Performance Max (PMax) kampány

pmax kampány
Tartalomjegyzék

Performance Max (PMax) kampány, vagy más néven Teljesítménymaximalizáló kampány

A Google Ads a közelmúltban létrehozott egy új kampánytípust, melyben ötvözi az össze platformot, ahol megjelenhetnek a hirdetések. Ez azt jelenti, hogy így egyben lesz a keresési, a display, a YouTube, a Discovery, a Gmail, és a helyi térképes hirdetés is. Hamarosan pedig a Smart Shopping kampányokat is kiváltja. Így egyetlen kampány, egyetlen hirdetés elég arra, hogy elérd minden felületen az érdeklődőidet, lehetséges vásárlóidat. Ez ismét az automatizálás, az egyszerűsítés felé visz. Így a Google lehetőséget ad arra, hogy ne sok kampánnyal bajlódj, hanem egy helyen kezelj mindent, cserébe azonban nagyon sok dolog automatikus, azaz az algoritmusára van bízva.

Maximális teljesítmény kampány létrehozása során ezekre figyelj:

Létrehozása során válaszd a célútmutató nélküli kampány-t, és akkor megjelenik a Maximális teljesítmény kampány választási lehetőség.

pmax kampány létrehozása

Ha terméket is szeretnél hirdetni, akkor szükséged lesz egy Merchant Center azonosítóra, ahogy egy Shopping hirdetésnél is. A feed-et be tudod állítani a kampány létrehozásakor, és akkor a termékeket is hirdetni fogja a PMax kampányod.

Ajánlattételnél konverziókra, vagy konverziók értékére tudsz összpontosítani. Válaszd azt, ami Neked fontosabb! A konverziók értéke jobb, de ahhoz a rendszernek pontosan mérnie kell a konverziós értéket is. Ha ez nem áll rendelkezésre, akkor csak az eladási darabszámra célozz!

pmax ajánlattétel

Itt is ugyanúgy be tudod állítani, hogy milyen nyelv és milyen területet célzol meg a hirdetéseddel. Ütemezni tudod a hirdetést, ha nem szeretnéd, hogy bármikor megjelenjen. Ekkor beállíthatsz például egy hétfőtől péntekig 8-17 óráig terjedő időszakot, ha szolgáltató vagy. De ha webshopot üzemeltetsz, akkor nincs jelentősége, hiszen bármikor vásárolhatnak Tőled.

Újdonság a Performance Max kampány esetén

Elemcsoport, eszközök

Itt meglepő módon nem hirdetéscsoportot és hirdetéseket hozol létre, hanem úgynevezett elemcsoporto(ka)t és eszközöket adsz meg. Nézzük, mikből is állnak ezek!

Az elemcsoport tartalmazza az eszközöket, tehát ez olyan, mint a hirdetéscsoport.

Itt adod meg az alábbi eszközöket:

  • képek (max. 20 db)
  • emblémák (max. 5 db)
  • videók (max. 5 db)
  • címsorok (30 karakter, max. 5 db)
  • hosszú címsorok (90 karakter, max. 5 db)
  • rövid leírás (60 karakter, 1 db)
  • hosszú leírás (90 karakter, max. 4 db)
  • cselekvésre ösztönzés (9 változatból tudsz választani, vagy maradhat automatikusan is)
  • vállalkozás neve (itt a Merchant Center-ben szereplő nevet fogja automatikusan használni, ha hozzá lett adva)

performance max eszközök

performance max eszközök 2

performance max eszközök 3

 

Cselekvésre ösztönzés során több lehetőség közül is tudsz választani:

cselekvésre ösztönzés

Közönségjelek

Közönségjelek beállításával hamarabb érhetsz el eredményt. Ehhez használhatsz már meglévő közönséget (pl. remarketing), vagy hozhatsz létre újat is (érdeklődés alapon, demográfia szinten, vagy konkurensek oldalán jártak, esetleg hasonmás közönségek).

közönségjelek használata

Ügyfélszerzés

Be tudod állítani, hogy milyen típusú ügyfeleket szeretnél. Egyformán célzol az új és a meglévő ügyfelekre, vagy csak az újakra helyezed a fókuszt.

ügyfélszerzés

Forgalom küldése

Itt el tudod dönteni, hogy a teljes webhelyre mehet a hirdetés, vagy csak az általad megadott url-ekre. Webshop esetén a legrelevánsabbat érdemes választani, szolgáltatásnál azonban, ha kijelölt landing oldal van, amin folyik az értékesítés, akkor azt kell megadni.

forgalom küldése

Bővítmények a Performance Max kampányokhoz

Rendelkezésre áll a teljes paletta a bővítmények tekintetében, hiszen minden hirdetési felületen megjelenhet, ahogy fentebb már írtam. Tehát lehet belsőlink, kiemelő, struktúrált (részletkiemelő), helybővítmény, hívásbővítmény, hogy csak a leggyakoribbakat említsem.

bővítmények

Mire figyelj Teljesítménymaximalizáló kampány használatakor?

Kulcsszavak

Mivel nem adsz meg kulcsszavakat, így a Google-re bízod azt, hogy mikor és milyen helyeken jelenítse meg a hirdetésedet. Ha jól van felépítve a honlapod, akkor ez nem okoz problémát. Sajnos azonban kizáró kulcsszavakat sem tudsz megadni a Google Ads felületén. Erről külön írni kell az ügyfélszolgálatnak.

Eszközök

Az eszközöket a létrehozásukkor megmutatja itt is, hogy egyes felületeken hogyan fogja megjeleníteni. Érdemes végignézni, hogy lásd, vajon megfelel-e úgy Neked. Amikor pedig már működik a kampány, megmutatja, hogy az egyes eszközök hogyan teljesítenek. A kevésbé eredményeseket ez alapján tudod jobbra cserélni. Ne hagyj ki egy eszközt sem, hiszen úgy lesz eredményes a kampányod. Használj videót is!

Statisztika

Nem fogsz arra vonatkozóan statisztikát kapni, hogy mely felületen hányszor és milyen eredményességgel jelentél meg (Gmail, keresés, YouTube, Display). A jelentések között tudsz olyan beállítást létrehozni, ami mutatja, hogy például a videód hogyan teljesített, vagy mennyi Gmail kattintás volt a webhelyedre. Ezekből tudsz kiindulni. Remélem, ez majd később változni fog, és több adatot megmutat majd a rendszer.

Vajon megéri-e a PMax-ot használni?

Több fiókban is teszteltem, szolgáltatás és webshop esetén is.

Volt olyan, ahol volt termékfeed, volt, ahol nem.

Mindegyik esetben azt szűrtem le, hogy hosszú távon, miután a rendszer elég adattal rendelkezik, az eredmények sokkal jobbak, mint bármely más kampány esetében. Ehhez azonban időt kell hagyni neki a tanulásra. Ez lehet 2-3 hét is.

Pár példa:

Itt nincs termékfeed, szolgáltatásról van szó. Összehasonlításképpen mutatom a sima keresési és a remarketing kampány adatait is.

pmax példa szolgáltatásra

Ez pedig egy webshop, ahol van helyi keresési hirdetés is, alatta egy PMax, majd alatta pedig egy keresési hirdetés. Látszik, hogy a PMax jobban teljesít, mint a keresési kampány.

webshop példa

Én azt javaslom, hogy először a meglévő kampányaid mellett indítsd el egy minimális keretösszeggel ezt az új kampánytípust, majd, ha látod, hogy jók az eredmények, akkor növelheted a napi költségkeretet. Sok sikert! Majd számolj be róla, hogy mit tapasztaltál! Kíváncsi vagyok rá!

 

További változások a Google Ads hirdetéseknél:

1) Augusztustól a helyi kampányokat teljesítménymaximalizáló kampányok váltják fel.

2) Az intelligens shopping kampányokat is a teljesítménymaximalizáló kampányok váltják fel. A szokásos (normál) shopping kampányok megmaradnak.

Bővebb infó ezekről a hivatalos leírásban: https://support.google.com/google-ads/answer/11605187?hl=hu&

3) Augusztustól kezdődően megszűnnek az intelligens display kampányok, nem lehet újat létrehozni, a meglévők meg normál display kampánnyá változnak át.

Bővebben: https://support.google.com/google-ads/answer/12035738

Ebből én azt szűröm le, hogy vagy a teljesítménymaximalizáló kampányt használod, vagy normál kampányokat hozol létre. Amiből volt (még van) intelligens, mint pl. a shopping, display, helyi – azok mennek a teljesítménymaximalizálóba, vagy az lekezeli, minden másra meg ott a normál (nem automata) kampányok, mint pl. keresési hirdetések, normál display.

Így egyrészről segítséget ad a Google a webhely tulajdonosoknak, hogy egyszerűbben tudják kezelni a hirdetéseiket (persze, mit miért alapon ….hiszen az egyszerűség, az automatizmus nem biztos, hogy a legjobb megoldást, a legjobb értékű konverziót hozza a legjobb áron), másrészt aki ért hozzá, ott megmarad a “kézi” irányítás a “robotpilóta” helyett. Így el lehet dönteni, hogy a Google-re bízzuk, vagy mi magunk kezeljük, esetleg kiszervezzük.

Ha Te csak megtanulni szeretnéd, miközben “fogom a kezed”, akkor ez Neked való: Google Ads kihívás

Ne maradj le a többi cikkről sem! Kérj róla e-mail-es értesítést!

.

Varga Éva

online marketinges, keresőmarketing szakértő

Elérhetőségek:

vargaeva@valodiertek.hu

tel:+36(30)5686208

Ügyfeleim véleménye:

Töltsd le a gépedre INGYENESEN a legjobb asztali SEO szoftvert! 👇

.
.

Legutóbbi cikkek online marketing, Google Ads hirdetéskezelés, keresőoptimalizálás, seo témában:

80+ támogatott prémium WordPress bővítmény egy csomagban! Katt a képre!

Elmélyülnél a webshop készítés rejtelmeiben? Jelentkezz erre az ingyenes online tréningre!

Szeretnéd fellendíteni az online üzleted?

Keress az elérhetőségek egyikén!

növekedés