Az utóbbi években a linképítés egyszerre változott és fejlődött, ma már kiforrottabbnak nevezhetjük. Lehet, hogy még emlékszünk azokra a bizonyos link farmokra, és az weboldalunkon elrejtett linkek tömegére. Mára sokkal nagyobb szerepe van a jó minőségű tartalomnak, és a Google egyáltalán nem szereti a SPAM jellegű link támadásokat, ráadásul már a keresőmotorokat sem tudjuk csak úgy becsapni. Bár máshogy állunk neki a valós linkek megszerzésének, ez a fajta marketing módszer még mindig meghozza az organikus elérések csúcsát, és a forgalmat is tudjuk vele növelni.
Miért nehéz a linképítés?
Egy évtizeddel ezelőtt a linképítés sokkal egyszerűbb volt. Pár dollárért fel lehetett bérelni egy céget, vagy akár magunk is létrehozhattunk tucatnyi webhelyet, hogy később összekapcsoljuk őket. 100 dollár, vagy pár órás munka szinte azonnal magasabb rangsorba juttatta a honlapunkat a keresőben. A linképítés így túl könnyű volt, amit egyre több ember kezdett művelni, és bizony sokan a mai napig folytatják.
Viszont, ha mi nem akarjuk összeakasztani a bajszunkat a Google keresőmotorjaival, akkor a nehezebb és biztosabb utat választjuk, ami mindig meghozza a várva várt eredményeket. Megfelelő eszközök és ismeret birtokában sokkal könnyebb lesz felépíteni a vállalkozásunkat úgy, hogy tényleg eljusson az emberekhez. A stratégiák ma már tanulhatóak, ráadásul rengeteg lehetőségünk van. Nincsen olyan módszer, ami mindenkinek működni fog, ráadásul nem nevezhető egyszerűnek sem, de érdemes kipróbálni a legszimpatikusabb megoldásokat.
Ezt jó tudni a linkekről
A Google hajdanánt a Page Rank algoritmusával lett ismert, de igen kevesen tudják a mai napig is, hogy ez, hogyan is működik és mi számít a kereső szemében értékes linknek.
50 linktípus ami a linképítésünk során használhatunk
Ebben a bejegyzésben mutatok 50 linképítési lehetőséget, amivel igazi eléréseid lesznek. Mivel ez egy hosszú lista, nem fogok részletesen kitérni, viszont további kutatást végezhetsz azoknál, amiket személyesen is alkalmazni szeretnél.
Az alábbi stratégiák a rangsorolásban és a forgalom növelésében fognak segíteni. Általánosságban elmondható, hogy a közösségi médiában megjelenő, a fórumokon található és néhány PR cikk nem befolyásolja közvetlenül az organikus rangsort, azonban nagyobb elérést generál, ezért szerepel az alábbi listán is.
-
.edu linkek
A .edu hivatkozások lényegében nem nevezhetőek erősnek, azonban a .edu honlapok általában magas domain jogosultsággal rendelkeznek, ezért ezek a linkek értékesebbek lesznek. A .edu megszerzéséhez a diákokat kell megkörnyékezni, ahol a vendégbejegyzéseket ők is megoszthatják a társaikkal és a tanáraikkal. Az egyetemi hallgatók körében a kezdeményezést a tanárokkal is megvitathatjuk. Főleg külföldön tudjuk használni.
-
.gov linkek
A .gov linkek a fenti lehetőséghez hasonlóan magas szintű domainek irányítását teszik lehetővé, azonban a diákok helyett a szolgálaton kívüli, vagy a nyugállományozott katonákat kell becéloznunk. A veteránoknak szóló kedvezmények, ösztöndíjak vagy képzések is növelhetik az elérést, főleg, ha értesítjük a helyi hatóságokat. Szintén külföldön tudunk élni vele.
-
.org linkek
A .org linkek már hazánkban is gyakran megszerezhetőek, ugyanazokat az előnyöket hordozzák, mint a .edu és .gov. A nagyobb elérés érdekében próbáljunk támogatni jótékonysági kezdeményezéseket, majd kínáljuk fel a szolgáltatásainkat és termékeinket.
-
Szerkesztői linkek
Szerkesztői linket akkor tudunk szerezni, ha jó minőségű és vonzó tartalmat készítünk el. Általánosan elmondható, hogy jó tartalmú és marketing technikával rendelkező webhely eredménye. A szerkesztői linket nem fizetik meg közvetlenül, hanem egy erős linkprofil részét képezik.
-
Hagyományos média linkek
Jó tipp a hagyományos médiától és a sajtótól szerezni linket. Ezek lehetnek újságok, magazinok, rádió vagy a tévé is. A legjobb mód az, ha egy újságíró által közzétett idézetet helyezünk el, esetleg egy tanulmányt hozunk létre, ahol ránk is tudnak hivatkozni.
-
Belső linkek
A belső linkeket a legkönnyebb létrehozni, ezek régebbi bejegyzéseinkre mutathatnak. Ha WordPresst használunk, akkor van saját bővítménye, amivel további belső linkelési lehetőségeket is kapunk.
-
Piaci rések linkjei
A kiegészítő vállalkozások linkjei azért lesznek a segítségünkre, mivel az adott cég szolgáltatásai és termékei hasonló célközönséggel rendelkeznek, azonban nem versenyeznek velünk közvetlenül, nem lehet őket konkurenciának nevezni. Ezeket a linkeket úgy tudjuk megszerezni, ha vendég bejegyzéseket ajánlunk fel, vagy véleményt írunk a cég termékeiről és szolgáltatásairól, de akár egy marketing kampányt is összekapcsolhatunk.
-
Linkek a versenytársaktól
Ha sikerül elérni, hogy a konkurencia ránk mutasson, akkor valamit nagyon jól csinálunk. Hozzunk létre olyan bejegyzést, tanulmányt, bármit, amihez mélyreható kutatás kell, és olyan értékes információ, amit a másik cég nem tud könnyedén megszerezni, így kénytelen ránk mutató linket elhelyezni.
-
Fórum linkek
A fórumokon használt linkek a hasznunkra lehetnek, ha nem SPAM-ként használjuk őket. Keressünk olyan közösségeket, akik a mi águnkban mozognak, és kezdjünk el kapcsolatot építeni. Ha megválaszoljuk az ott feltett kérdéseket, akkor már építhetünk bele hasznos linkeket is. Azonban, ezt csak akkor tegyük, ha tényleg van értelme az adott linknek.
-
Közösségi média profil linkek
A közösségi média erejét sokan nem használják ki teljesen, pedig egyszerű összekapcsolni az oldalakat a honlapunkkal. Ellenőrizzük le, hogy mindegyik felületen fent vagyunk-e.
Ezeket keressük:
- Facebook,
- Instagram,
- Twitter,
- Linkedln,
- Snapchat,
- Goodreads,
- Reddit,
- Tumblr,
- Pinterest,
- És bármi más, ami eszedbe jut.
-
Közösségi média linkek
Használjuk a közösségi média linkeket az új tartalom közzétételéhez, viszont olyan eszköz közbenjárásával, ami többszöri ütemezést is elősegít, hogy a forgalom még inkább növekedjen. Ilyen lehet a Buffer, a Hootsuit.
-
Reddit linkek
A Reddit linkek eltérnek a többi közösségi média linkjétől, mivel körültekintő megközelítést igényelnek. Az itteni felhasználók nem szeretik, ha túlságosan megkörnyékezik őket, de ha sikerül egy linket szerezni, akkor az gondosan kezelhető.
-
Linkedln linkek
A Linkedln felületen létre tudunk hozni vállalati oldalt, amit egyetlen kattintással hozzáadhatunk a weboldalunkhoz. Ez egyszerű lépés, mégis sokan figyelmen kívül hagyják.
-
Saját címjegyzék linkek
A saját vállalatunkhoz kapcsolódó ipari címjegyzékhez fontos, hogy mindig legális címtárakat tüntessünk fel. Ha egy olyan ipari rést képviselünk, amihez nincsen sok, akkor sajátot is készíthetünk.
-
Helyi online könyvári linkek
Mindig gondoljunk a helyi könyvtárakra is, amik az online márkák esetében igazán jól kihasználhatóak.
-
Sablonkönyvtári linkek
Kiaknázatlan lehetőség a sablonkönyvtári linkek kiépítése. Ha rendelkezünk fejlesztői készségekkel, vagy a csapatunk egyik tagja ért hozzá, akkor könnyedén létrehozhatunk például egy WordPress témát, esetleg egy bővítményt, amit az általunk képviselt iparág tagjai értékesnek találhatnak.
-
E-könyv linkek
Nem titok, hogy az e-könyvek egyre népszerűbbek. Ha mi is írunk egyet, akkor bátran tehetünk bele saját linkeket. Igaz, hogy a könyvírás időigényes, de később ingyen adhatjuk például a feliratkozóknak is. Ha nem tudunk miről írni, akkor a blog bejegyzéseinket is könyvvé alakíthatjuk.
-
Helyi híroldal linkek
A helyi híroldalakat a hagyományos médiahivatkozásokhoz lehetne hasonlítani, így a megszerzésük is azonos, ám mindig maradjunk a saját területünkön.
-
Vendég blogolási linkek
A vendégblogolás évek óta működik, most sem kell róla megfeledkezni. Keressünk jó olvasottsággal rendelkező blogot, esetleg egy kiegészítő üzlet honlapját, és készítsünk hasznos, minőségi bejegyzést.
-
Manuális linképítés
A manuális linképítés a számok játéka, mivel minél több van, annál jobb. Megkereshetünk webmesterek is, azonban győződjünk meg arról, hogy mindig értéket kínálunk.
-
Cégem link
A Google-nek van egy olyan elérhetősége, ahol a saját cégünk adatait tudjuk feltüntetni, ez a Google My Business, magyarul a Google Cégem. Ne felejtsük el igényelni ezt, és gyorsan adjuk hozzá a webhelyünk linkjét. Sokszor az emberek előbb látják ezt, és így könnyebben fognak átkattintani hozzánk.
-
Kérjünk linket, ha rólunk beszélnek
Lehet, hogy már beszélnek a mi márkánkról, azonban eddig észre sem vettünk. Szerencsére beállíthatjuk a Google-t, hogy figyelmeztessen, ha valaki megemlít minket, mivel ezeket a linkeket mi is felhasználhatjuk.
-
Horgonycímkék
A horgonycímkék között azokat is érdemes felhasználni, amivel láthatjuk a webhely valós idejű adatait, a látogatókat, hogy melyik kampánnyal találtak ránk. Ez általában fizetős opció, azonban a próbaverziót bármikor kipróbálhatjuk, és így látjuk, hogy érdemes-e befektetni.
-
Hogyan linkek
A hogyan szó igazi mágnes lehet az olvasók számára. Ha van olya téma, amivel rengeteg időt töltöttünk, és még többet kellett kutatnunk, akkor biztosak lehetünk benne, hogy mások is így jártak. Tegyük közzé ezeket a cikkeket, mivel nagy olvasottságot szoktak elérni.
-
Útmutató cikkek
A hogyan mellett a listákat is szokták szeretni a netezők. Milyen cikket olvasol most? Igen, 50 stratégiát a marketingről. Miért ne csinálnál 50 weboldalt, ahol ingyenes képeket letölteni? Vagy 20 tippet a gyors takarításhoz? Bármit, ami a te témádhoz illik, és értéket ad az olvasónak.
-
Grafikák
Az infographic linkek statisztikai adatokat fognak mutatni a mi, vagy valaki más weboldalán található információról. A legkönnyebben a Canvával tudjuk létrehozni, mivel van külön grafikai szerkesztőjük, de más alkalmazást is használhatunk.
-
Saját kutatás link
Ha már egy adott témáról készítettünk grafikát, akkor miért ne csinálnák valamit a saját tapasztalataink vagy kutatásaink alapján? Az egyedi kutatómunka értékessé válik a neten, és sokan felhasználhatják a linkeket. Mindig közöljük, hogy mások is felhasználhatják.
-
Gyakori kérdések link
A gyakori kérdések linkek is jó eléréseket hozhatnak, főleg, ha hasznos válaszokat adunk az adott témában. Ezek a linkek értékesebbek, mivel nem csak a pozíciót akarjuk erősíteni, hanem tényleges értéket adnak.
-
Linkek az e-mailben
Ha van levelező listánk, akkor mindenképpen érdemes használni. Ezáltal a legfontosabb linkek biztosan eljutnak legalább a listában szereplő emberekhez.
-
Grafikus linkek
Grafikus linkek alatt azt értjük, hogy a logónk alatt a mi weboldalunkra vezető link legyen. Így, ha valaki rákattint, akkor biztosan átlép hozzánk.
-
Linkek videókból
A Youtube erejét sokan nem használják ki, pedig remek lehetőség a beágyazott linkek elhelyezéséhez, és a keresőmotorok is szeretik. Jó tipp, ha például egy Facebookos élő bejegyzéssel kezdjük, majd a videót feltöltjük Youtube-ra is. Nem kell túlkomplikálni, egy erős lámpa és egy okostelefon bőven elég.
-
SlideShare
A SlideShare oldalakra könnyedén feltölthetünk diákat, ha például beszédet tartottunk, vagy bemutatót szerveztünk. Mindig adjunk hozzájuk linket.
-
Vélemény linkek
Nincs is jobb annál, mint ha az influenszerek is rólunk beszélnek. Kérjünk fel bloggereket, vagy más közösségi médiában mozgó személyeket, hogy mondjanak véleményt a szolgáltatásunkról, vagy a termékünkről. Vannak, akik egy ingyen termékkel beérik, de olyat is találunk, akinek fizetnünk kell.
-
Wikipédia
A Wikipédiát mindenki ismeri, és szinte mindenki használja is. Keressük meg, hogy mit ír azokban a témákban, amikben otthon mozgunk, és egészítsük ki bátran. Ha saját kutatásunk van, akkor a linket is közzé fogják tenni.
-
Feliratkozó linkek
Mindig kérjük, hogy kövessenek minket. Tegyünk ki linkeket, ahol fel tudnak iratkozni, de ne feledkezzünk meg a leiratkozókról sem.
-
Leiratkozó linkek
A Google nem szereti, ha az internetező bosszankodik. Inkább adjuk meg nekik a leiratkozó linkeket, és így elkerüljük az esetleges büntetéseket.
-
Barátok segítsége
Mindenkinek vannak barátai, kérjük meg őket, hogy iratkozzanak fel, kövessenek mindenek. Azonban legyünk tapintatosak, csak azok a kapcsolatok jönnek jól, amik valamilyen formában kapcsolódnak a mi munkásságunkhoz. Tehát, ha mi sütőcég vagyunk, akkor ne akarjunk a betonvállalat oldalán szerepelni.
-
Interjúkészítés
Jó ötlet szakemberek megkeresni, és megkérni őket, hogy válaszoljanak pár kérdésre. Ezeknek az eredményeit bátran közzétehetjük. Mindig küldjünk linket az interjúalanynak, hiszen ő is biztosan meg fogja osztani a saját oldalain.
-
Interjúadás
Ez fordított helyzetben is igaz. Interjúadás után figyeljük a közösségi médiai bejegyzéseket is.
-
Podcast linkek
A podcastok egyre felkapottabbak, az emberek szívesen hallgatják őket az autóban, vagy szabadidejükben. Tudunk szerepelni vendégként, vagy akár sajátot is készíthetünk. Viszont mindig olyan podcastot adjunk ki, ami valamilyen szempontból kapcsolódik hozzánk.
-
Közreműködés a tömeggel
Ha a gondolatainkkal és nézeteinkkel hozzájárulunk egy nagyobb csoport mozgalmához, vagy illeszkedünk egy idézethez, akkor adjuk hozzá a nevünket. Ez csak pár percet vesz igénybe, viszont cserébe mindig kapunk egy linket. Az értékes gondolatokkal több megosztásra is számíthatunk.
-
Mozgassuk a tömeget
A mozgalmat indíthatjuk mi is. Írjunk egy olyan bejegyzést, amellyel több embernek a nevében is beszélünk, és mindig jelöljük meg az összes közreműködőt, akik bármilyen formában is kapcsolódnak hozzá. Ezután küldjük el nekik a linket.
-
Használjuk ki a híreket
A híreket azért jó meglovagolni, mert az emberek folyamatosan keresik. Állítsunk be egy Google értesítést, hogy az elsők között olvassuk el az aktualitást, majd gyorsan tegyük közzé. A felkapott témák hullámként csapnak le, de az elején kell meglovagolni.
-
Blogger eszközök
Készíthetünk egy segédeszközt a honlapoknak és blogoknak, amivel a saját linkjeinket is népszerűsíthetjük.
-
Sablon
Ha az eszközök létrehozása nehéznek tűnik, akkor csinálhatunk egy sablont. Kapcsolódjon a mi területünkhöz, és akár fel is ajánlhatjuk az azonos körben mozgóknak. Ilyen lehet egy e-mail sablon, grafikonok, vagy egy szerkeszthető naptár. Ezeket tárolhatjuk a felhőben, és kedvünk szerint megoszthatjuk a többiekkel.
-
Webes előadások linkjei
Az internetes szemináriumok sok embert megmozgathatnak. Lehetünk szponzorok és együttműködhetünk valakivel, de akár sajátot is készíthetünk. A diákat mindig töltsük fel a megfelelő weboldalra.
-
Eredeti kutatások
Eredeti kutatásokat szinte mindenki szokott keresni. A legegyszerűbb, ha csak az eredmény grafikáját tesszük közzé, majd ehhez osztjuk meg az elérhető linkeket.
-
Szószedetek
A szószedet még ma is működik, sokan nem kérnek a hosszú kertelésből, és azonnali választ követelnek. Ilyenkor jól jön, ha az idegen fogalmakat, vagy más listát összegyűjtünk, és elérhetővé teszünk. Ha jól sikerül, akkor újságírók és bloggerek is használni fogják a linket.
-
Esettanulmányok
Esettanulmányokat is bátran közzétehetünk. Akár választhatjuk az együttműködést más cégekkel, vagy megbízhatunk valakit az elkészítésével.
-
A vetélytársak linkje
Vannak olyan eszközök, mint az Ahrefs, aminek a használatával megtudjuk, hogy a versenytársaink kiket céloznak meg. Ezután nem kell mást tennünk, mint lecsapni a konkurencia vásárolóira vendégbloggal, vagy interjúkkal.
Végső gondolatok
Összességében a linképítés ma is működik, viszont ésszel kell csinálni. Gondolkodjunk el azon, hogy kivel tudnánk együttműködni, milyen cégek illenek bele a profilunkba, és kezdjünk kapcsolatot kiépíteni. A minőségi cikkek írásával lassan, de biztosan látható eredményeket fogunk elérni – ezt tanácsolja Evenich András is a kulcsszo.hu linképítéssel foglalkozó szakértője.