LANDING PAGE KÉSZÍTÉS

landing-page
Tartalomjegyzék

Milyen egy jó landing page? és mit is jelent?

A landing page egy olyan aloldal a honlapon belül, ahova érkeztetjük a látogatókat. Ez történhet akár bármilyen social media bejegyzésből, hírlevélből, Facebook hirdetésből, vagy Google hirdetésből is. Egyetlen célja, hogy valamit eladjon. Ez lehet akár csak egy „ingyenes” anyag is. Azért írtam idézőjelben, mivel azt már nagyon jól tudjuk, hogy semmi sincs ingyen. Itt jelen esetben az e-mail címünkkel és a figyelmünkkel fizetünk. A többi esetben pedig már ennél vérre menőbb a helyzet, ott már ki kell nyitni a pénztárcánkat is.

Példa feliratkozó oldalra:

feliratkozo-landing-page
Ilyen egy feliratkozó oldal

 

Na de nézzük, miben más egy landing page készítés, mint egy normál weboldal?

Legfőképp abban, hogy konkrét célja van. Ez a cél kétféle lehet:

  1. feliratkozás
  2. vásárlás

Ideális esetben a landing oldalon nincs menü, nem tud róla elnavigálni a látogató. Két lehetősége van, vagy konvertál, azaz elvégzi a számunkra kívánatos cselekvést, azaz feliratkozik, vásárol, vagy pedig bezárja az oldalt. Azonban nem minden landing oldal ennyire ideális, van olyan helyzet, amikor be kell érnünk azzal, amink van. Tipikus eset, mikor egy webáruház kategória oldala a landing oldal. Ez lehet például egy fürdőszoba webáruház esetén a zuhanykabinok aloldal, vagy azon belül az íves zuhanykabinokat bemutató oldal.

Értékesítő landing oldal görgetés feletti része:

landingpage
Példa értékesítő landing oldalra

 

Mitől is jó egy landing oldal? Mikre figyeljünk landing page készítés során?

Maradjunk az ideális esetnél, amikor is megpróbálunk tökéletes landoló oldalt készíteni! Ekkor az alábbi dolgokat kell szem előtt tartani!

  • legyen meghatározva előre, kihez is fogunk szólni, ki a megszólított célcsoport
  • koncentráljunk az ő igényeire, vágyaira, félelmeire
  • mutassuk be a megoldásunkat akár grafikailag is, nem csak szövegesen
  • legyen egyértelmű, mit kell csinálnia ahhoz, hogy megszerezze a terméket, vagy a szolgáltatást
  • oszlassuk el a bizonytalanságát a vásárlással kapcsolatban

Példa bizalomépítésre:

landingmeggyozo
Bizalomépítő elemek a landing oldalon

 

LANDING PAGE TERVEZÉSE

Mi minden legyen rajta a landing page-n, ahova érkeznek a látogatók?

Nem mindig ugyanez a sorrend, van, hogy 1-2 pont kimarad. Termék-, szolgáltatásfüggő.

 

Kezdés: Figyelemfelkeltés címmel, képpel, videóval

Fontos, hogy ez mind anélkül látszódjon, hogy lejjebb kelljen görgetni a képernyőn.

Így a látogató már rögtön tudni fogja, hogy miről van szó, és hogy ez megszólítja-e őt, vagy sem.

Címben szerepeljen a probléma felvázolása röviden, amire a megoldást nyújtod.

A megoldásnak az ígérete is hangozzon el itt.

Legyen egy GOMB, amivel lejjebb tud menni a látogató a részletekhez, és át tudja ugrani a kevésbé fontos részeket.

 

Görgetés utáni rész:

Itt már kifejted a problémát bővebben, majd a megoldást is.

Elmondod, hogy mi tartozik a szolgáltatásodba, mit tartalmaz.

Azt is leírod itt, hogy kinek való, kinek nem való.

Elmesélhetsz neki egy sztorit is akár, hogy milyen lesz az élete a terméked/szolgáltatásod használata után. (Akár azt is leírhatod, hogy milyen lesz az élete, ha marad minden a régiben.)

 

Árprezentáció:

Nemcsak az árat írod oda, hanem azt is kifejted, hogy mit kap ezért.

Részletesen.

Ide írj minél több BÓNUSZt, amit még kap mellé.

Ne felejts el egy összértéket adni a teljes csomagnak. Így látni fogja, milyen sok mindent kap azért az árért, amennyit fizet érte.

CTA – Gomb

 

Bizalomépítés:

Itt adj garanciákat, ha van olyan, amit fel tudsz használni.

Tegyél közzé minél több releváns vevővéleményt.

Mutasd be magadat, hogy lássa kitől vásárol. Szolgáltatásnál különösen fontos.

 

Adminisztratív információk:

Ide jöhetnek a végére a kérdezz-felelek, vagy gyakran ismételt kérdések. Itt tudod megválaszolni a kifogásait, amik felmerülhetnek benne.

Írd le a fizetés menetét is, hogy mikor mi fog történni, hogy ne érje meglepetés.

Külön érdemes kitérni a bankkártyás fizetés biztonságára, hiszen még mindig vannak, akik félnek az interneten keresztül kártyával fizetni.

Ha van szállítás, vagy csere, akkor írd le annak is a menetét.

Ha kereshet Téged is, akkor add meg az elérhetőségi adataidat is.

CTA – gomb, amint szerepel a konkrét cselekvés. Pl: megveszem, érdekel, letöltöm. Ezt lehetőleg minél többször tedd bele az oldalba.

 

Jöjjön még egyszer, röviden a landing page elemei:

  • Probléma felvázolása röviden
  • Megoldás ígéretének felvetése
  • Probléma bővebb kifejtése
  • Megoldás bővebb kifejtése (mi ez pontosan, mi tartozik bele (mi a program, mik vannak a csomagban))
  • Szegmentálás, kvalifikálás (kinek való, kinek nem való?)
  • Mi lenne ha? (Belehelyezni a jövőbe. Hogy fog kinézni az élete, ha nem veszi meg? Hogy fog kinézni, ha megveszi?)
  • Árprezentáció
  • Bónuszok listázása
  • Összértéket adunk a teljes csomagnak, bónuszokkal együtt.
  • Garanciák
  • Bizalomépítés referenciákkal (lehetőleg képpel, névvel, valós legyen!)
  • CTA, adminisztratív infók
  • Kifogáskezelés. Akár GYIK formájában.
  • Ne legyenek kifelé mutató linkek!
  • Legyen benne képi elem, vagy akár videós!
  • Sürgető elemet is tehetsz bele, ami lehet egy határidő, vagy megvásárolható db szám. De ezt mindenképp tartsd be! Olyat ne csinálj, hogy kitolod a határidőt, vagy határidő lejárata után is elérhető az ajánlat. Az már ciki!

 

Pipáld ki, ami már megvan!

 

De mit is jelent ez konkrétan egy landing page készítésekor? Hogyan valósítsuk meg a gyakorlatban?

  • Legyen rajta egy figyelemfelkeltő cím,
  • alatta alcím,
  • majd egy kép, vagy sokkal jobb a videó leírással (miért is lesz jó neki?).
  • Majd rögtön ajánljuk is fel neki megvételre, azaz tegyünk oda egy gombot, hogy vásárolni tudjon. Itt figyeljünk arra, hogy ez a gomb anélkül látszódjon, hogy az egérrel görgetnie kelljen a képernyőn. Ezt hívjuk hajtás feletti résznek.
  • Ezután jönnek a bővebb, kifejtős részek. Ezek között is érdemes, sőt! célszerű betenni több helyre vásárló gombot.
  • Itt lehet jobban kifejteni, hogy pl. kinek való, kinek nem való a termék, vagy a termék további előnyeit, akár itt is képpel, videóval alátámasztani a mondanivalónkat.

Példa arra, hogy kinek ajánlott a termék, és kinek nem:

landingajanlo
Kinek ajánljuk a terméket?
  • A legfontosabb azonban a termék, vagy szolgáltatás árának a bemutatása. Ennél a résznél a legjobb, ha csomagajánlatokat képzünk, ami lehet 2, vagy akár 3 csomag is. Egymás mellett mutassuk be őket, hogy a vevő össze tudja hasonlítani, melyik árért mit fog kapni. Érdemes a legdrágábbat tenni előre, majd utána az olcsóbb(ak)at. De itt megoszlanak a vélemények, vannak, akik fordítva csinálják. A lényeg, hogy egyértelműen kiderüljön, melyik mit tartalmaz, és mennyibe kerül. Fontos, hogy tüntessük fel az értéket is, amit vásárló kapni fog, és ami általában sokkal több, mint a tényleges ár. Ide értem a bónuszokat, ajándékokat, egyéb extrákat is.
  • A vevőknek kell egyfajta döntéskényszer, hogy minél előbb elköteleződjenek a vásárlás mellett, vagy ellen. Erre nagyon jó lehet egy határidős ajánlat, ami visszaszámol, meddig lehet vásárolni. Ha termékről van szó, akkor jó limitáló tényező egy meghatározott darabszám is, amennyi a készletből rendelkezésre áll. Ezt is számlálósra tegyük, hogy lássák, mennyi van még. Így a szűkösség miatt hamarabb döntenek az emberek. Az is szuperül működik, ha a bónuszok, ajándékok nem fogják tovább az ajánlat részét képezni. Döntsd el, Nálad mi lehet a jobb!

Példa a sürgetésre:

landingsietes

Sürgető elem a landing oldalon

  • A korábbi vevőink véleményei is nagyon sokat nyomnak a latban. Velük tudjuk megmutatni, hogy már mások is vettek tőlünk, és milyen pozitív volt a véleményük. Ez szintén lehet szöveges, vagy videós. Mindenképp látszódjon, hogy ezek igazi emberek. Akár egy fénykép is jó megoldás erre, de a videó a legjobb. Ez tovább növeli a vásárlási kedvet.
  • A vevőknek mindig vannak bizonytalanságaik a vásárlási döntés előtt. Ezt kifogáskezeléssel tudjuk orvosolni. Ez azt jelenti, hogy a korábbi tapasztalataink alapján összeszedjük, mik voltak azok, amik miatt elbizonytalanodtak az emberek vásárlás előtt, vagy amiket feltettek kérdésként nekünk. Ezeket a kérdéseket itt most meg tudjuk, sőt! meg is kell válaszolni.
  • Ajánlott garanciákat is vállalni, ha Nálad azok beváltak eddig is!

 

Példa garanciára:

landinggarancia
Garancia a landing oldalon
  • Ne feledkezzünk el arról sem, hogy magunkat bemutassuk, ha ez az oldal olyanokhoz is eljut, akik még nem ismernek minket. Így tudni fogják, hogy ki vagy, és miért bízzanak benned.
  • A komolyságunkat igazolja, ha a végére odatesszük az adatvédelmi nyilatkozatunkat, ÁSZF-et is, valamint elérhetőséget.
  • Ne felejtsük el a megosztás lehetőségét sem! Facebook, LinkedIn, Instagram, E-mail, stb. kinek-kinek szájíze, terméke szerint. 🙂

 

Hogyan készül el a Te landing page-d?

Rendeld meg még ma! De előtte mindenképp menj végig a fenti pontokon, és írd össze, miket írnál bele, milyen képeid, videóid vannak hozzá! A többi meg bízd rám! A technikai rész rám marad, azzal nem kell majd foglalkoznod.

Már csak az a kérdés, hogy csak egy landing oldalra van szükséged, vagy egy teljes kampányra?

Kérd az online marketing tanácsadást!

 

Varga Éva
Valódi Érték tulajdonosa
Online marketing kivitelező: Google Ads szakértő, Seo szakember, marketing automatizmus építő.

 

Következő cikk: –>>Feliratkozás, azaz az űrlap készítés rejtélye

 

Ha tetszett a cikk, oszd meg, hogy minél több emberhez eljusson ez a cikk is! Köszönöm :)

Ne maradj le a többi cikkről sem! Kérj róla e-mail-es értesítést!

Varga Éva

online marketinges, keresőmarketing szakértő

Elérhetőségek:

vargaeva@valodiertek.hu

tel:+36(30)5686208

Ügyfeleim véleménye:

Töltsd le a gépedre INGYENESEN a legjobb asztali SEO szoftvert! 👇

80+ támogatott prémium WordPress bővítmény egy csomagban! Katt a képre!

Legutóbbi cikkek online marketing, Google Ads hirdetéskezelés, keresőoptimalizálás, seo témában:

Szeretnéd fellendíteni az online üzleted?

Keress az elérhetőségek egyikén!

növekedés