EDM

EDM jelentése

Az EDM egy angol szónak a rövidítése (Electronic Direct Marketing vagy lehet Email Direct Marketing is), melynek jelentése magyarul: e-mail marketing. Az EDM lényegében egy hírlevél küldéssel összefüggő marketing tevékenység, és így bele értünk minden olyan tevékenységet, feladatot, ami termékek vagy szolgáltatások reklámozására használunk, és elektronikus levelet (hírlevelet) küldünk ki. Az e-mail marketing alapja ügyféllista (azaz az ügyfeleket tartalmazó adatbázis). Ez tartalmazza az ügyfelekről rendelkezésünkre álló adatokat, mint pl. keresztnév, e-mail címét, akár telefonszám is. A közvetlen e-mailküldésnek törvényi szabályozása van, mely országonként eltérő. Általánosan elfogadott elv, hogy a címzett előzetes beleegyezése nélkül nem lehet számára e-mail-t küldeni. Ma már erre itt van a GDPR, mely pontosan behatárolja az email küldés mikéntjét. Ezáltal akkor küldhető ki hírlevél egy e-mail címre, ha az adott e-mail tulajdonosa korábban ehhez hozzájárult. Anélkül spam tevékenységnek számít.

Hírlevelet azonban mindenképp ajánlott küldeni, hogy kapcsolatban tudj maradni az érdeklődőiddel. Így fogod tudni nekik eladni az új termékedet, szolgáltatásodat is, vagy egyszerűen csak tájékoztatni őket az újdonságokról. Online értékesítés során az egyik webshop hiba az is, ha valaki nem él ezzel a lehetőséggel, és nem kéri el marketing célból a vevői adatát. Így később nem fog tudni velük kapcsolatba lépni, ha pl. érkezik egy újabb termék, ami akár érdekelheti őket.

Te ne hagyd ki ezt a lehetőséget! Több tanulmány kimutatta, hogy azok a cégek, akik edm tevékenységet végeznek, nagyobb arányban értékesítenek. Hogy miért? És mire jó a hírlevél? Nagyon egyszerű: aki már kap tőled levelet, valamilyen szinten ismer, és hamarabb fog nálad vásárolni, mint egy ismeretlentől. 😉

További online marketing fogalmak