Konverzió jelentése
A konverzió egy angol szó, mely nagyon elterjedt minden nyelvben, és így nemzetközi kifejezéssé vált. Eredeti angol írással: conversion.
Magyar jelentése: átalakítás.
Ezt mondhatjuk akkor, ha például egy addig ismeretlen ismerőssé válik, vagyis konvertáljuk.
Az online marketingben a konverzió jelentése szintén hasonló. Tehát akkor beszélünk konverizóról, átalakításról, ha egy általunk kívánt célt elér egy ügyféljelölt, vagy egy ügyfél. Jellemzően, ha például vásárol, vagy megadja az e-mail címét.
Egy honlapnál tehát akkor történik konverzió, ha például egy látogató feliratkozik a hírlevélre, letölt egy anyagot, megnéz egy videót, vagy vásárol. Azaz konverzió minden olyan lépés, amikor valaki valamilyen módon kapcsolatba lép velünk. Azt, hogy számodra ezek közül mik a lényegesek üzleti szempontból, az rajtad múlik. Mindenkinél más számít konverziónak. Van aki azt is annak veszi, ha például telefonálnak, vagy e-mail-t írnak neki (jellemzően szolgáltatásnál), míg egy webshop esetén a legjobb konverzió a vásárlás.
Dönts el magad, hogy Te mit tekintesz konverziónak a saját üzletedben!