Update a Google Analytics-ről
2023. júl. 1. után már csak a GA4 fog adatokat gyűjteni! Erről készítettem egy külön cikket, melyet érdemes mindenképp elolvasni: GA4 tudnivalók
Már biztos létrehoztad az új GA4 tulajdonodat, vagy a Google megcsinálta helyetted. Azonban ne dőlj rögtön hátra, mert érdemes ellenőrízni, hogy minden beállítás jó-e.
Ha ezt szakértőre bízod, akkor Neked való a GA4 audit.
Ha pedig szeretnéd megtanulni a GA4-et, vagy kiszervezni, hogy beállítsam Neked, akkor írj e-mailt, vagy telefonálj!
…………………………………………………………………………….
Ezek a lenti infók az elődjéről, a GA3-ról szólnak, amit Universal Analytics-ként ismerhettél (UA).
Videó a Google Analytics-ről
Mi a google analytics? Miért van rá szükség?
Sok weboldal tulajdonos nem ismeri a Google Analytics-et, pedig nagyon hasznos szoftver. A Google ingyenes eszköze, mely a weboldalad látogatóiról készít részletes kimutatást. Ebben a cikkben a legfontosabb alap mutatókat fogom bemutatni, hogy el tudj indulni, és képben legyél, mi történik a honlapodon. Ennél persze sokkal több adatot is ki tudsz nyerni a rendszerből, de az már nem ennek a cikknek a témája.
Mit mutat meg?
A Google Analytics megmutatja;
- hányan jártak a weboldalon,
- mit csináltak ott,
- mennyi ideig voltak az oldalon,
- mely oldalakat nézték meg,
- honnan érkeztek ezek a látogatók,
Információt kapunk arra vonatkozóan is, hogy mennyi idősek, helyileg honnan nézik az oldalt.
Hogyan használhatod a Google Analytics-et?
A Google Analytics használata roppant egyszerű. Nem kell mást tenned, csak kérni kell a bekötését a honlapodra, és már nézheted is a riportokat. A belépéshez Google azonosító szükséges. Ez megegyezik a gmail-es azonosítóddal. Ha már be vagy lépve a számítógépedbe (laptopodba) a Google-fiókoddal, akkor egyszerűen csak be kell írni az Analytics nevét, és már látod is az információkat.
Mikor látsz adatot a Google Analytics-ben?
A szoftver csak azután szállítja Neked az adatokat, ha be van rakva a követőkód a weboldaladra. Ezt a honlapkészítőtől kell kérned. Sajnos többször láttam azt, hogy megkeresett egy ügyfél keresőoptimalizálással, vagy hirdetéskezeléssel, de még Analyitcs sem volt bekötve a honlapjára. Nem tudta, mennyien látogatják naponta / havonta a weboldalát. Ilyenkor olyan, mint egy vakrepülés. Vezeti a céget, mint egy autót, csak nem látja az utat, és azt sem, mennyivel megy. A legjobban így tudnám ezt a szituációt leírni. Te látod a saját pályádat?
Mik a legfontosabb alapadatok, amiket mindenképp nézz meg?
Ügyfélszerzés
Kezdésnek az ügyfélszerzést ajánlom. Ezt a Google Analytics bal oldali menüsorában találod. Ott a minden forgalom/csatornákra kattintva meglátod, honnan érkeztek a látogatók. A példában a legtöbb látogató hirdetés útján jött, méghozzá az Ads display hirdetéséből. 2. leggyakrabban érkező tömeg is hirdetésből jött, az Ads kereső hirdetéséből. (Hirdetésekről bővebben az Ads hirdetés cikkben!)
- helyen az organikus elérés, azaz a Google keresőben a nem hirdetésre kattintók állnak. Ők azok, akiket hirdetés nélkül ért el a cég.
- direct: azok a látogatók, akik közvetlenül a cég weboldalát írták be.
- social – a közösségi médiákból érkező emberek. Ezt tovább bontva (rákattintva a social szóra) meglátjuk, mennyien jöttek a Facebook-ról, Pinterest-ről, Instagram-ról, YouTube-ról, attól függően, hogy milyen közösségi médiában vagy jelen.
- referral: a hivatkozók, melyek különböző forrásokból származhatnak. Ilyen például a Google Csoportok webhelyen közzétett bejegyzések vagy a kapcsolódó Google-webhelyekhez tartozó statikus oldalak.
Közönség
Másik fontos megtekintendő a közönség. Az áttekintés megmutatja mennyi új látogató van, mennyi a visszatérő, hány aloldalt néztek meg a weblapon, mennyi időt töltöttek az oldaladon (munkamenet átlagos hossza).
A visszafordulási arány azt jelzi, hogy csak 1 oldalt nézett meg a látogató, és aztán bezárta a weboldalt. Ez nem feltétlen jelent negatív jelzést. A valóságban az is lehet, hogy azon az oldalon megtalálta azt, amit keresett, és azért zárta be. Pl. egy telefonszámot, amit fel is hívott, és akár még vásárolt is, vagy bejelentkezett, ha szolgáltatásról van szó. Szóval nem lehet feketén-fehéren nézni a dolgokat. Ismerni kell minden részletet.
A közönségen belül számos egyéb hasznos információt is meg tudunk nézni. Ilyenek pl:
Demográfiai adatok
Ebben találod ugyanis azt, hogy milyen korosztály és milyen nemű nézi a honlapodat.
Érdeklődési körök
Ezen belül azt látod, mik azok a témák, amik még érdeklik a célközönségedet.
Földrajzi adatok
Világszinten megmutatja, honnan érkeznek a látogatók a honlapodra. Magyarországra kattintva látod azt, melyik megye a legaktívabb.
Mobil
Itt azt látod, hogy mennyien nézik az oldaladat mobilról, számítógépről (laptopról), vagy tabletről. Ez azért nagyon hasznos információ, hogy tudd, milyen felületre optimalizáld a weblapodat. Általánosságban elmondható, hogy a legtöbben ma már mobiltelefonról neteznek. A Google is az a mobilra optimalizált oldalakat preferálja. A Tied milyen? Jól néz ki mobilon is?
Olvasd el a Google Analytics-hez való felhasználó hozzáadás cikkemet is, valamint a Google Analytics beállításokat, melyből megtudod, melyik az a 12 legfontosabb funkció, amit használj.
Változás az Analytics-nél