Tartalommal.
Sok, hasznos tartalommal, amiket az emberek szívesen megosztanak egymással és úgy terjed, mint a cicás képek/videók.
A hasznos tartalom által nemcsak értéket adsz nekik, hanem észreveszik, hogy a téma tudója vagy, és Téged kell keresni azzal kapcsolatban. Ezáltal bizalmat építesz ki a potenciális vevőid felé, és amikor eljön az ideje a vásárlásnak, eszükbe fogsz jutni. Ehhez azonban az kell, hogy folyamatosan kommunikálj velük, és ne felejtsenek el.
A kommunikáció többféleképpen is történhet, hála az online világnak. (Köszönjük Vint Cerf, Larry Page, Mark Zuckerberg, és társaik.)
Hogy hol vannak az ingyen ügyfelek? Első körben a közösségi médiában.
A legfontosabb platformok, ahol a tartalmadat megoszthatod a célközönségeddel:
- Facebook (valamint a tartalomtól függően más közösségi média felületek, pl. YouTube –videós tartalmakra, LinkedIn szakmai írásokra, Instagram, Pinterest– főleg képes tartalomra)
- hírlevél (honlapon feliratkozott, hűséges olvasók részére szöveges, képes, videós tartalom)
A két legfontosabb kulcsszót ismét kiemelném: hasznos tartalom és folyamatosan.
A hasznos tartalom olyan, amit az olvasók számára fontos, mert pl. megoldást ad a problémájukra.
A folyamatosság azonban minden üzletnél mást jelent. Van ahol naponta többször is kell információkat, érdekességeket megosztani, máshol azonban elegendő hetente 1 alkalommal, vagy megint máshol havonta 1szer megosztani a bejegyzésünket a közösségi médiában, illetve hírlevelet küldeni. A lényeg, hogy ha már megtaláltuk azokat az embereket, akiket érdekel a mondanivalónk, akkor folyamatosan fenntartsuk az érdeklődésüket. Ez olyan, mint egy jó sorozat, ahol mindig kíváncsian várják a nézők, mi fog történni a következő részben.
Most én is előjöhetnék itt a csajozós dumával (ha fiú lennék), amit szinte minden marketinges megemlít, hogy a kiszemelt csajt sem azonnal feleségül kérik, hanem előtte kitartóan udvarolnak neki. Pont ezt kell a vevőjelöltekkel is.
El kell őket kápráztatni, le kell nyűgözni azzal, amire megoldást nyújtunk nekik (ez lehet akár egy termék, vagy szolgáltatás is). Így előbb-utóbb –a kialakult kapcsolatnak köszönhetően –bízni fog bennünk annyira, hogy tőlünk vásároljon. Főleg úgy, hogy előtte már egy csomó hasznos információt megtudott tőlünk arról, ami érdekelte.
Ahogy Pongor-Juhász Attilától is tanultam: az értékesítést mindig előzze meg a szolgálat. Így tudunk legendás élményt nyújtani a vevőinknek.
Ehhez azonban az kell, hogy először ismerjen meg a vevő, találjon szimpatikusnak, és a sok hasznos tartalom által kialakuljon a szakértői státuszunk a szemében, hogy megbízzon annyira bennünk, hogy tőlünk vásároljon.
Tehát: értékteremtésre fel!
Varga Éva online marketing kivitelező, megvalósító