Online marketing kivitelezés

Ezek a legfontosabb kérdések a munka elkezdése előtt:

  • Hol tartasz most? Hova szeretnél eljutni?
  • Mi a legfőbb problémád? Vevőszerzés, vagy hatékonyságnövelés? Árbevételt szeretnél növelni, esetleg új csatorná(ka)t kiaknázni?

Melyik állítás igaz rád ezek közül?

  1. Küzdenem kell azért, hogy megfelelő profitot illetve árbevételt érjek el. A legfőbb célom, hogy növeljem a vásárlásokat, új vevőket szerezzek. Nem foglalkoztam eleget a marketinggel. 
  2. Elegendő vevőm van és az árbevételem is megfelelő, de sokat kell tennem azért, hogy képes legyek kiszolgálni az igényeket! Nincs elég időm.

A vállalkozások ugyanis ezzel a két dologgal szembesülnek a legtöbbször: nincs elég vevőjük, és bevételük, vagy pedig már van vevőjük, de akkor az idejük kevés. Tehát vevőproblémával, vagy hatékonyságnövelési problémával küszdenek. Te melyik csoportba tartozol?

Célom:

Az ügyfelekkel közösen megtervezett stratégia mentén az online jelenlétük kiaknázása, hogy több és jobb vevőhöz jussanak el, illetve hatástöbbszörözéssel (marketing automatizálással) több szabadidejük legyen.

Mi az online marketing kivitelezés?

A legtöbben kivitelezéssel keresnek meg, de menet közben kiderül, hogy ennél mindig sokkal többről van szó.

De nézzük, mi a színtiszta online marketing kivitelezés? 

Amikor az ügyfél mindent tud, kizárólag a technikai megvalósításra van szüksége.

Tehát tisztában van:

  • célpiacával, pontosan tudja, kik a vevői
  • termékének/szolgáltatásának előnyeivel
  • árazásával
  • az értékesítési felületeivel (online, offline, esetleg mindkettő)
  • kulcsszavaival, amire keresnek a vevői

Itt nemcsak pontosan kidolgozott marketingterve van, hanem meg vannak írva a kampányszövegei, ügyféllevelek (hírlevelek), esetleg a Facebook és Google Ads hirdetésszövegek is. Tudja, hogyan kommunikáljon az ügyfeleivel, ismeri minden fájdalompontjukat. Ennek megfelelően elkészült az az aloldal is, ahol értékesíteni szeretne. Ott minden kidolgozott egy konkrét terv alapján, mely egy célt szolgál: az értékesítést (esetleg e-mail cím gyűjtését). Minden összhangban van mindennel, az érkező oldal a hirdetések szövegével, és a kulcsszókutatással is.

Ebben az ideális esetben tehát minden készen áll ahhoz, hogy marketing kivitelezőként a hirdetéseket beállítsam, elindítsam.

De lássuk, mi van a valóságban!

A legjobb esetben a célpiacával van tisztában az ügyfél, őket ismeri. De néha őket sem teljesen. Pl. nem tudja, mi iránt érdeklődnek, hol találhatóak, mi a fájdalompontjuk, miért lelkesednek, mi miatt nem tudnak éjszaka aludni.

Adott a termék / szolgáltatás, de

  • nincsenek a termék előnyei kidomborítva,
  • nem készült kulcsszókutatás,
  • nincs landing oldal,
  • a weboldal készítés is hátravan még,
  • nincsenek érdeklődők, sem pedig email automatizáció
  • nincsenek a vevők szájíze szerint megírt hirdetésszövegek, nem ismeri a vevők problémáját,
  • nincsenek kész hírlevelek, azok ütemezéséről ne is beszéljünk.

Itt már nemcsak marketing kivitelezésről beszélünk, hanem tervezésről is!

Ebben az esetben a teljes kampánytervet el kell készíteni. Ezt az ügyféllel közösen lehet, mivel övé a termék/szolgáltatás, neki van ismerete a saját piacáról.

A legtöbb esetben nincs piackutatás, csak „gondolnak valamit” az ügyfelekről, hogy vajon mit miért csinálnak, de konkrét kutatások nincsenek erre vonatkozóan. Ilyenkor nehéz nekem előre bármit is megmondani.

Ajánlatadásnál ezeket mérlegelnem kell, hogy lássam, mennyi munkám lesz vele. Attól függ, mennyi adat áll rendelkezésemre. 

Mielőtt elkezdem az online marketing kivitelezést:

Mielőtt elkezdek valakivel együtt dolgozni, mindig felmérem, hogy mi áll rendelkezésre. Így látom, hogy mit tudunk használni, és mi az, amire szükség van.

Az ajánlatadást ezért megelőzi egy felmérés, az alapján kiderül számomra, mik lesznek a tényleges feladataim.

Először egy kérdőívet kell kitöltened, hogy lássam, mi áll rendelkezésre, és mit kell átbeszélnünk, kitalálnunk, esetleg közösen megoldanunk. Ennek kitöltése után fogom látni, hogy tényleg csak kivitelezni kell, esetleg tervezésre is szükség van-e. Sajnos a legtöbb esetben a koncepció sincs meg. 🙁 Éppen ezért fontos a kérdőív kitöltése, és az utána lévő 1 órás online marketing tanácsadás. Itt dől el, hogy hogyan haladunk tovább.

Nálad melyik helyzet áll fenn? Miket tudsz, és mi az, amit csak sejtesz?

Online marketing kivitelezési szolgáltatások:

Keresőoptimalizálás (seo)

Cél: minél előrébb jelenjen meg a honlapod a Google keresőjében. Teljeskörű felmérést végzek, megvizsgálom az oldalad/webshopod alapjait. Ha az alapok rendben vannak, utána jöhet az építkezés, mellyel javítom a helyezéseidet, és nő a honlapod látogatottsága.

Google Ads hirdetéskezelés

Cél: több vásárló. Beállítom és kezelem a Google hirdetéseidet. A hirdetésekből pedig látogatókat viszek a weboldaladra. Ezek mellett pedig további tanácsokat adok arra vonatkozóan, hogyan tudsz többet értékesíteni, és növelni a bevételedet.

Wordpress weboldal szerkesztése

Sokszor találkoztam azzal, hogy a honlap készítője nehezen volt elérhető, vagy lassan reagált a feladatra. Ekkor egyszerűbb és gyorsabb, ha az online marketinggel kapcsolatos beállításokat én végzem el helyette. Leveszem a válladról ezt a feladatot is.

Google ingyenes eszközök beállítása

Beállítom a Google Analytics-et, TagManager-t, Search Console-t, melyek elengedhetetlenek a közös munkához. Ezekkel tudjuk mérni az eredményeket.

Kampányok kivitelezése

Teljeskörű marketing kampányok levezénylése. Ehhez a megfelelő feladatok elvégzése, pl. marketing automatizációs rendszer beállítása, 1 oldalas weboldal készítés, levelek megírása, fizetési, számlázási rendszerek integrálása.

Előfizetéses klub építése

Szeretnél tananyagot eladni? Kitaláltál egy jó havi előfizetéses rendszert? Segítek a felépítésében, a technikai beállításaiban. Neked nincs más dolgot, mint a tananyagot hozzátenned! A többi az én dolgom.

Akik már engem választottak online marketing kivitelezésre:

Írj nekem!

varga éva 2024-es fotó

Varga Éva

Online marketing kivitelező

Cikkek online marketing témában: