A feliratkozás fontossága

A legfontosabb célunk egy kampány során mindig a feliratkozás. Ez különböző okokból történhet. Lehet egy e-book letöltés, egy akciós kupon feliratkozás, vagy akár egy megrendelő űrlap kitöltése is. Mindegyik más értékkel bír. Vegyük sorba a folyamatot, lépéseket!

Előző cikkemben bemutattam, hogy mi az a landing page, és mire figyelj az elkészítésénél. Most a legfontosabb részt, a feliratkozást nézzük meg. Ehhez szükség van először is egy „gomb”-ra. Ezt a gombot CTA-nak, azaz call to action-nek is hívják. Biztos találkoztál már Te is ezzel a kifejezéssel. Ezzel bírjuk cselekvésre az érdeklődőt. Mindjárt mutatom a példát is rá.

feliratkozás gomb

Erre tehát olyan buzdító mondatot írjunk, ami megmozgatja a leendő vevőt. Pl. igen, kérem. Nem akarok lemaradni, stb.

Mi történik azután, ha rákattint a feliratkozás gombra?

A gombra kattintás után feljön a feliratkozó űrlap. Ez többféle is lehet, a céltól függően. Van az egyszerűbb változat, ahol csak az e-mail címet és a keresztnevet kérjük be. Ez tipikusan egy csali anyagnál fordul elő. Itt több információra nincs is szükségünk az érdeklődőtől. Ezzel már meg is szereztük az e-mail címét, és tudunk neki értékes anyagokat küldeni, illetve vásárlásra buzdítani.

Ha azonban már vásárlásról van szó, akkor az űrlap készítésnél ennél több adatot is be kell kérni. Pl. a vevő nevét, címét, számlázási adatait.

Űrlapkészítés lépései

Az űrlap készítés során fontos eldönteni, hogy mi fog történni azután, ha az ügyfél feliratkozik. Kapni fog e-mailt? Nagy valószínűséggel ez a cél. Tehát ki kell választani egy olyan szoftvert, ami hírlevelet fog küldeni nekik. (Ezekről a szoftverekről a következő cikkemben lesz szó.)

Miután kiválasztottuk a megfelelő hírlevél küldő szoftvert, azoknak az űrlap készítő részét fogjuk használni. Ott készítjük el a számunkra tetsző színnel, szöveggel a feliratkozó űrlapot. De még nincs kész! El kell dönteni, milyen elemek legyenek rajta, azaz milyen adatokat kérünk el a leendő ügyféltől.

Ha mindezzel kész vagyunk, még mindig nem dőlhetünk hátra, ugyanis az elkészült űrlapnak lesz egy url-je, amit be kell még tenni a gomb mögé. Csak így tud működni.

Összefoglalva a lépések:

  1. hírlevélküldő szoftver kiválasztása
  2. űrlapsablon kiválasztása
  3. megfelelő színek, szöveg kitalálása
  4. űrlap elemeinek beillesztése
  5. a kész űrlap url-jének beillesztése a CTA gomb mögé

Mire figyelj űrlap készítés közben? (GDPR)

A legfontosabb az e-mail címen kívül a törvényi megfelelés. Ennek 2 módon tudsz eleget tenni.

  1. Mindenképp tedd kötelező mezővé, azaz kötelezően bepipálandóvá azt, hogy az űrlapot kitöltő elfogadja az adatkezelési nyilatkozatodban, ászf-edben foglaltakat, és egyetért vele. Ezt bárhogy megfogalmazhatod, csak legyen benne! Ha ez nincs bejelölve, nem engedi a rendszer tovább, ha megnyomja a feliratkozás gombot.
  2. a) Amennyiben értékesítésről van szó, akkor nem kötelező mezőként tedd bele azt is, hogy hozzájárul ahhoz, hogy küldjél neki hírlevelet az aktualitásokról, akciókról. Ezt ő dönti el, hogy bejelöli, vagy sem.

megrendelő űrlap

b) Ha csali anyagot (p. e-book-ot) tölt le, akkor annak egyértelműen a feliratkozás a célja, így ott elegendő csak annyit írni a gomb fölé, hogy a gomb megnyomásával hozzájárul a hírlevelek küldéséhez. Ennek megfogalmazása rád van bízva, de legyen ott.

ui.: Én mindig szem előtt tartom ezeket, de a jogi dolgok megfogalmazásában mindenképp konzultálj egy jogásszal, akinek a GDPR a szakterülete.

Ha már kész a landing page, a feliratkozó űrlap, akkor jöhetnek a hírlevelek, és a hírlevélküldő szoftver. Következő cikkben erről lesz szó.

Ne maradj le róla! Kattins, és kérd a cikkeket! 🙂

feliratkozas

Varga Éva
Varga ÉvaValódi Érték tulajdonosa
Online megvalósító: Google Ads szakértő, Seo szakember, marketing automatizmus építő.