Ha az internet világában szeretnénk boldogulni, tisztában kell lennünk néhány alapvető fogalommal. Az egyik ilyen fogalom, az organikus elérés. Egy nagyon fontos mutató szám, amely munkánk eredményét, az általunk készített tartalmak minőségét tükrözi vissza. Minél magasabb az organikus elérésünk, annál jobban végezzük munkánkat, annál jobban kedvel minket a célközönségünk.
Az organikus elérés jelentése
Az organikus elérés jelentése a felhasználók elérését jelenti fizetett hirdetések nélkül, azaz ingyen. Organikus elérésről beszélhetünk a közösségi médiában, és a keresőoptimalizálásban egyaránt. A két típus technikailag eltérő, azonban a lényege ugyanaz. Ingyen célközönség, aki látja azt a tartalmat, amit neki szántunk.
Facebook mérőszámok
A facebook esetében az organikus elérés azt jelenti, hogy hány embert ért el a bejegyzésünk. A facebook oldalunk adminisztrátori felületén láthatjuk a közzétett tartalmaink mérőszámait. Kétféle adatot találunk itt. Az egyik az elérés és a másik kattintások/műveletek.
Ha az oldalunkon megosztunk valamit, azt egy bizonyos számú ember egészen biztosan látni fogja. Ez a szám az elérés. Amekkora számot látunk, annyi ember idővonalán jelent meg a bejegyzésünk.
Jó néhány körülménytől függ, hogy milyen magas az organikus elérése az adott tartalomnak. A facebook organikus elérését befolyásolják a reakciók, kattintások, hozzászólások, és maga az oldal nagysága is, ahol a tartalmat megosztjuk.
A másik fontos mutató számunk a kattintások/műveletek. Ez a mutatószám azt mutatja meg, hogy hány reakció, hozzászólás, megosztás vagy kattintás érkezett az általunk megosztott tartalomra.
Facebook organikus elérés csökkenése
A facebook jelentősen átalakította az algoritmusát, amely alapján eldönti, hogy mely tartalmat mutat meg a felhasználóknak. Ez a facebook megosztások organikus elérését észrevehetően csökkentette. Az algoritmus frissítés célja az volt, hogy azok a megosztások jelenjenek meg a felhasználók előtt, amelyek reakciókat váltanak ki az emberekből. Azaz érdekesek a felhasználók számára.
Ha a facebookon megosztunk valamit, mindenképpen célszerű hozzá olyan szöveget is írni, amely valamilyen cselekvésre készteti a felhasználókat. Például: oszd meg, kedveld, kommentben jelöld meg egy barátod, stb. Ezzel a módszerrel emelhetjük az organikus elérés nagyságát, azaz a facebookon az ingyenesen elért felhasználók számát.
Organikus elérés a keresőoptimalizálásban
A keresőoptimalizálásban az organikus elérés alatt a Google-ből érkező oldal látogatókat értjük. Hasonlóan a fentiekhez, az ingyenes forgalmat jelenti. Természetesen ez a forgalom sincsen ingyen. Ha magunk végezzük is a keresőoptimalizálását oldalunknak, a megfelelő kialakítás, és tartalmak készítéséért időnkkel mindenképpen fizetni fogunk. Ha a keresőoptimalizálást szakemberre bízzuk, akkor az ő munkájának díja lesz az ára az oldalunk organikus elérésének. A közösségi médiával szemben hatalmas előnye a keresőoptimalizálásnak, hogy egyszer kell elkészíteni egy tartalmat. Ha mindent megfelelően alakítottunk a weboldalunkon, tartalmainkat megfelelően készítjük, folyamatosan fogja szállítani weboldalunkra a látogatókat.
Az organikus elérés két fajtája között a közösségi médiának az előnye az, hogy egy friss tartalomra is tud nagyon sok felhasználót hozni. A Google találatokhoz időre van szükség. Amint a kereső óriás megbízik bennünk, és a felhasználók számára megmutatja a tartalmunkat, az organikus elérésünk folyamatosan növekedni fog.
Egyik sem jobb, mint a másik, hiszen technikailag egészen mások. Napjainkban mindkettőre szüksége van egy vállalkozásnak, amely szeretné az organikus elérésből származó ingyenes látogatók számát maximalizálni. Ha további organikus elérések is érdekelnek, akkor olvasd el a seo jelentése cikkemet is! Mélyedj el a keresőoptimalizálásban!