Milyen egy jó landing page? és mit is jelent?

A landing page egy olyan aloldal a honlapon belül, ahova érkeztetjük a látogatókat. Ez történhet akár bármilyen social media bejegyzésből, hírlevélből, Facebook hirdetésből, vagy Google hirdetésből is. Egyetlen célja, hogy valamit eladjon. Ez lehet akár csak egy „ingyenes” anyag is. Azért írtam idézőjelben, mivel azt már nagyon jól tudjuk, hogy semmi sincs ingyen. Itt jelen esetben az e-mail címünkkel és a figyelmünkkel fizetünk. A többi esetben pedig már ennél vérre menőbb a helyzet, ott már ki kell nyitni a pénztárcánkat is.

Példa feliratkozó oldalra:

feliratkozo-landing-page

Ilyen egy feliratkozó oldal

Na de nézzük, miben más egy landing page készítés, mint egy normál weboldal?

Legfőképp abban, hogy konkrét célja van. Ez a cél kétféle lehet:

  1. feliratkozás
  2. vásárlás

Ideális esetben a landing oldalon nincs menü, nem tud róla elnavigálni a látogató. Két lehetősége van, vagy konvertál, azaz elvégzi a számunkra kívánatos cselekvést, azaz feliratkozik, vásárol, vagy pedig bezárja az oldalt. Azonban nem minden landing page ennyire ideális, van olyan helyzet, amikor be kell érnünk azzal, amink van. Tipikus eset, mikor egy webáruház kategória oldala a landing oldal. Ez lehet például egy fürdőszoba webáruház esetén a zuhanykabinok aloldal, vagy azon belül az íves zuhanykabinokat bemutató oldal.

Értékesítő landing oldal görgetés feletti része:

landingpage

Példa értékesítő landing oldalra

Mitől is jó egy landing oldal? Mikre figyeljünk landing page készítés során?

Maradjunk az ideális esetnél, amikor is megpróbálunk tökéletes landing page-t készíteni! Ekkor az alábbi dolgokat kell szem előtt tartani!

  • legyen meghatározva előre, kihez is fogunk szólni, ki a megszólított célcsoport
  • koncentráljunk az ő igényeire, vágyaira, félelmeire
  • mutassuk be a megoldásunkat akár grafikailag is, nem csak szövegesen
  • legyen egyértelmű, mit kell csinálnia ahhoz, hogy megszerezze a terméket, vagy a szolgáltatást
  • oszlassuk el a bizonytalanságát a vásárlással kapcsolatban

Példa bizalomépítésre:

landingmeggyozo

Bizalomépítő elemek a landing page-n

De mit is jelent ez konkrétan egy landing page készítésekor? Hogyan valósítsuk meg a gyakorlatban?

  • Legyen rajta egy figyelemfelkeltő cím,
  • alatta alcím,
  • majd egy kép, vagy sokkal jobb a videó leírással (miért is lesz jó neki?).
  • Majd rögtön ajánljuk is fel neki megvételre, azaz tegyünk oda egy gombot, hogy vásárolni tudjon. Itt figyeljünk arra, hogy ez a gomb anélkül látszódjon, hogy az egérrel görgetnie kelljen a képernyőn. Ezt hívjuk hajtás feletti résznek.
  • Ezután jönnek a bővebb, kifejtős részek. Ezek között is érdemes, sőt! célszerű betenni több helyre vásárló gombot.
  • Itt lehet jobban kifejteni, hogy pl. kinek való, kinek nem való a termék, vagy a termék további előnyeit, akár itt is képpel, videóval alátámasztani a mondanivalónkat.

Példa arra, hogy kinek ajánlott a termék, és kinek nem:

landingajanlo

Kinek ajánljuk a terméket?

  • A legfontosabb azonban a termék, vagy szolgáltatás árának a bemutatása. Ennél a résznél a legjobb, ha csomagajánlatokat képzünk, ami lehet 2, vagy akár 3 csomag is. Egymás mellett mutassuk be őket, hogy a vevő össze tudja hasonlítani, melyik árért mit fog kapni. Érdemes a legdrágábbat tenni előre, majd utána az olcsóbb(ak)at. De itt megoszlanak a vélemények, vannak, akik fordítva csinálják. A lényeg, hogy egyértelműen kiderüljön, melyik mit tartalmaz, és mennyibe kerül. Fontos, hogy tüntessük fel az értéket is, amit vásárló kapni fog, és ami általában sokkal több, mint a tényleges ár. Ide értem a bónuszokat, ajándékokat, egyéb extrákat is.
  • A vevőknek kell egyfajta döntéskényszer, hogy minél előbb elköteleződjenek a vásárlás mellett, vagy ellen. Erre nagyon jó lehet egy határidős ajánlat, ami visszaszámol, meddig lehet vásárolni. Ha termékről van szó, akkor jó limitáló tényező egy meghatározott darabszám is, amennyi a készletből rendelkezésre áll. Ezt is számlálósra tegyük, hogy lássák, mennyi van még. Így a szűkösség miatt hamarabb döntenek az emberek. Az is szuperül működik, ha a bónuszok, ajándékok nem fogják tovább az ajánlat részét képezni. Döntsd el, Nálad mi lehet a jobb!

Példa a sürgetésre:

landingsietes

Sürgető elem a landing oldalon

  • A korábbi vevőink véleményei is nagyon sokat nyomnak a latban. Velük tudjuk megmutatni, hogy már mások is vettek tőlünk, és milyen pozitív volt a véleményük. Ez szintén lehet szöveges, vagy videós. Mindenképp látszódjon, hogy ezek igazi emberek. Akár egy fénykép is jó megoldás erre, de a videó a legjobb. Ez tovább növeli a vásárlási kedvet.
  • A vevőknek mindig vannak bizonytalanságaik a vásárlási döntés előtt. Ezt kifogáskezeléssel tudjuk orvosolni. Ez azt jelenti, hogy a korábbi tapasztalataink alapján összeszedjük, mik voltak azok, amik miatt elbizonytalanodtak az emberek vásárlás előtt, vagy amiket feltettek kérdésként nekünk. Ezeket a kérdéseket itt most meg tudjuk, sőt! meg is kell válaszolni.
  • Ajánlott garanciákat is vállalni, ha Nálad azok beváltak eddig is!

Példa garanciára:

landinggarancia

Garancia a landing oldalon

  • Ne feledkezzünk el arról sem, hogy magunkat bemutassuk, ha ez az oldal olyanokhoz is eljut, akik még nem ismernek minket. Így tudni fogják, hogy ki vagy, és miért bízzanak benned.
  • A komolyságunkat igazolja, ha a végére odatesszük az adatvédelmi nyilatkozatunkat, ÁSZF-et is, valamint elérhetőséget.
  • Ne felejtsük el a megosztás lehetőségét sem! Facebook, LinkedIn, Instagram, E-mail, stb. kinek-kinek szájíze, terméke szerint. 🙂

Hogyan készül el a Te landing page-d?

Rendeld meg még ma! De előtte mindenképp menj végig a fenti pontokon, és írd össze, miket írnál bele, milyen képeid, videóid vannak hozzá! A többi meg bízd rám! A technikai rész rám marad, azzal nem kell majd foglalkoznod.

Már csak az a kérdés, hogy csak egy landing oldalra van szükséged, vagy egy teljes kampányra?

Kérd az online marketing tanácsadást!

Online marketing tanácsadás
Varga Éva
Varga ÉvaValódi Érték tulajdonosa
Online megvalósító: Google Ads szakértő, Seo szakember, marketing automatizmus építő.