Feliratkozás, azaz az űrlap készítés rejtélye

feliratkozas_urlap_keszites
Tartalomjegyzék

A feliratkozás fontossága

A legfontosabb célunk egy kampány során mindig a feliratkozás. Ez különböző okokból történhet. Lehet egy e-book letöltés, egy akciós kupon feliratkozás, vagy akár egy megrendelő űrlap kitöltése is. Mindegyik más értékkel bír. Vegyük sorba a folyamatot, lépéseket!

Előző cikkemben bemutattam, hogy mi az a landing page, és mire figyelj az elkészítésénél. Most a legfontosabb részt, a feliratkozást nézzük meg. Ehhez szükség van először is egy „gomb”-ra. Ezt a gombot CTA-nak, azaz call to action-nek is hívják. Biztos találkoztál már Te is ezzel a kifejezéssel. Ezzel bírjuk cselekvésre az érdeklődőt. Mindjárt mutatom a példát is rá.

feliratkozás gomb

Erre tehát olyan buzdító mondatot írjunk, ami megmozgatja a leendő vevőt. Pl. igen, kérem. Nem akarok lemaradni, stb.

Mi történik azután, ha rákattint a feliratkozás gombra?

A gombra kattintás után feljön a feliratkozó űrlap. Ez többféle is lehet, a céltól függően. Van az egyszerűbb változat, ahol csak az e-mail címet és a keresztnevet kérjük be. Ez tipikusan egy csali anyagnál fordul elő. Itt több információra nincs is szükségünk az érdeklődőtől. Ezzel már meg is szereztük az e-mail címét, és tudunk neki értékes anyagokat küldeni, illetve vásárlásra buzdítani.

tipikus feliratkozó űrlap

Ha azonban már vásárlásról van szó, akkor az űrlap készítésnél ennél több adatot is be kell kérni. Pl. a vevő nevét, címét, számlázási adatait.

Űrlapkészítés lépései

Az űrlap készítés során fontos eldönteni, hogy mi fog történni azután, ha az ügyfél feliratkozik. Kapni fog e-mailt? Nagy valószínűséggel ez a cél. Tehát ki kell választani egy olyan szoftvert, ami hírlevelet fog küldeni nekik. (Ezekről a szoftverekről a következő cikkemben lesz szó.)

Miután kiválasztottuk a megfelelő hírlevél küldő szoftvert, azoknak az űrlap készítő részét fogjuk használni. Ott készítjük el a számunkra tetsző színnel, szöveggel a feliratkozó űrlapot. De még nincs kész! El kell dönteni, milyen elemek legyenek rajta, azaz milyen adatokat kérünk el a leendő ügyféltől.

Ha mindezzel kész vagyunk, még mindig nem dőlhetünk hátra, ugyanis az elkészült űrlapnak lesz egy url-je, amit be kell még tenni a gomb mögé. Csak így tud működni.

Összefoglalva a lépések:

  1. hírlevélküldő szoftver kiválasztása
  2. űrlapsablon kiválasztása
  3. megfelelő színek, szöveg kitalálása
  4. űrlap elemeinek beillesztése
  5. a kész űrlap url-jének beillesztése a CTA gomb mögé

Mire figyelj űrlap készítés közben? (GDPR)

A legfontosabb az e-mail címen kívül a törvényi megfelelés. Ennek 2 módon tudsz eleget tenni.

  1. Mindenképp tedd kötelező mezővé, azaz kötelezően bepipálandóvá azt, hogy az űrlapot kitöltő elfogadja az adatkezelési nyilatkozatodban, ászf-edben foglaltakat, és egyetért vele. Ezt bárhogy megfogalmazhatod, csak legyen benne! Ha ez nincs bejelölve, nem engedi a rendszer tovább, ha megnyomja a feliratkozás gombot.
  2. a) Amennyiben értékesítésről van szó, akkor nem kötelező mezőként tedd bele azt is, hogy hozzájárul ahhoz, hogy küldjél neki hírlevelet az aktualitásokról, akciókról. Ezt ő dönti el, hogy bejelöli, vagy sem.

megrendelő űrlap

b) Ha csali anyagot (p. e-book-ot) tölt le, akkor annak egyértelműen a feliratkozás a célja, így ott elegendő csak annyit írni a gomb fölé, hogy a gomb megnyomásával hozzájárul a hírlevelek küldéséhez. Ennek megfogalmazása rád van bízva, de legyen ott.

adatkezelési és hírlevél kérése a feliratkozási űrlapon

ui.: Én mindig szem előtt tartom ezeket, de a jogi dolgok megfogalmazásában mindenképp konzultálj egy jogásszal, akinek a GDPR a szakterülete.

 

Ne maradj le a többi cikkről sem! Kérj róla e-mail-es értesítést!

.
Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Varga Éva

online marketinges, keresőmarketing szakértő

Elérhetőségek:

vargaeva@valodiertek.hu

tel:+36(30)5686208

Ügyfeleim véleménye:

.
.

Legutóbbi cikkek online marketing, Google Ads hirdetéskezelés, keresőoptimalizálás, seo témában:

Szeretnéd fellendíteni az online üzleted?

Keress az elérhetőségek egyikén!

növekedés