2021. február 04-én jelentette be a Google Ads a kulcsszavakra vonatkozó újítását. Ez a változás a kifejezésegyezésű és az általánosegyezés-módosítóval (ÁEM) használt kulcsszavak egyeztetési viselkedését érinti.
A változás 2021. február 18-tól lép életbe. De nem kell sietni, időbe telik, mire átfut a rendszeren. Legkésőbb júliustól azonban már nem fogsz tudni létrehozni új általános egyezésmódosító kulcsszavakat.
Ebben a cikkben ezt az új változást fogom bemutatni, hogy tudd, mire számíts, mit figyelj.
Nézzzük először is, hogy mi változik?
A változás életbe lépése után (febr. 18-tól) a kifejezésegyezésű (jelölése: ” „), valamint az általánosegyezés-módosítóval használt (jelölése: +) kulcsszavakat ugyanazoknak a kereséseknek fogják megfeleltetni. Így a Google elmondása alapján a hirdetéseket azonos, de inkább nagyobb pontossággal fogják egyeztetni a kulcsszavak jelentésével. Ezért a kifejezésegyezésű kulcsszavak esetén megnövekedhet a forgalom, míg az általánosegyezés-módosítóval használt kulcsszavaknál csökkenhet.
Ha most nem jelent semmit számodra, hogy melyik típusú kulcsszót mikor is érdemes használni, akkor javaslom, hogy olvasd el a Google hirdetés kezdőknek cikkemet, ahol részletesen leírtam ezeket is.
Ezen újítás keretében a megújult kifejezésegyezés júliusra teljesen felváltja az általánosegyezés-módosítókat. Ez nem jelenti azonban azt, hogy az általánosegyezés-módosítókat használó kulcsszavaid megszűnnek. Azok továbbra is működni fognak, ám az újonnan megadásra kerülő kulcsszavakat már nem adhatod meg általánosegyezés-módosítóval. Február 18-tól már ezeket a kifejezésegyezésű kulcsszóként tudod megadni.
Mit jelent ez számodra?
Míg korábban például használtad azt, hogy +női +cipő, ami megjelent női sport cipő esetén is, és használtad a „női cipő” verziót is, ami pedig a magassarkú női cipő keresésre jelent meg. Most ezeket fogod tudni ennyire szétszedni.
Eddig ez a négy kulcsszótípus volt:
- általános egyezés
- általános egyezésmódosító
- kifejezésegyezés
- pontos egyezés
Február 18-tól már csak 3 típus marad:
- általános egyezés
- frissített (updated) kifejezésegyezés
- pontos egyezés
A Google súgójában megjelent egy ábra, mely szemlélti a változást:
Ebből is láthatod, hogy frissített kifejezésegyezés (updated phrase match – jobb oldali kör) jóval bővebb értelmezést fog kapni. Meg fog jelenni olyan kifejezésekre is, melyekre korábban a kifejezésegyezés (phrase match) nem jelent meg. De nem fogja teljesen lefedni az általános egyezésmódosító alapján megjelent kereséseket. Annál kevesebb megjelenés lesz.
Mire érdemes figyelned?
Mindenképp érdemes átnézned azokat a kulcsszavakat, amelyeket eddig csak kifejezésegyezéssel használtál. Ezeknél ugyanis jóval több keresésre meg fogja mutatni a Google, és nem biztos, hogy mindegyik releváns lesz számodra. Sokkal szorosabb kontrollt igényel, és gyakoribb használatát a kizáró kulcsszavaknak.
Ha ezekre nem helyezel kellő figyelmet, akkor nagyon megszaladhat a költésed, és olyanokra is megjelenhet a hirdetésed, amire egyáltalán nem szeretnéd.
Az is veszélyt rejt magában, ha ezentúl csak pontos egyezésű kulcsszavakat használsz, mivel az meg túl szűk, és elesel sok potenciális vevő látogatásától.
Az általános egyezés azonban eddig sem volt túl szerencsés, mivel ott meg túl tág a megjelenés, és feleslegesen szórod a pénzedet.
Javaslatom:
Nézd át, milyen típusú kulcsszavakat használsz. A jövőben pedig érdemes a frissített kifejezésegyezésű és a pontos egyezésű kulcsszavakat használni. Különös figyelmet fordítva a frissített kifejezésegyezésűekre, mert itt folyamatosan nézni kell, mire jelent meg a hirdetés. Ami pedig nem releváns, azt kizáró kulcsszóként felvenni.
Bővebben a Google hivatalos értesítőjét itt tudod elolvasni: https://support.google.com/google-ads/answer/10346549. Ez a cikk jelenleg még csak angolul érhető el.