Technikai seo tippek

technikai seo
Tartalomjegyzék

A technikai SEO a keresőoptimalizálás egyik fontos része, ezért mindenképpen figyelmet kell fordítani rá, ha eredményt szeretnél elérni a keresőben. Számos apró részletre kell odafigyelni, hogy jöjjenek az elvárt sikerek az organikus keresésekből és a keresőoptimalizálásba befektetett munka meghozza a gyümölcsét.

 

Technikai SEO az alap, amelyre építhetsz

 

A technikai SEO az on site SEO egyik fontos része. A keresőoptimalizálás egy összetett folyamat, amelynek számos eleme van, és a technikai SEO-val kapcsolatos feladatok csak egy részét képezik ennek. Önmagában nem fog csodát tenni a technika SEO sem, de alapjaiban határozza meg az oldalad sikerét. Ez lényegében a keresőoptimalizálás többnyire láthatatlan alapja.

 

El lehet veszni egészen az apró részletekig a technikai beállításokban, de az esetek nagy többségében nem szükséges. Mindössze néhány olyan alapvető dolgot kell tudnod, amelyet mindenképpen ismerned kell, ha sikereket akarsz elérni a keresőből.

 

Feltérképezhetőség

 

Ahhoz, hogy a Google megértse a weboldalad tartalmát, az algoritmusnak be kell járnia a weboldal minden olyan URL-jét, amelyet szeretnénk, hogy megtaláljanak a keresőben. Ehhez meg kell mondanunk, hogy mi az, amit szeretnénk a találati listán megjeleníteni és mi az, amit nem.

 

Meglepően sokszor előfordul, hogy valaki elkezd weboldalt csinálni, írja a tartalmakat, és mégsem jön egy látogató sem a keresőből. Ennek sokszor az az oka, hogy nem tette lehetővé a Google számára a hozzáférést az oldal feltérképezésre. Egy rossz technikai SEO beállítás nullára csökkentheti a keresőoptimalizálás sikerességét.

 

Vannak-e olyan oldalak, amelyeket a Google elől el szeretnénk rejteni?

 

A válasz sok esetben igen, hiszen az adatvédelmi szabályzatra, vagy a cookie kezelésre nem szeretnénk, hogy az oldalunk rangsoroljon, kivéve persze, ha ezzel foglalkozunk. De nem csak ilyen esetekben jön jól, ha a keresőben nem jelennek meg bizonyos tartalmaink. Lehet egy oldal korlátozott hozzáférésű, amelyet csak az előfizetőinknek, ügyfeleinknek tartogatunk. Ilyen esetben nem lenne szerencsés, ha bárki beírva a témát, ingyenesen jutna hozzá anyagainkhoz.

 

Robots.txt

 

A robots.txt egy olyan beállítási lehetőség, amellyel megadjuk az oldalt bejáró robotoknak, hogy melyik oldalakat térképezzék fel, és melyeket hagyjanak figyelmen kívül. Használt weboldal rendszertől függően erre többféle lehetőség van, hogy menedzseljük ezeket a beállításokat.

 

Weboldal sebesség, mobilbarát megjelenés, biztonsági tanúsítvány

 

A Google a keresőknek szeretne minél jobb találatokat adni, magas felhasználói élmény mellett. Ezért a weboldal betöltési sebessége és a mobilbarát megjelenés, azaz a reszponzivitás egy nagyon fontos része a technikai SEO-nak. Az oldal felépítésének megfelelőnek kell lennie, minden kódot jól kell optimalizálni ahhoz, hogy kellően gyors legyen a weboldal és tökéletesen olvasható legyen mobilon is.

 

weboldal gyorsasága

 

A látogatók nagyon nagy része, kb 80%-a mobilról olvassa az oldalad, és nem szeretnek percekig várni, míg betöltődik egy weboldal. Mindössze néhány másodperced van arra, hogy fenntartsd a figyelmet. Ha sok időt vesz igénybe a betöltés, egyszerűen bezárják majd az oldalad, és máshol keresik a választ a problémájukra.

 

Egészen sok weboldallal lehet találkozni a találati lista elemei között, amelyeknek nincsen biztonsági tanúsítványuk, de mindenképpen szükség van rá. A biztonságos weboldal megjelölés egy jelentős bizalom növelő tényező a Google, de leginkább az emberek szemében. A legtöbb tárhelyszolgáltatónál ez ingyenesen kiváltható, és az ingyenes verzió is teljesen megfelelő szinte bárkinek.

 

Meta adatok, képek keresőoptimalizálása

 

Ahhoz, hogy a Google algoritmusa megértse a tartalmaidat, el kell “olvassa”. Természetesen az algoritmus nem képes úgy értelmezni egy weboldalt, ahogy egy ember képes rá, ezért le kell számára fordítani. A metaadatokat a html nyelvben használják a weboldal felépítéséhez, és a Google is ez alapján értelmezi a tartalmakat.

 

A legfontosabb meta adatok a meta title és a meta description. A meta title lényegében a tartalmadnak a címe, ez fog megjelenni (néhány kivételtől eltekintve, amikor a Google mást talál relevánsnak) a találati listán is címként. A címet úgy kell megírni, hogy minél informatívabb, minél inkább kattintásra ösztönző legyen.

 

A meta description a találati listán megjelenő rövid leírás, melyet minden esetben szükséges megadni. Itt röviden össze lehet foglalni, hogy miről szól a cikk, és kattintásra ösztönözhetjük vele a kereső felhasználókat. A Google ezt a leírást sok esetben megváltoztatja, de a jól megírt meta descriptiont általában elfogadja és megjeleníti.

 

A képeket a Google algoritmusa nem pontosan, nem mindig látja. Érti a weboldal kódolásából, hogy adott helyen van egy kép, de azt, hogy mi van a képen csak akkor tudja, ha megmondjuk neki. Ehhez a képek alt leírását használhatjuk. Ez a Google keresések képtalálatai közötti rangsorolásnál is nagyon fontos, de az egész weboldal megítélésében is nagy szerepet játszik. Éppen ezért kiemelt figyelmet kell fordítani a képek keresőoptimalizálására is.

 

URL-ek kialakítása

 

Az oldalak URL-jének, azaz elérési útvonalának kialakítása is igen fontos. Az URL-ekben ne szerepeljenek ékezetek, hiszen ezt a html nyelv nem ismeri. Ezért fontos, hogy bármilyen jó megoldásnak is tűnik, ne használj ékezetes domain nevet sem. Egyrészt mindenki ékezet nélkül fogja beírni, másrészt az ékezetes betűk számokká és különféle karakterekké fognak átalakulni, amelyek nem túl bizalomgerjesztőek.

 

A használt weboldal fajtától függően kisebb-nagyobb munkával beállíthatóak az URL típusok, hogy azok a Google és a látogatók számára is megfelelőek legyenek. Nagyon fontos azonban figyelni arra, hogy a már meglévő oldalak URL-jeit átírni csak akkor szabad, ha megfelelően átirányításra kerülnek, különben minden forgalmunk elveszhet!

 

Technikai SEO a duplikáció elkerülése érdekében

 

A duplikációt a Google bünteti. Ezért kell mindig egyedi tartalmat közzétenni az oldalon. Hiába írunk egyedi tartalmat, duplikáció nem csak a másolt, vagy a duplán közzétett tartalmakból jöhet létre. Egy weboldal működése során több elérési útvonal is létrejöhet ugyanazon tartalomhoz, melyről sok esetben nem is tudunk. A megfelelő technikai SEO beállításokkal elkerülhetjük ezeket a duplikációkat, hogy ne okozhassanak problémát a későbbiekben.

Tipikusan ilyen egy webshop esetén a sorbarendezés során létrejövő oldalak. Nem változik a tartalom, ugyanazok a termékek maradnak rajta, csak más sorrendben. Tehát nem jött létre új dolog, azaz duplikálódott a tartalom. Ezt pedig kezelni kell.

 

Technikai SEO szerinti weboldal felépítés

 

A legjobb megoldás, ha a technikai SEO részeit már a weboldal felépítése során is figyelembe vesszük. Ez viszonylag ritkán fordul elő, általában utólag kerülnek kijavításra az esetlegesen hibák. Ahhoz, hogy ezeket a hibákat megtaláljuk, szükség van egy technikai SEO auditra, amely alapján feltárhatjuk a hiányosságokat. Ezeket a hibákat lépésről lépésre javíthatjuk, amely akár nagyon rövid időn belül is forgalom növekedést eredményezhet, ha a weboldal többi része nagyjából rendben van.

 

technikai seo javítás utáni eredmények
Technikai seo javítás utáni eredmények

 

Kérj SEO elemzést, melynek során átnézem az oldaladat, és megmutatom, milyen hibákat kell kijavítanod, hogy jobb helyezést érj el a keresőben!

Ha tetszett a cikk, oszd meg, hogy minél több emberhez eljusson ez a cikk is! Köszönöm :)

Ne maradj le a többi cikkről sem! Kérj róla e-mail-es értesítést!

Varga Éva

online marketinges, keresőmarketing szakértő

Elérhetőségek:

vargaeva@valodiertek.hu

tel:+36(30)5686208

Ügyfeleim véleménye:

Töltsd le a gépedre INGYENESEN a legjobb asztali SEO szoftvert! 👇

seo powersuite software

80+ támogatott prémium WordPress bővítmény egy csomagban! Katt a képre!

Legutóbbi cikkek online marketing, Google Ads hirdetéskezelés, keresőoptimalizálás, seo témában:

Szeretnéd fellendíteni az online üzleted?

Keress az elérhetőségek egyikén!

növekedés