz egy keresést a Google keresőjébe, szinte biztosan látsz majd hirdetést is a találati listán. Ha erre rákattintasz, a hirdető fizetni fog azért, hogy te megnézd az ő weboldalát, minden egyes kattintás pénzébe fog kerülni.

ppc hirdetés bemutatása

Ha nem kattintasz rá, azért, hogy megjelenítette neked a hirdetést, nem kell fizetnie. Nem csak a Google Ads-ben találkozhatsz PPC hirdetéssel, de a Facebookon és más közösségi médiákban, illetve más reklám szolgáltatóknál is van lehetőség PPC hirdetések feladására. A legnagyobb előnye, hogy a hirdetés feladását követően azonnal szállíthatja neked a látogatókat és a vásárlókat a weboldaladra. Hátránya, hogy csak addig lesz látogatód az oldalon, amíg fizetsz érte.

Social media

A Social media nem más, mint a közösségi média kifejezés, amelybe beleszámít az összes közösségi portál. A legismertebb kétségkívül a Facebook (kövess ott is! 😉)és az Instagram, de a TikTok is erősen kezd felzárkózni. A Pinterestet sem szabad kihagyni a számításból, és ha szakmai szolgáltatást nyújtasz, LinkedIn is igazán nagy hasznodra lehet. A Social media felületein is lehetőséged van hirdetni a szolgáltatásod, termékeid. Követőket is tudsz gyűjteni, akiket újra és újra el tudsz érni majd, hogy ismét igénybe vegyék szolgáltatásaidat, vagy megvegyék termékeidet. Utóbbit, ha jól csinálod, akár teljesen ingyen is megteheted majd egy kellően nagy követőtábor felépítése után.

pinterest seo

SEO PPC social media – Melyiket használd?

A SEO PPC Social media hármasból a legjobb, ha mindet használod. A SEO ingyenes aranybánya, ha jól csinálod és komoly hitelességet tud felépíteni, ha megfelelő tartalmakat készítesz az oldaladra (azonban, ha kiszervezed, akkor persze pénzbe kerül). A PPC hirdetésekkel egy ma indult weboldalról is azonnal tudsz pénzt keresni, így fontos ezt is alkalmazni.

A Social media az emberek mindennapjainak része, így nem hagyhatod ki. Azt, hogy melyik platformját válaszd a közösségi médiának, az dönti el, hogy mely platformon van jelen a te célközönséged. A Facebookot tekinthetjük alapnak, hiszen azon szinte mindenki megtalálható. Ha a fiatal generáció a célközönséged, a TikTok és az Instagram is fontos lesz, ha pedig elsősorban nőket célzol, a Pinterest is sokat segíthet a céljaidban.

 

A SEO PPC social media hármas hatalmas lehetőséget rejt magában, ha megfelelően tudod alkalmazni őket. Ne hagyd ki az általuk kínált lehetőségeket, használd őket és érd el online céljaid!

Ne maradj le a többi cikkről sem! Kérj róla e-mail-es értesítést!

.

Varga Éva

online marketinges, keresőmarketing szakértő

Elérhetőségek:

vargaeva@valodiertek.hu

tel:+36(30)5686208

Ügyfeleim véleménye:

Töltsd le a gépedre INGYENESEN a legjobb asztali SEO szoftvert! 👇

.
.

Legutóbbi cikkek online marketing, Google Ads hirdetéskezelés, keresőoptimalizálás, seo témában:

80+ támogatott prémium WordPress bővítmény egy csomagban! Katt a képre!

Elmélyülnél a webshop készítés rejtelmeiben? Jelentkezz erre az ingyenes online tréningre!

Szeretnéd fellendíteni az online üzleted?

Keress az elérhetőségek egyikén!

növekedés