Online marketing kivitelezés, Google Ads hirdetéskezelés, keresőoptimalizálás, seo

TOP Hibák, amiket elkövethetünk egy webáruház beállításainál

webshop hibák

Oszd meg!

Share on facebook
Share on linkedin
Share on email

Tartalomjegyzék

Úgy gondoltam hasznos lehet nektek is, ha megosztunk néhány, az elmúlt időszakban felmerült tapasztalatot.

Ezek olyan esetek, amikre érdemes figyelni egy webáruház építése vagy működtetése során.

webshop hibák

Két webáruház esetéről van szó, amik nagyon jól megmutatják, hogy odafigyelés nélkül el lehet követni olyan hibákat.

Ezeket a hibákat nehezen vagy sok munkával lehet helyrehozni.

 

Nem foglalkozol a webáruházad azon beállításaival, ami valóban látogatót hoz Neked. – 1. példa

A konkrét esetben egy WordPress alapokon elindított webáruházról volt szó. A design egyedileg programozott oldalakkal működött.

Szép design, igényes grafika. Azt gondolták, ez elég a látogatóknak.

Az átfogó elemzés során azonban kiderült, hogy a weboldal több mint 1000 aloldalt tartalmaz! Ez egy soktermékes áruháznál nem meglepő.

Az viszont igen, hogy ebből a kb. 1000 aloldalból mindössze 3 oldal hozott rendkívül alacsony – havi 20-50 látogató/ oldal / hónap forgalmat.

 

Mik voltak az okok?

A weboldal programozója nem értett a weboldal kódoláson kívül a SEO (keresőoptimalizálás) beállításokhoz.

Nem kapcsolt be egy nagyon lényeges beállítást, emiatt a Google olyan teljesen üres oldalakat listázott magának, amin semmilyen tartalom nem volt, csak egyetlen egy kép!

 

A végeredmény?

Több száz aloldal beállításait módosítani kellett utólag kézzel azért, hogy az Google által felfedezett aloldalak valós tartalmat adjanak a látogatónak. Szerencsére wordpress-es oldal volt, ahol használták a Yoast SEO plugint, így ezt viszonylag könnyen meg tudták tenni. De így is nagyon sok idő lesz, míg ezek a nullás oldalak kikopnak a Google “memóriájából”.

 

Képzeld el!

Berendezel egy gyönyörű boltot az egyik menő forgalmas utcában. Ott az árukészlet, várod a látogatókat.

A helyi boltokat bemutató újságban megjelenik rólad 100 oldal, ahol csak a neved és egy fotó látszik. Se egy információ a bolt leírásáról, se arról, hogy milyen terméket árulsz ott.

Értelemszerűen a vásárló, amikor kezébe vesz egy ilyen tájékoztatót, nem téged fog választani.

Azt fogja, akinél izgalmas, informatív, számára releváns információt talál, ami arra csábítja, hogy bemenjen a boltba és szétnézzen, mit is vehetne magának.

 

Célpiac/Bolt/Termék összhangja – 2. példa

A másik webáruház prémium minőségű termékeket forgalmaz. Amit a hozzá hasonló nagykereskedelmi áruházaknál Kínából importált olcsó pár ezer forintos termék, az nála Európában gyártott prémium minőségű termék, de akár több tízezer forintos áron.

Gondolatban vagy papíron meghatározta, hogy a fenti nagy cégek látogatói közül neki azok kellenek, akik nem találják meg ott azt a minőségi terméket amire vágynak.

Gondolatban…

Mert a stratégiát nem követték a mindennapok cselekedetei.

Attól nem lesz eredmény, mert gondolunk rá.

Akkor lesz eredmény, ha teszünk is érte.

A “keresőoptimalizálása” (azért teszem idézőjelbe, mert inkább laikus munka semmint professzionális) az általa becsült legjobb kulcsszavakra terjedt ki csupán.

1900 kulcs szóra próbált célozni.

De!

Közel 1900 kulcsszó közül alig 14 hozott valóban látogatót az oldalra.

A több száz oldala sem kulcsszavakra sem egyéb paraméterekre nem hozott látogatót!

Megpróbált egyediséget mutatni abban, hogy ő más szavakkal jellemezte a termékeit, de sajnos a piac, a látogatók nem úgy kerestek az adott termékre.

Hiába állított be egyedi kulcsszavakat, új kifejezéseket, azokra nem futtatott hirdetést, hogy megismertesse a látogatókkal az adott kategóriát (mellesleg a piacon új kifejezésre nevelni a legnehezebb).

A nagy multik és közötte szinten alig volt találkozási pont. Az ő oldalán a havi látogatók száma néhány száz, a nagyoké több százezer.

 

Mi volt itt a probléma?

  • Nem történt céltudatos weboldal építés.
  • Semmilyen lényeges kulcs szóra nem történt célzás, tartalomépítés, termékportfólió építés.
  • Több ezer termékkategória a webshopban, amelyek nem valós termék kategóriák, termék csoportok voltak, hanem egyedi termékek.

 

Nem volt valós konkurencia elemzése

Itt a “valós”-on van a hangsúly. Mert ugye ki is a konkurencia? Itt 3 megközelítés is van.

  1. Az, aki Te annak gondolsz.
  2. Akit a vevőd ismer még rajtad kívül.
  3. Akit a Google annak tart.

Kérdem én, hogy a 3 közül melyik a fontosabb a keresőben való megjelenés versenyében?

Elárulom: a 3. a jó válasz. És ez az, amit mi is meg tudunk Neked mutatni. Ebből már ki lehet indulni, hogy vajon mik lehetnek azok a kulcsszavak, amit a konkurenciád használ, de Te még nem. Ez egy jó kiindulópont lehet.

Bár a példánál maradva a cég azt gondolta, hogy termékeivel és a weboldal tartalmával a multiktól tud elcsábítani látogatókat, valóságban nem ez történt.

Az általa használt kifejezések, kulcsszavak keresési mutatói elmaradtak az elvárttól.

Olyan weboldalakkal versenyzett adott kifejezésekre, ahol a látogatók alacsonyabb minőségű, olcsóbb termékeket részesítenek előnyben

Nem fordított elegendő figyelmet a termékek, oldalak forgalmára.

Rengeteg aloldala nem hozott forgalmat:

  • vagy azért, mert nem volt beállítva
  • vagy azért, mert rosszul volt beállítva.

 

Ha mindehhez azt is hozzátesszük, hogy a termékek értékesítési eredményei is elmaradtak, akkor kirajzolódik két fontos lépés:

  1. A piac megszerzése nem volt lehetséges az általa elképzelt stratégiával. Vagy kifejezetten display jellegű hirdetést kellett volna indítania – hogy megismertesse a piaccal az új kategóriát / terméket –
  2. Vagy ki kellett volna listáznia a terméket és nem foglalkozni azokkal, amik az adott piacon nem hoznak eredményt.

 

Összességében a weboldal gondozásába, programozásába fordított energia nem térült meg úgy, ahogy várták.

 

Te mit tehetsz annak érdekében, hogy a webáruházad, vagy weboldalad ne pénztemető legyen, hanem minél hatékonyabban hozza a látogatókat?

seo elemzés banner

 

Ne felejtsd el, hogy a látogatónak is több típusa létezik:

1) Adott kategóriában, piacon létező vevő, újravásárló (Például már vásárolt tőled és újravásárolna) (ez a piac alig 3 %-a!)

2) Adott kategória iránt érdeklődő, de új vásárló (nem vásárolt tőled, de ismeri a márkádat és meggyőzhető)

3) Új az adott kategóriában, de a piacon létező vevőjelölt (valamilyen problémája van, nem tudja még megfogalmazni mi az, de te tudsz megoldást nyújtani neki)

4) Új az adott piacon (egyáltalán nem foglalkozott eddig a problémával, nem is volt problématudata. Értékes információval edukálható)

 

Nem mindegy tehát, hogy amikor Keresőoptimalizálásra szánod magad, hogyan fogsz hozzá!

 

Mit érdemes tenni?

  1. Fókuszálj adott célpiacra
  2. Elemezd alaposan a piac jellemzőit
  3. Használd ki a SEO elemzés lehetőségeitTudd, milyen kulcs szavak kifejezések az erősségeid
    • Mennyit ér – forgalomban, hirdetési potenciálban
    • Hol tudsz fejlődni, mit érhetsz el, mennyiért?
    • Hol vannak kiaknázatlan potenciáljaid
    • Hogyan találkoznak ezek a célzások a termékeddel, az ott megkereshető profittal?

 

  1. Legyen konkrét listád a versenytársaidról, azok weboldalairól
  2. Legyen stratégiád, hogy mit szeretnél velük kezdeni!
  • Kitől akarsz elhozni látogatót azonos témakörben más ajánlattal
  • Kihez képest akarsz előnyre szert tenni új területen
  1. Tudd azt is, hogy mely területeken van lehetőséged fejlődésre
  2. A keresőoptimalizálás speciális elemzése után legyen konkrét akcióterved amit végig is viszel:
    • Legyen konkrét termék ajánlatod
    • A termék ajánlat, a termék oldal legyen az adott témakörre optimalizálva
    • Legyenek vevővélemények, meggyőző elemek az oldalon
    • Készítsd hasznos tartalmakat és bővítsd az oldalad tartalmát
    • Legyenek külső támogató oldalak, akik hivatkoznak az oldalara, vagy termékeidre.
    • Folyamatosan havonta, negyedévente elemezd az ereményeket és a trendeket.
    • A korábbi, régebbi tartalmakat folyamatosan felül kell vizsgálni és optimalizálni.
  3. A legfontosabb – NEM a Google-nek készíted az oldalad, hanem a látogatóknak.

 

Remélem hasznosnak találtad ezt a kis szakmai összefoglalót!

 

Varga Éva
Valódi Érték tulajdonosa
Online marketing kivitelező: Google Ads szakértő, Seo szakember, marketing automatizmus építő.

Ne maradj le a többi cikkről sem! Kérj róla e-mail-es értesítést!

További cikkek a témában:

seo árak
SEO Blog – Google keresőoptimalizálás cikkek
Varga Éva

Seo árak 2021-ben

A seo árak meghatározása nagyon nehéz. Egyrészt több kérdésre is tudnod kell előtte a választ. Másrészt minden projekt egyedi, és mindegyiknek más az időigénye és

Olvass tovább »
50 linképítési módszer
SEO Blog – Google keresőoptimalizálás cikkek
Varga Éva

50 linképítési lehetőség

Az utóbbi években a linképítés egyszerre változott és fejlődött, ma már kiforrottabbnak nevezhetjük. Lehet, hogy még emlékszünk azokra a bizonyos link farmokra, és az weboldalunkon

Olvass tovább »

Szeretnéd fellendíteni az online üzleted?

Keress az elérhetőségek egyikén!

növekedés
Share on facebook
Share on linkedin
Share on email