Kulcsszó: Hogyan találnak meg a vevők a neten?

Mik a kulcsszavak? Hol lehet kulcsszavakat keresni?

Nézzük meg először azt, hogy mik is azok a kulcsszavak!

Kulcsszavak: azok a szavak, kifejezések, amelyek meghatározzák az üzletedet. Ezek írják le a legpontosabban azt, mivel is foglalkozol, és szerencsés esetben ez alapján találnak meg a neten, vagyis a honlapodat az érdeklődők.

Érdemes tehát végiggondolnod, mik ezek a szavak, kifejezések- úgynevezett kulcsszavak, amik alapján a lehetséges vevőid kereshetnek a Google-ban. Itt minél több szót ajánlott összeírni, akár összetett kifejezéseket is. Mindent, ami csak az eszünkbe jut. A legalapvetőbb szavakra valószínűleg már a konkurencia is hirdet, így ott nehezen rúgunk labdába, vagy csak drágán.

Ezután érdemes megnézni ezeket a kulcsszavakat  a Google Trends-ben is, vagy a Google Adwords-ben.

Mi a különbség a kettő között? Melyik mit tud?

A Google Trends megmutatja, hogy az adott kulcsszóra az elmúlt években (2004-től napjainkig) milyen keresés volt. Magyar viszonylatban csak a legkeresettebb kifejezésekre működik. Lehet szűrni az országonként, időtávlatra, képkeresőre, Youtube keresőre is. Megyénként is meg lehet nézni, hol mennyien érdeklődtek a kulcsszó iránt, valamint kapcsolódó témaköröket és lekérdezéseket is mutat.

google trends

Az Adwords ezzel szemben csak az elmúlt 1 év tendenciáit mutatja, így ott a szezonalitás figyelhető meg jobban.  A Google Adwords felületen van egy olyan hasznos kis eszköz, hogy kulcsszótervező, és ott lehet ezt megnézni. Ötleteket is kapunk arra vonatkozóan, hogy milyen egyéb kulcsszavakra érdemes még hirdetni, illetve azok várható kattintási költségére.

adwords kulcsszótervező

Annak ellenére, hogy a Google Trends több év viszonylatában mutatja a kereséseket, mégis én azt ajánlom, hogy a Google Adwords-ben nézzük meg a hirdetés során használandó kulcsszavakat, mivel az megmutatja azt is, hogy milyen versenyre számítsunk, és körülbelül mennyibe fog kerülni egy kattintás.

adwords kulcsszótervező

Érdemes azonban arra is figyelni, hogy újonnan megnyitott Adwords fiókban, amelyikben még nem, vagy csak minimális költés volt, nem fog jó eredményt hozni.

Működő és folyamatos költéssel rendelkező Adwords fiók tud használható, jó megközelítésű értékeket mutatni.

Ezek után ajánlott megtalálni/kitalálni azokat a speciális kulcsszavakat, amik másoknak (konkurenciának) nem, vagy csak kevésnek jutott eszébe, viszont keresés (az ügyfél részéről) van rá. Ez az a része a dolognak, ahol kitartónak és kreatívnak is kell lenni.

Kulcszótervezésre fel!

VARGA ÉVA

Varga Éva online megvalósító

06305686208

vargaeva@valodiertek.hu

2019-04-09T12:45:52+00:00 Categories: Google Adwords|Tags: , , |