Automatizált vevőszerzés – avagy hogyan szerezhetünk sok vevőt e-mail marketinggel?

automatizált vevőszerzés hírlevéllel

 

Az automatizált vevőszerzés nagyon jól hangzik, azonban a legtöbben nem tudják, hogy ez mivel jár. Hogyan és milyen eszközzel lehet elérni, hogy egyre több érdeklődő, vevő legyen? Ebben a cikkben ezt fogom bemutatni.

 

Te is szeretnéd, ha minél több vevőd lenne? Gyakran hallod, hogy a vevőszerzés legolcsóbb eszköze a listaépítés?

Ha a válaszod IGEN, akkor olvass tovább!

Hányszor fordult már elő Veled, hogy a hirdetésekre kiadtad a sok pénzt, és nem jöttek vevők? Jöttek a látogatók a honlapodra, de nem tudtál meg róluk semmit, és később már nem tudtad őket elérni az ajánlatoddal? A legolcsóbban, és a legnagyobb konverzióval azoknak tudunk értékesíteni, akikkel már megvan a kapcsolatunk, ismerjük az adatait, tudjuk, mi iránt érdeklődnek. Éppen ezért a mai online világban a legfontosabb feladata minden vállalkozónak a listaépítés.

Lista nélkül nincs vevő, vevő nélkül pedig nincs üzlet. Ha nincs üzlet, akkor pedig nincs bevételed. Azt pedig tudjuk, hogy bevétel nélkül nincs profitod.

De maradva az első lépésnél, a listaépítésnél, nézzünk meg egy rövid tesztet!

Vajon mit ábrázol az alábbi kép?

vevőszerzés

Lehetséges válaszok:

A: Excel táblázat

B: Weboldalon található feliratkozó űrlap

C: Orvosi beutaló

 

 

 

Igen, ez egy feliratkozó űrlap, listaépítésünk legfontosabb eleme.

Amennyiben nem voltál biztos a válaszban, vagy a Te weboldaladon nincs még hasonló funkció, olvass tovább!

Ha Neked már van feliratkozó űrlapod, akkor könnyen felismerted a képet.  Ebben az esetben is érdekes lehet tovább olvasnod, hogy megtudd, milyen  további lehetőségeket rejt még számodra az automatizálás, az automatikus vevőszerzés, automatikus ügyfélszerzés.

Kinek érdemes belevágnia a listaépítésbe?

Neked, mint vállalkozónak, aki terméket vagy szolgáltatást értékesítesz, és

  •  már van egy weboldalad, amin bemutatod a vállalkozásodat, termékeidet, szolgáltatásodat és megtalálható rajta az elérhetőséged,
  • szükséged van újabb vevőkre,
  • szeretnél többet tudni a már meglévő vevőidről, -haladó funkció
  • unod a sok felesleges papírmunkát, amit egyre nehezebb átlátni, – haladó funkció
  • jó lenne több idő a vállalkozásodra, hobbidra, családodra – segítek magamon funkció:)

Hogyan építsünk listát?

A listaépítéshez 1. körben szükségünk lesz egy feliratkozó űrlapra (lásd fenti kép!). Ez lehet akár egy állandóan jelen lévő form, vagy meghatározott feltételek esetén felugró ablak (pl. kilépésnél, vagy ha már egy adott ideje az oldalon van a látogató).

A honlapunkon az érdeklődők itt tudják megadni az adataikat, és a későbbiekben már ingyen tudunk velük kommunikálni. Feliratkozó űrlap használatával már nem csak fizetett hirdetésekből tudunk érdeklődőket gyűjteni, hanem ingyen és automatikusan, a saját weboldalunkon. Az űrlap pedig elvégzi helyettünk a munka (jelentős) adminisztratív részét.

Ahhoz azonban, hogy az érdeklődők megadják az adataikat, olyan -számukra fontos és hasznos – dolgot kell kínáljunk, ami érdekli őket és kapcsolódik a termékünkhöz, szolgáltatásunkhoz.  

A gyakorlatban ez egy webshop esetén lehet egy 10%-os kupon, ingyenes kiszállítás, esetleg törzsvásárlói kártya. Sajnos a legtöbb esetben nem használják ki a webáruházak, és így nem lesz elegendő visszatérő vásárlójuk, mivel elfelejtkeznek róluk. 

Szolgáltatás esetén pedig hasznos tartalom elküldése emailben, letöltése videóként vagy szöveges fájlba. De készíthetünk rövid oktató anyagokat is, lényeg, hogy az érdeklődőink számára értéket adjon.

Mivel készítjük el a feliratkozó űrlapot?

Többféle hírlevél küldő szoftver is van, érdemes körülnézni közöttük. Mindegyik esetén vannak pro és kontra érvek, mikor melyiket használd. Korábban használtam a SalesAutopilot rendszerét, mely egy magyar fejlesztésű szoftver, de az ügyfelek számára elég összetett, és komplikált volt. Később az ügyfél nem tudta átvenni könnyedén az üzemeltetését, így magának nem tudott benne újabb és újabb kampányok esetén más és más feliratkozó formot létrehozni, a folyamatokról nem is beszélve.

Ma már a Mailerlite-ot használom, mellyel egyszerűbb, átláthatóbb akár egy feliratkozó űrlap, akár pedig maga az automata folyamat létrehozása is, mely a feliratkozás után történik.

Persze ezeken kívül még számos más rendszer is van, mint pl. Mailchimp, ActiveCampaign, vagy a magyarok között még a Webgalamb, Listamester. Érdemes megnézned akár mindegyiket, és utána dönteni, hogy Te melyiket használd. Nézd meg, mire jó a hírlevél, és utána dönts!

 

Mit tudsz automatizálni?

  • Email címek és adatok gyűjtése Feliratkozó Űrlap (lásd fenti kép!) segítségével. Nem kell tovább noteszben és excelben gyűjteni az érdeklődőid, ügyfeleid adatait. Sőt! Ide maguk a vevőid, látogatóid adják meg az adataikat, ahogy azt már fentebb is írtuk.
  • Email-eket tudsz küldeni egyszerűen, gyorsan és egyszerre több embernek. A saját (gmail, freemail…) postafiókod helyett innen tömegesen tudsz leveleket küldeni, mégpedig úgy, hogy a címzett ebből semmit nem érzékel. Ő továbbra is azt látja, hogy Te küldted csak Neki, a Te e-mail címedről. Tehát nem kell egyesével megírni és kiküldeni a leveleket, hanem a rendszer megteszi helyetted. Sőt! azt is be tudod állítani, hogy mindenkit a nevén szólítson, ne pedig Tisztelt Uram!-nak, hanem pl. Kedves Katalin!

A fenti tevékenységek rendszerbe szervezésével könnyebben tudsz listát építeni. De mint már írtuk, vannak egyéb haladó funkciók is.

  • A rendszerrel automatizálni tudod a teljes értékesítési folyamatot a számlázással / szállítással bezárólag. A honlapodon történt megrendelő űrlap segítségével az ügyfél megvásárolja a termékedet/szolgáltatásodat, melyről a rendszer automatikusan küldi a számlát, sőt akár bankkártyával is ki lehet fizetni.

 

Milyen automatizmust használok?

Amit még használok a saját folyamataimnál, az a Salesform rendszere, mellyel egyszerűen tudok értékesíteni, és azt összekötni a számlázórendszeremmel (ami már el is készíti automatikusan a fizetés után a számlát). Sőt még bankkártyával is tudnak fizetni nálam, akár havi ismétlődő fizetéssel is, ahogy egy előfizetés esetén. Nagyon jó megoldás, mivel Neked nem kell minden hónapban újra és újra kiállítani a számlát, hanem az ügyfél felhatalmazása alapján a bankkártyájáról leemelésre kerül az összeg, és azonnal kapja róla a számlát is.

salesform számlázást segítő szoftver

 

Amit még előszeretettel használunk ügyfeleknél, az a ZOHO szoftver, mellyel szintén komplett online marketing automatizmusokat lehet lefedni.

Ez csak pár fontosabb, kiemelt folyamat a sok közül, melyek megkönnyítik a napi dolgodat, lecsökkentik az idődet, melyet a vállalkozásoddal kell tölteni.  Már most látod, hogy mennyi időrabló tevékenység elvégzését leveszi a válladról egy szinte magától működő rendszer.

Ha már most tudod, hogy te is szeretnél egyszerűbben vevőket szerezni, a vásárlóiddal könnyebben kapcsolatot tartani, akkor keress meg engem:

Varga Éva
Varga Éva
Valódi Érték tulajdonosa
Online marketinges: Google Ads szakértő, Seo szakember, marketing automatizmus építő.

Mit jelent a gyakorlatban egy ilyen rendszer használata?

Van olyan ügyfelünk, aki a megrendeléseit veszi így fel, van aki a napi ügyfélkezelési folyamatait végzi vele, és van olyan is, aki vevővéleményeket kér be a rendszer segítségével. Készítettünk már önéletrajzi sablon alapján munkaerő felvételhez is űrlapokat, komplett folyamattal. Értékesítettünk már könyvet, szoftvert, tanácsadást is ezekkel. Ahogy látod, nem csak fizikai termék esetében működik, hanem szolgáltatásnál is.

A fenti példákból látszik, hogy a rendszerben rengeteg lehetőség van számos egyéb terület automatizálásra is, például rendezvénynél a beléptetésre, hogy minél gyorsabban el tudják kezdeni az előadásokat, vagy szállodánál szállásfoglalásra is. Nálad vajon melyikre lenne szükség? Melyik az, ami jelentősen lecsökkentené a napi munkaidődet?

És végül 5 indok, amiért érdemes automatizálni:

  1. A feliratkozó űrlappal ingyenesen gyűlnek az email címeid, és ez a csatorna, ahol a legkisebb költséggel tudsz hirdetni, kampányolni – szinte ingyen.
  2. Tudsz kommunikálni a feliratkozóiddal, meg tudod kérdezni mi a véleményük. Bizonyított tény, hogy egy elégedett vásárlót sokkal könnyebb rávenni egy újabb vásárlásra, mint aki még sohasem vásárolt nálad. Ha netán negatív visszajelzést kapsz, vizsgáld meg, mert lehet jogos! Ha hibát, nehézséget talált a rendszeredben, akkor javítsd ki, és a többi vásárlódnak már optimális környezetet teremtesz ezzel a vásárláshoz.
  3. Nyomon tudod követni a kiküldött emaileket is. Láthatod, ki nyitotta meg vagy dobta olvasatlanul a kukába. Ha túl sokan, lehet nem volt elég meggyőző a címsor, vagy a tartalom? De a rendszer által kigyűjtött statisztikák alapján ezeken tudsz változtatni, közbe tudsz avatkozni, és javítani. Végre van valami visszajelzésed arról, hogy jól csinálod vagy még csiszolni kell az email kampányodon, hírleveleken.
  4. Sok időd felszabadul, mert időrabló tevékenységeket elvégez helyetted a rendszer, például számláz, kezeli a készleteidet. Ezen kívül a vállalkozási tevékenységed teljes folyamatát szabályozza egy jól átgondolt rendszer.
  5. Végre naprakész, pontos adataid lesznek a vállalkozásodról. Látni fogod, mi működik, és mi nem. 

Akkor kezdhetünk az első lépéssel, a feliratkozó űrlap készítésével?

A feliratkozó űrlapodnál Te tudod kiválasztani a weboldaladhoz illő forma és színvilágot, valamint megadni a megfelelően formázott szöveget.

A feliratkozó űrlap mellé még egy köszönőoldalt is kell készíteni, ami a honlapodon jelenik meg a feliratkozónak, miután megadta az adatait. Valami hasonlót képzelj el:

köszönőoldal

 

 

 

 

 

 

 

Kérd most a feliratkozó űrlapodat, és kezdjük el építeni a listádat!

 

Hívj! –>> +36(30)5686208

 

További cikkek a listaépítésről, hírlevelezésről:

Feliratkozás, azaz az űrlap készítés rejtélye

Mire jó a hírlevél

Marketing automatizálás – hogyan és mit automatizálj?

 

További online marketing cikkekért nézd meg az online marketing blog oldalt!