Ma már szinte mindenki online szeretne érvényesülni, de elkövetik azt a hibát, hogy nem számolnak a kulcsszókutatás feladatával. Pedig ezzel kellene kezdeni a munkát. Ugyanis itt derül ki az is, hogy mennyire életképes az ötleted; vajon keresnek-e rá az emberek, illetve mennyi embert érdekel a téma.
Ha például webshopot szeretnél, és kevés embert érdekel a termék, akkor nem biztos, hogy megéri erre sok százezret, milliót áldozni. De ha szolgáltatásod van, akkor lehet, hogy kevesen keresik azt, de sok pénzt kiadnak érte. Akkor már megérte. De ezek üzleti döntések. Ezt tudja megalapozni, előkészíteni egy alapos kulcsszókutatás.
A kulcsszókutatás során lényegében azokat a releváns kulcsszavakat kell megtalálnod, amelyek a honlapod témájához kapcsolódnak. )Korábbi cikkemben már volt erről szó: Kulcsszó: Hogyan találnak meg a vevők a neten?)
A legfontosabb kérdés azonban, hogy vajon hogyan kezdj hozzá? A legegyszerűbb, ingyenesen is elérhető szoftvereket mutatom meg Neked.
Legkézenfekvőbb seo kulcsszókutatás a Google segítségével
Itt két eszköz is a segítségedre lehet.
1) Google autocomplete
Ezt akkor látod, amikor elkezdesz begépelni egy szót a Google keresőbe, és magától felajánlja, hogy mit lehet még keresni abban a témában, illetve mások még mit kerestek. Ami így feljön, vagyis megjelenik, abban biztos lehetsz, hogy már mást is érdekelt, nem csak Téged. De itt még nem fogod megtudni, hogy vajon hány érdeklődő van még rajtad kívül.
2) Google Ads kulcsszókutatás
Itt már pontosabb számot is kaphatsz. Ennek egy feltétele van, hogy legyen fizetett Google hirdetésed. Ha csak egy körülbelüli összeg elég a kutatásodhoz, akkor nem kell hozzá hirdetést futtatnod. Elég csak regisztrálni a fiókot, és már látni is fogsz egy hozzávetőleges értéket. Itt tudsz arra is szűrni, hogy milyen országban, esetleg tartományban, megyében; milyen eszközön (mobil, asztali gép) és milyen nyelven történik a keresés az adott kulcsszóra. Így igazán komplex képet tudsz kapni, ha ezeket beállítod. (erről akár rövid videó)
Ezen a képen nincs a Google Ads fiókban költés:
Itt már hirdetés is megy (persze nem erre a kulcsszóra):
Ha pedig arra vagy kíváncsi, hogy egy adott domain (például a versenytársad) milyen kulcsszavakra ér el helyezéseket, azt is meg tudod nézni. Ekkor az url-jét kell beírnod, és arra elindítani a keresést. 😉
Amit kevesen használnak kulcsszókutatás során: keywordtool.io
Ez egy olyan szoftver, ami segít a témák és a kapcsolódó kulcsszavak megkeresésében. Itt nincs annyi szűrési lehetőség, mint a Google Ads-ben. Az ingyenes verzió nem mutatja meg a keresési darabszámokat, de enélkül is jól használható. Ezzel találhatsz olyan témákat, amikre esetleg nem gondoltál még, és sokat segíthet abban, miről írjál cikket, vagy milyen kategóriákat hozz létre még a webshopodban.
Ahogy látod, még külön arra is kapsz tippeket, hogy mire keresnek az egyes közösségi platformokon. Így arra is tudsz kapni ötletet, hogy milyen témában hozz létre YouTube videókat, vagy mit posztolj az Instára.
SEO kulcsszókutatás profi szinten
A végére hagytam 2 olyan kulcsszókutató eszközt, melyeket tényleg csak az igazán profik használnak. Elérhető mindkettőnek ingyenes változata is, azonban az a mindennapos használat során lekorlátozhat. Ha nem sűrűn használod őket, akkor nem feltétlen kell előfizetned rájuk, elég lehet számodra így is.
Ubersuggest
Ez egy nemzetközileg elismert seo-s, Neil Patel saját, továbbfejlesztett szoftvere. Számos funkciója van, de ebből most a kulcsszókutatás részét emelném ki, amiről ez a cikk is szól.
Itt egy rövid videóban (hang nélkül) megmutatom, hogyan tudsz gyorsan kulcsszavakat találni:
A keresésnél azonban nem csak kulcsszóra tudsz keresést indítani, hanem adott domain-re is, ugyanúgy, ahogy a Google Ads-nél is. Ha egy szót írsz be, akkor kilistázza a hozzá kapcsolódó egyéb hasonló kereséseket, szókapcsolatokat. Megmutatja, melyikre hány darab keresés van havonta és be tudod állítani, mely országra, milyen eszköz esetén mutasson adatokat.
Továbbá azt is látni fogod benne, hogy milyen nehézségű a kulcsszó, mennyi a cpc (azaz a hirdetésnél 1 kattintás költsége).
Sőt, még témaötleteket, cikkeket is megmutat, amiből tudsz inspirálódni.
Az ingyenes verzió korlátja: egy nap 3 lekérdezést tudsz indítani, azonban ha ez kevés lehetőség van 7 napos ingyenes kipróbálásra is.
Viszont az mindenképpen pozitívum, hogy a Google Ads-ből húzza be a keresési adatokat, de itt megmutatja a pontos számot. Ha tehát nem hirdetsz a Google-ben, és pontos adatot szeretnél kapni, akkor inkább ezt a szoftvert használd.
RankTracker
Ez is egy tipikus seo-sok által használt szoftver, melynek meglepő módon nem online a felülete, hanem a gépedre tudod letölteni. Az ingyenes változatát 7 napid tudod használni. Már ennyi idő is elég lehet arra, hogy kigyűjtsd azokat a kulcsszavakat, amikre építeni fogod a tartalmaidat. Ez már egy nagyon fejlett eszköz, hiszen rengeteg információt ki tudsz gyűjteni belőle.
Ahogy látod, itt is tudsz url alapon is keresni (például versenytársra is), és a bal oldalsó menüből számos kulcsszóváltozatot lelhetsz fel, ha elég kitartó vagy. 🙂
A RankTracker azonban nem csak kulcsszókutatásra jó, hanem nyomon tudod követni azt is, hogy egy adott kulcsszóra hányadik helyen vagy, és ez hogyan változik időről időre. Akár a térképes találatokat is meg tudod vele nézni, tehát jól használható helyi keresőoptimalizálásra is (ha helyi szolgáltató vagy).
Meg tudod nézni, hogy egy adott kulcsszóra kik a konkurenseid, de akár még azt is, hogy az adott konkurens milyen más kulcsszavakat használ még, és azokra hanyadik helyen áll. Ez akár egy konkurencia kutatásra is kiváló. Erről készült már egy oktatóanyagom is: SeoPowerSuite és Ubersuggest képzés.
Ezeken kívül még számos más kulcsszókutató eszköz is létezik (létezhet), lehetetlen az összeset bemutatni, és felesleges használni. Nézd át a fentieket, válaszd ki, azt az 1-2-3-at, ami szimpatikus számodra, és használd!
PRO TIPP a kulcsszókutatáshoz:
Mindig nézd meg, hogy az adott kulcsszót beírva a Google keresőjébe, milyen találatok jönnek fel. Nem mindegy, hogy az első 10 találatban cikk vagy termék esetleg szolgáltatás van. Neked is arra kell cikket írnod. Ha például azt látod, hogy egy összehasonlító cikk van az első helyeken, akkor Neked is cikket érdemes írnod, mivel a Google az adott keresésre azt tartja relevánsnak. Erre mindig figyelj, ne menj szembe vele! Nem éri meg. 😉
Ha céltudatosan, és kulcsszavakra építed fel a tartalmaidat, meglásd jönni fog az eredmény!
Ha pedig nincs időd ezzel foglalkozni, vagy csak nem akarsz jobban elmélyedni benne, akkor keress meg, segítek!