Miért fontos a SEO beállítás?

seo beállítás fontossága
Tartalomjegyzék

Miért fontos a SEO beállítás? Mire figyelj?

Mindenki arra törekszik, hogy minél előrébb jelenjen meg a Google találatok között. Ennek számos módja van, amiről már írtam egy másik cikkben.

Azonban az, hogy jó helyen jelensz meg a találati listán, még nem jelenti azt, hogy sokan rá is kattintanak a weboldadra.

Egyre nehezebb lesz ezt elérni, ahol a Google már eleve olyan találatokat igyekszik hozni, ahol már kattintás nélkül is látható a válasz.

Erre egy tipikus példa az időjárás:

google találat időjárásra

Ahogy látod, itt nem is kattintasz már sehova, mivel a választ egyből látod. Ez jelentősen növeli a felhasználói élményt, hisz nekem, mint felhasználónak azonnal rendelkezésemre áll a keresett információ.

Ha azonban weboldalam van, már korántsem tartom olyan rózsásnak a helyzetet. Ilyen találatok mellett ugyanis nehéz lesz olyat mutatni, amire kattintani is fognak a felhasználók.

De ne keseredj el, hiszen pont ezért egyre fontosabb, hogy milyen seo beállításokat használsz, és miket írsz bele.

 

Itt van 9+1 seo beállítás, melyet mindenképp érdemes használnod:

  1. Használj kérdést a meta cím-ben, ez 14,1%-kal több kattintást eredményezett. Pl: mit csinál egy online marketinges?
  2. A meta cím 15-40 karakter legyen, de inkább közelebb a 40-hez, mivel így több kulcsszót is bele tudsz tenni, és Neil Patel kutatása szerint ez 8,6%-kal több kattintást hozott.
  3. 45%-os növekedés volt, ha a pontos kulcsszó, kulcskifejezés szerepel az url-ben (pl: https://valodiertek.hu/seo-jelentese/)
  4. Erős szavak 13,9%-kal növelték az átkattintást. Ezek ilyenek, mint pl. hihetetlen, elképesztő, legjobb.
  5. Használj érzelmeket is a címekben! Ez 7,3%-os további növekedést hozott. Pl: Keményebben dolgozol, mint valaha, de mégis aggódsz a leépítés és az elbocsátások miatt?
  6. 5,8%-kal tudod növelni a kattintást, ha használsz meta leírást. Sajnos ezt még mindig elég kevesen használják! Vagy ha használják is, akkor is egy sablont, ami minden oldaluk esetén ugyanaz, és nem egyedi. Erre figyelj, hiszen már ezzel jobb eredményt tudsz elérni!
  7. Érdemes akár évszámokat is használni a címben, ha olyan a témád. (4,9%-os növekedést értek el ezzel.) Pl: Hogyan indíts online vállalkozást 2021-ben? Itt azonban érdemes arra is figyelned, hogy minden évben aktualizáld. Ellenkező esetben nem hogy növelni, de inkább csökkenteni fogja a kattintást, ha azt látják, hogy már régi a cikk, és nem aktuális.
  8. Hass az emberek kíváncsiságára! Pl: A zöld tea 7 előnye (# 6 sokkolni fog). 5,9%-kal több kattintáshoz járult hozzá.
  9. 10,4%-kal növelte a kattintásokat az olyan címek, amik oktatást ígértek. Ilyen pl.: Google Ads hirdetés tudnivalói kezdőknek, vagy keresőoptimalizálás lépésről lépésre

 

+1. TIPP: Nézd meg a fizetett hirdetéseket, hiszen nem véletlen vannak az első oldalon. Tanulj belőle, hogy vajon miért gondolta a Google, hogy odateszi az első 4 találatba? Így ötleteket tudsz szerezni, mit és hogyan használj a címben, meta description-ben.

 

Esettanulmány: ha már a kezdetektől jó a seo beállítás

Egy meglévő weboldalnak készítettem egy külső oldalt, ahol csak cikkeket tettem közé. Az egyik cél: az érdeklődők leggyakrabban felmerülő kérdéseiknek a megválaszolása volt, a másik persze a forgalomterelés a webshop-ba. Ehhez kigyűjtöttem a megfelelő kulcsszavakat, kifejezéseket.

Ezen kívül átnéztük az ügyfél e-mail-jeit, Facebook oldalát, hogy milyen kérdésekkel találták meg őket a legtöbbször. Így már elég sok téma összegyűlt, amire lehetett tartalmat készíteni.

A fenti 9+1 tipp-et vegyesen alkalmaztam a seo beállításoknál.

Az eredmény szerintem jól látható a Search Console diagramból:

seo beállítás search console adatok

Az egyik cél a gyors válaszadás volt a megfelelő kérdésre, hogy ne kelljen az ügyfélszolgálatnak folyamatosan újra és újra megírni ugyanazt. Ezzel ezt kipipáltuk, de a forgalmat is sikerült növelni. További eredmény: már olyan érdeklődők érkeztek oda a vásárlás pillanatához, akik már fel voltak készítve a termék tulajdonságaiból, és tudták, hogy mit akarnak, és mi arra a legjobb megoldás.

Ez a kép azt mutatja, hogy a webshop-ba mennyien mentek át a cikkeket tartalmazó oldalról:

seo beállítás alapján érkezők a webshop-ba

Mindezt pedig egy jól kidolgozott koncepcióval, kulcsszókutatással, seo szövegírással és megfelelő seo beállítás használatával értük el.

 

Összefoglalás:

Ha már a kezdetektől egy jól felépített stratégiával dolgozol, viszonylag hamar jön az eredmény. Azonban, ha már egy évek óta működő weboldalad van, akkor se keseredj el, hiszen weboldal ellenőrzés során fel lehet tárni a hibákat, és össze lehet rakni egy olyan koncepciót, amellyel a kitartó munka eredményt fog hozni.

 

Kérj SEO elemzést, melynek során átnézem az oldaladat, és megmutatom, milyen hibákat kell kijavítanod, hogy jobb helyezést érj el a keresőben!

 

Valódi Érték tulajdonosa
Online marketing kivitelező: Google Ads szakértő, Seo szakember, marketing automatizmus építő.

Ha tetszett a cikk, oszd meg, hogy minél több emberhez eljusson ez a cikk is! Köszönöm :)

Ne maradj le a többi cikkről sem! Kérj róla e-mail-es értesítést!

Varga Éva

online marketinges, keresőmarketing szakértő

Elérhetőségek:

vargaeva@valodiertek.hu

tel:+36(30)5686208

Ügyfeleim véleménye:

Töltsd le a gépedre INGYENESEN a legjobb asztali SEO szoftvert! 👇

seo powersuite software

80+ támogatott prémium WordPress bővítmény egy csomagban! Katt a képre!

Legutóbbi cikkek online marketing, Google Ads hirdetéskezelés, keresőoptimalizálás, seo témában:

Szeretnéd fellendíteni az online üzleted?

Keress az elérhetőségek egyikén!

növekedés