Mit tanultam Weiser Istvántól a termékteremtésről? – Beszámoló egy inspiráló marketing estről

Weiser István - marketing est
Tartalomjegyzék

Nemrég részt vettem egy különleges marketing esten, ahol Weiser István, a hazai marketing egyik ismert és elismert alakja tartott előadást a termékteremtésről. Az esemény rengeteg hasznos gondolatot és gyakorlati példát hozott, amiket szeretnék most veletek is megosztani.

Miért fontos a tudatos termékteremtés?

A termékteremtés nem csupán arról szól, hogy van egy jó ötletünk és piacra dobjuk. A sikeres termék mögött rengeteg tudatos döntés áll:

  • Kinek készül?
  • Milyen problémát old meg?
  • Mi különbözteti meg a többitől?

Weiser István hangsúlyozta, hogy egy terméknek szerepe van a vásárló életében – nem elég, ha jó, annak is egyértelműnek kell lennie, hogy miért érdemes választani. A cél, hogy a termék összekapcsolódjon az ügyfél vágyával vagy fájdalmával, és magától értetődővé váljon, hogy erre van szüksége.

weiser jegyzetlap
Jegyzetlap az előadásról

Ne az eladást erőltesd – fókuszálj az értékteremtésre

Az előadás egyik legfontosabb üzenete az volt, hogy ne a termék eladására koncentrálj elsőként, hanem arra, hogy milyen értéket hozol létre vele. Az igazán sikeres termékek nem csupán kielégítenek egy igényt, hanem hozzáadott értéket adnak az ügyfél életéhez.

Egy jól megtervezett termék:

  • Megerősíti az ügyfél identitását
  • Pozitív élményt ad már az első találkozáskor
  • Túlmutat a puszta funkción – történetet mesél el

A legjobb termékek mögött mindig erős koncepció áll

Weiser István szerint a termékteremtés akkor lesz igazán eredményes, ha van egy erős koncepció, egy világos vezérfonal, ami végigkíséri az egész folyamatot – az ötlettől a csomagolásig, az árazástól a marketingig. Ez a koncepció nemcsak az alkotót, hanem a vásárlót is segíti abban, hogy megértse, mitől különleges a termék.

Gyakorlati tanácsok – amiket hazavittem az estéről

Építs sztorit a terméked köré – A sztorik segítenek érzelmi kapcsolatot kialakítani.

Tesztelj kicsiben – Mielőtt nagyban piacra lépsz, próbáld ki kicsiben, hogyan reagál rá a célcsoportod.

Ne félj újragondolni – Ha valami nem működik, az nem kudarc, hanem visszajelzés.

Árazás = pozicionálás – Az ár nemcsak költség, hanem üzenet is a piac felé.

Termékteremtés mesterfokon – avagy mit tanulhatunk Weiser Istvántól?

A sikeres termék nem a gyártósoron születik meg, hanem az emberek fejében. Ez az egyik legfontosabb alapelv, amit a Weiser István-féle Termékteremtő Esten tanulhattunk meg, és ami gyökeresen megváltoztathatja azt, ahogy vállalkozóként a saját termékeinkre vagy szolgáltatásainkra tekintünk. Ahogy Weiser István is kiemelte: „Ami egyszer bement a fejekbe, azt onnan Isten sem veri ki.”

A termékteremtés új dimenziója – más koordináta-rendszer

A legnagyobb hiba, amit elkövethetünk, ha a termékünket egy már létező kategóriában próbáljuk elindítani, ahol már erősebb, ismertebb versenytársak vannak. Egy Trabant soha nem lesz versenyképes a Mercedesek piacán – de mi van, ha létrehozunk egy új kategóriát? Például: a műanyag karosszériás autók Mercedese lehet a Trabant. Így nem a hagyományos autókhoz hasonlítják, hanem egy új viszonyítási pontot teremtünk.

Hogyan pozícionáljunk újra egy „problémás” terméket? – A holland pázsit esete

Kiváló példa a holland pázsit sztorija: egy prémium minőségű műfüvet soha nem műfűként mutattak be, hiszen a „műfű” szóhoz rengeteg negatív címke társult. Ehelyett új néven, új kategóriában vitték piacra, és sikeres lett. Az emberek 98,9%-a címkék alapján dönt, nem pedig racionálisan mérlegel.

A profit háromszöge és a duplázás matekja

A sikeres vállalkozások mögött mindig ott van a profit háromszöge:

  • 1. Új vevők szerzése – Erről szól az „Árazás 48 törvénye” című könyv.
  • 2. Meglévő vevők visszahozása – Vásárlói élményteremtés, ajánlások generálása.
  • 3. Kosárérték növelése – Az új könyv (2025) fő fókusza, ami köré ez az előadás is épült.
saját jegyzetem Weiser előadásáról
saját jegyzetemből részlet Weiser István előadásáról

Egy egyszerű matek (szorzás) is bizonyítja: Ha van havi 100 vevő, akik 5000 Ft-ot költenek és 2 alkalommal térnek vissza, akkor az egy adott szintű bevételt (1.000.000 Ft) hoz. De ha ezt csak kicsit emeljük (25%-kal): havi 125 vevő, 6.250 Ft-os kosárérték és 2,5 vásárlás/fő – azzal már duplázni tudjuk a bevételt (1.953.125 Ft).

Az Idea ereje – 25/5/90 rendszer

Weiser István bemutatta Dan Sullivan tervrendszerét (könyvének címe: A 25 éves terv):

  • 25 év távlatban gondolkodni
  • Ebből bontsd le: 5 éves célok
  • És ami igazán működik: 90 napos akciótervek

Házi feladatként: írj egy oldalt arról, hogy 2050-ben hol tartasz, mit csinálsz, hogyan élsz? Ez segít tisztázni a céljaidat.

Kontroll és a bűvésznyúl-törvény

Az értékesítés nem a vevő kontrollja alatt van, hanem az eladóé alatt. Te vagy a bűvész, a vevőd a nyúl – és a nyúl fél. Fél attól, hogy rossz döntést hoz.
Ha tudod, hogy a terméked valóban jó, akkor kötelességed segíteni a vevődnek, hogy biztonságban érezze magát a „cilinderben”.

Beáramlás és kiáramlás törvénye – válságban különösen fontos

A marketing nem más, mint a vevő önző szempontjai szerinti kommunikáció. Ahogy Wermer András is mondta: a kommunikáció fontosabb, mint a valóság. Nem az a cég nyer, aki a legjobb, hanem az, amelyik a legjobban kommunikálja az értékeit.

Ne legyél szégyenlős: ha hiszel a termékedben, merj beszélni róla!

Itt is egy nagyon jó mondást hozott példának, miszerint „a rossz értékesítőnek soványak a gyerekei„. Ezzel azt hiszem, mindent el is mondott.

Árazás – Tyson törvénye

Mindig lesz olcsóbb versenytárs. A cél nem az, hogy árban verj mindenkit, hanem hogy olyan plusz értéket adj, amit a vevőd megfizet.
Például: egy étteremben a somlói galuska ajándékba többet ér a vevő fejében, mint az étterem önköltsége. Ez a profitteremtés és -rombolás törvényeinek egyik alapelve. Ne kedvezményt adj (nyirbálja a profitod), hanem plusz értéket!

A Szolgálat törvénye – annyit keresel, amennyit a szolgálatod ér

A jó vállalkozás nem terméket ad el, hanem eljutási pontot biztosít. A vevő A-ból B-be akar eljutni. Te vagy az, aki eljuttatja. Adj mindig többet, mint amennyit kérnek!

Bátorság nélkül nincs pénz

A pénz nem szereti a gyávákat. A legnagyobb hibák nem abból származnak, amit csináltál, hanem abból, amit nem mertél megtenni.

Mi az a 10 fókuszterület, amit idén rendbe kell tenned?

  1. Árazási stratégia: ajánlatadás, prezentáció – vajon megéri a terméked az árát? tudod úgy prezentálni?
  2. Brand, márkaépítés
  3. Üzleti storytelling – történet, ami elad. Ha jó a sztori a termék mögött, akkor az megnöveli az értékét.
  4. Videós mester-meggyőzés
  5. Ügyfélszerző stratégiák (weboldal, webinár, listaépítés) – Több stratégiád is legyen!
  6. Facebook és Google hirdetési stratégia – az vagy, aki a neten vagy.
  7. Szövegírás, tartalomgyártás – akár AI segítségével.
  8. TikTok és Canva – segítőid a tartalom előállításnál
  9. Munkatárs kiválasztás, motiváció (céges irányelvek, munkaköri leírás)
  10. Önjáró vállalkozás

Már ha minden hónapban csak 1-et rendbe teszel, már akkor nagy lépést tettél előre! Kezdd el még ma!

Inspiráló, gyakorlatias és szemléletformáló

A marketing est végére nemcsak új ötletekkel lettem gazdagabb, hanem egy teljesen új szemléletmóddal is. Weiser István előadása rávilágított, hogy a termékteremtés nem egy elszigetelt folyamat, hanem egy összetett, stratégiai gondolkodást igénylő út, ahol minden apró részlet számít.

Ha te is épp egy új termék létrehozásán dolgozol, vagy szeretnéd a meglévő szolgáltatásodat tudatosabban építeni, akkor érdemes időt szánnod arra, hogy átgondold:

  • Milyen szerepet szánsz a termékednek az ügyfeled életében?
  • Miben különbözik a konkurenseidtől?
  • Hogyan tudod az első pillanattól kezdve értékként bemutatni?

Nekem ez az este igazi szemfelnyitó élmény volt – remélem, neked is tudtam egy-két hasznos gondolatot adni! Ajánlom figyelmedbe István könyveit, programjait, melyet itt találsz meg: https://weiser.hu/ (Jutalékot nem kapok utána, egyszerűen csak nagyon értékesnek és hasznosnak tartom, amit tanít, és szeretném, ha minél több emberhez eljutnának a gondolatai.)

Ha tetszett a cikk, oszd meg, hogy minél több emberhez eljusson ez a cikk is! Köszönöm :)

Ne maradj le a többi cikkről sem! Kérj róla e-mail-es értesítést!

Varga Éva

online marketinges, keresőmarketing szakértő

Elérhetőségek:

vargaeva@valodiertek.hu

tel:+36(30)5686208

Ügyfeleim véleménye:

Töltsd le a gépedre INGYENESEN a legjobb asztali SEO szoftvert! 👇

seo powersuite software

80+ támogatott prémium WordPress bővítmény egy csomagban! Katt a képre!

Legutóbbi cikkek online marketing, Google Ads hirdetéskezelés, keresőoptimalizálás, seo témában:

Szeretnéd fellendíteni az online üzleted?

Keress az elérhetőségek egyikén!

növekedés